جشن آب در تایلند

جشن آب در تایلند

تور تایلند جشن آب

جشن آب در تایلند

جشن آب تایلند

کم پیش می آید که در تایلند باشید و جشن یا فستیوالی به مناسبتی در حال برگزاری نباشد! تایلند در طول سال، شاهد چندین جشن زیبا به مناسبت های مختلف است که بعضی از آنها نیز جزو تعطیلات رسمی کشور هستند. تایلندی ها از آنجا که علاقه زیادی به جشن و شادی دارند، از هر فرصتی حتی کریسمس، برای برگزاری جشن های ملی استفاده می کنند به طوری که سال نو را در تایلند سه بار جشن می گیرند ،  سال نو میلادی در ژانویه، سال نو چینی در فوریه و سال نو تایلندی در آوریل. بیشتر جشن ها ی ملی نیز در فصل خنک که بین ماه های نوامبر تا فوریه است، برگزار می شوند .

در مراسم سال نوی سنتی تایلند که به سونگکاران (Songkaran) معروف است، از 13 تا 15 آوریل جشن های مختلفی برگزار می شود. واژه سونگکاران به معنی حرکت و تغییر می باشد. از جذاب ترین مراسم سال نوی تایلندی جشن آب می باشد. جشن آب در تمامی شهرهای تایلند با هیجان و شور خاصی برگزار می شود. پاشیدن آب در فرهنگ تایلندی خوش یمنی دارد. جشن آب در چیانگ مای در شمال تایلند با شکوه و هیجان خاصی برگزار می شود.

مردم تایلند معتقدند كه پاشیدن آب باعث خوش یمنی می شود. در این روز اعضای خانواده دور یکدیگرجمع می گردند تا احترام خود را به بزرگترها با ریختن آب خوشبو بر روی دستشان نشان دهند و در مقابل از دعای آنها نیز برای خوشبختی و موفقیت بهره ببرند. در بعد از ظهر نیز پس از ادای احترام به بودا و شستن آن، همه مردم از پیر و جوان به یکدیگر آب می پاشند و لذت و شوقی بینظیر را تجربه می کنند. بطور کلی پاشیدن آب در فرهنگ تایلند به نوعی خوش یمنی را به همراه می آورد. سالانه مردم زیادی از سراسر دنیا برای شرکت در جشن آب تایلند ، به تایلند سفر می کنند .

معروف ترین جشن آب، در ایالت چیانگ مای در شمال تایلند برگزار می شود که مردم زیادی در این روزها از مناطق مختلف کشور برای شرکت در این جشن به چیانگ مای می روند. با دوستان و اعضای خانوادتان آب بازی کنید و بدون توقف یکدیگر را خیس کنید! در گرمای دلنشین تایلند، خیس شدن های پیاپی که با شادی و خنده های قطع نشدنی همراه است لذتی بسیار بسیار شیرین و دلچسب خواهد بود!

اکثر شهر ها، جشن و پایکوبی را به مدت یک هفته طول می دهند و به برگزاری جشنواره ها، کنسرت ها، آب بازی و ... می پردازند. قبل از رفتن به خیابان ها حواستان را جمع کنید! اگر تا به حال در مراسم سونگ کران شرکت نکردید، نکاتی هست که شاید مایل به دانستن آنها باشید. قوانین بازی را بدانید! با آب تمیز بازی کنید که اکثرا در خیابان ها تعبیه می شود.

اطمینان حاصل کنید که آب، داغ نباشد. پاشیدن آب یخ به دیگران با در نظر گرفتن دمای محیط، مشکلی ندارد. ولی حواستان باشد که به دیگران یخ پرتاب نکنید چون قاعدتا دردناک خواهد بود! تفنگ های آب پاش، سطل آب و یا شلنگ آب از دیگر ابزارآلات شما برای این جنگ مهیج هستند! البته استفاده از تفنگ های آب پاش و یا شلنگ های فشار قوی که آب را با سرعت زیادی پرتاب می کنند به دلایل ایمنی ممنوع میباشد و استفاده از آن ها طبق قانون، جریمه سنگینی در پی دارد. تقریبا همه مردم به آب بازی در خیابان ها علاقه دارند ولی باید مراقب بود! از پاشیدن آب به چشم دیگران شدیدا بپرهیزید چون عوارض جبران ناپذیری در پی دارد.

از پودرسفید مخصوص مورد استفاده در مراسم دوری کنید! این پودر توسط مردم سنتی به صورت بقیه افراد مالیده می شود. فلسفه این حرکت این است که با مالیده شدن این پودر سفید رنگ به صورتتان، گناهان شما بخشیده میشود و آمرزیده می شوید. برخی از مردم دست های تمیزی ندارند و باید خیلی مراقب باشید چون این حرکت به پوست شما آسیب خواهد زد. برای اطمینان هرچه بیشتر یک بطری آب با خود داشته باشید تا صورتتان را بشویید و یا به بخش خائو سن رود بروید. چون این حرکت در این بخش، به طور کل ممنوع است. لباس های مناسب بپوشید! خیس شدن در فستیوال سونگ کران امری اجتناب ناپذیر است. اگر در مراسم نقش رهگذر را دارید هم خیس خواهید شد! پس لباس های مناسبی بپوشید! چون سنگین خواهند شد و ناراحتتان خواهند کرد. فرض کنید می خواهید به ساحل بروید! اینگونه لباس بپوشید. تی شرت و لباس های رکابی نیز گزینه های خوبی هستند .

نکات ایمنی در جشن آب

اگر قصد رفتن به خیابان را دارید تمامی لوازم قیمتی و الکترونیکی خود را داخل کیف ضد آب بگذارید مطمئن شوید که به شما متصل است.

دوربینتان حتما ضد آب باشد تا لحظات زیبا و به یادماندنی خود را به راحتی ثبت کنید و نیازی به دور انداختن دوربین معمولیتان بر اثر خیس شدن نباشد!

 

جشن آب در تایلندReviewed by نویسنده تور on Jul 26Rating: 5.0جشن آب در تایلندآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی جشن آب در تایلند - تور ارزان تایلند

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی