آشنایی با جشن آغاز سال نو یا سونگکران در تایلند

آشنایی با جشن آغاز سال نو یا سونگکران در تایلند

معرفی آشنایی با جشن آغاز سال نو یا سونگکران در تایلند

آشنایی با جشن آغاز سال نو یا سونگکران در تایلند

آشنایی با جشن آغاز سال نو یا سونگکران در تایلند

مردمان هر کشوری هر سال، سال نوی مخصوص به خود را با آداب و سنن ویژه خود شروع می کنند و جشن می گیرند؛ بعضی از ملت ها بالن های کاغذی دست ساز در آسمان رها می کنند و برخی هم همانند ما سفره هفت سین می چینند. جشن های شروع سال جدید، همه در افکار پیشینیان مردمان آن دیار ریشه دارد و آشنایی با آن ها کمک زیادی می کند که بتوانیم شناخت بهتری نسبت به بومیان مناطق مختلف بدست آوریم. از جمله کشورهایی که از گذشته های بسیار دور در زمینه جشنواره ها و فستیوال های متفاوت مقدم و پیشرو بوده اند، سرزمین های آسیایی و به ویژه آسیای شرقی و میانه هستند.

جشن سونگکران (Songkran) یکی از باشکوه ترین فستیوال هایی است که هر سال در تاریخ ۱۳ آوریل برابر با ۲۴ فروردین ماه، در تایلند برپا می شود. به مناسبت این روز به یادماندنی، چهاردهم و پانزدهم آوریل (۲۵ و ۲۶ فروردین) هم تعطیل رسمی است تا ساکنان تمام شهرهای تایلند این فرصت را داشته باشند که در این جشن بزرگ حضور پیدا کنند، به این صورت جشن سونگکران ۳ روز تمام طول می کشد.

واژه سونگکران "Songkran" در کلمه سمکرانتی "saṃkrānti" ریشه دارد. این لغت به زبان سانسکریت و به مفهوم معجزه آسمانی است، بعضی هم آن را مترادف کلمه گذشتن ،عبور و یا نزدیک شدن می دانند. چنانچه تا بحال این جشن را ندیده اید و هیچ تصوری از این جشن سونگکران ندارید، باید بگوییم که این جشن یکی از بهترین رسوم در تمام دنیا محسوب  می شود چون هر کاری که در آن صورت می گیرد سمبل و نشانی از موضوع خاصی است. اهمیتی ندارد که افراد در چه سنینی هستند، هرکس نقش خاصی در این جشن ایفا خواهد کرد تا همه بتوانند در کنار هم سال نوی خوشی را آغاز نمایند. آب بازی بخشی از این جشن بزرگ است؛ ولی به علت این که جمعیت زیادی در طول این جشن آب بازی می کنند، بیشتر افراد آن را با رسم آب بازی می شناسند و معرفی می کنند و در بعضی مناطق هم به اسم جشن آب معرفی می شود.

مقصود و هدف اصلی از جشن سونگکران، پاکیزه شدن از آلودگی، گناهان و سیه روزی ها از زندگی می باشد و هر عملی که طی چند روز فستیوال سونگکران صورت گیرد، ریشه در همین مسئله دارد. در طول برگزاری این فستیوال، مردم تایلند تلاش می کنند پوشش های سنتی خود را بپوشند تا فرهنگ غنی خود را هرچه بهتر به حاضرین در جشن و بخصوص توریست های خارجی نشان دهند. بناراین چنانچه نیت و تصمیم حضور در این جشن را دارید، مطمئن باشید که با جشنی خاص در نوع خود و بسیار هیجان انگیز و نشاط آور روبه رو خواهید شد.

جشن سونگکران در کشورهایی همانند سریلانکا، میانمار، لائوس، هند، ویتنام، کامبوج و... هم برپا می شود؛ ولی چنانچه قصد دارید بهترین این جشن ها را ببینید پیشنهاد می کنیم به تایلند سفر کنید. در ادامه با آداب و رسومی که در این سه روز جشن انجام می شود آشنا خواهید شد.

آشنایی با جشن آغاز سال نو یا سونگکران در تایلندReviewed by مهدی on Jul 18Rating: 3.0آشنایی با جشن آغاز سال نو یا سونگکران در تایلند اگر اهل سفر هستید، تور تایلند را به شما پیشنهاد میکنیم . جشن آغاز سال نو یا سونگکران از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

اگر اهل سفر هستید، تور تایلند را به شما پیشنهاد میکنیم . جشن آغاز سال نو یا سونگکران از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی