جشنواره گیاهخواری تایلند

جشنواره گیاهخواری تایلند

تور تایلند جشنواره گیاهخواری

جشنواره گیاهخواری تایلند

جشنواره گیاهخواری تایلند

جشنواره گیاهخواری یک رویداد رنگارنگ است که در طی یک دوره ی نه روزه در ماه اکتبر در پوکت تایلند برگزار می شود. این جشن بر پایه ی باورهای چینی شکل گرفته که می گویند پرهیز از خوردن گوشت در ماه نهم قمری در تقویم چینی،میتواند برای حفظ سلامتی و کسب آرامش مفید باشد . هر چند ریشه های این جشنواره مشخص نیست اما توسط گروهی از چینی ها در جزیره ی پوکت صورت می گیرد. این  رویداد دیدنی و جذاب، سالانه هزاران شرکت کننده از چین و همچنین دیگر کشورهای آسیایی را به سوی خود می کشد.

یکی از هیجان انگیز ترین و حتی وحشتناک ترین قسمت های این جشنواره انجام اعمال ریاضت مانند سوراخ کردن بدن، راه رفتن بر روی آتش و ... می باشد. همچنین باید یدانید که مردان و زنان زیادی در این جشنواره و انجام ریاضت ها شرکت می کنند. چینی ها اعتقاد دارند که خدایان از این افراد محافظت می کنند. انجام این کارها به هر کسی توصیه نمی شود زیرا ممکن است تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

مراسم مربوط به این جشنواره در مجاورت معابد اصلی انجام میشود که یکی از مهمترین آنها معبد جوی تو است ، اواین کاری که انجام میشود بالا بردن فانوسهای روشن است که با این عمل به خدایان چینی شروع شدن جشنواره را خبر میدهند . ارتفاع این فانوسها به 10 متر می رسد و چینی ها معتقدند با این عمل نیروی معنوی خدای هندوها ، شیوا بر مراسم تاثیر میگذارد .

علاوه بر تمام مراسم و سنتهایی که در جشنواره اجرا میشوند ، شرکت کنندگان میتوانند از غذاهای گیاهی که در این مراسم عرضه میشوند نیز میل نمایند .

این جشنواره نیز مانند سایر جشنواره های تایلند قوانین خاص خود را دارد که عبارتند از : 

بدن باید کاملا پاکیزه باشد
شرکت کنندگان لباس سفید و تمیز باید بر تن داشته باشند
افراد باید رفتار صحیح جسمی و ذهنی داشته باشند
خوردن گوشت ونوشیدن الکل در این مراسم ممنوع می باشد
افراد عزا دار و خانوم های باردار نباید در این مراسم شرکت کنند

جشنواره گیاهخواری تایلندReviewed by تور ارزان on Jul 27Rating: 4.5جشنواره گیاهخواری تایلندآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری تایلند جشنواره گیاهخواری - فستیوالها و جشن های تایلند - تور ارزان تایلند

3 دیدگاه ها

  1. شیدا گفت:

    ممنون از مطلب جالبی که نوشتید ، ولی خیلی عجیبه که توی این مراسم چرا انقدر خشونت در مورد خودشون انجام میدن ، چون معمولا گیاهخوار ها افراد آروم و صلح طلبی هستند

  2. ندا گفت:

    چه جالب ، نشنیده بودم ، مراسم گیاه خواری ! ممنون از مطلب جالبتون

  3. مهزیار.تنابنده گفت:

    جشنواره گیاهخواری ؟؟؟؟؟ چه بامزه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی