آداب و رسوم برگزاری جشن سونگکران در تایلند قسمت اول

آداب و رسوم برگزاری جشن سونگکران در تایلند قسمت اول

معرفی آداب و رسوم برگزاری جشن سونگکران در تایلند

آداب و رسوم برگزاری جشن سونگکران در تایلند قسمت اول

آداب و رسوم برگزاری جشن سونگکران در تایلند قسمت اول

کم کم و از چند روز قبل از شروع فستیوال و جشنواره بزرگ سونگکران، مکان های ویژه ای در کوچه و خیابان های شهرهای گوناگون تایلند در نظر گرفته می شوند که کسانی که به آب بازی علاقه دارند و می خواهند در جشن حضور یابند به این مکان های مشخص شده مراجعه می کنند. در سالیان دور اشخاصی که در سنین کهنسالی بودند اغلب در این جشن حضور داشتند؛ ولی حالا دیگر این فستیوال بیشتر نظر جوانان و به خصوص پسر بچه ها را به خود جلب می کند و آن ها اکثریت این جشنواره تشکیل می دهند.

 در آغاز این جشنواره در تمام شهرها عکس هایی از بودا را نصب می کنند تا نوید آمدن جشن و مراسمی مذهبی را بدهند. هنگامی که تصاویر بودای بزرگ منتشر می شود، افراد شرکت کننده نظافت منازل خود را تمام می کنند و برای آب بازی و تفریح از خانه های خود بیرون  می روند.

مطمئنا، رکن اصلی در این جشنواره وجود آب است. از ساعت ۸ صبح به تدریج سر و کله افراد علاقمند به این جشن در خیابان های شهرهای تایلند پیدا می شود. 

تمامی افراد پوشش های رنگارنگ به تن دارند تا نشاط و خوشحالی خود را به دیگران نشان دهند. لوازمی همانند تفنگ های آب‌پاش و سطل آب هم در این جشنواره بسیار استفاده می شود و با شروع جشن مردم به وسیله آن ها یکدیگر را خیس می کنند.

 در طول برگزاری جشن سونگکران، مهم نیست که چه کسی در برابر شما حاضر است؛ شما آزاد هستید به هرکسی که دوست دارید آب بپاشید. حالا که صورت کلی این جشن را شناختید به بررسی آداب و سننی که در آن اجرا می شود می پردازیم.

*لباس مناسب و حفظ سنت در کنار امنیت و آرامش:

 به تن کردن پوشش خوب و رنگی از بااهمیت ترین نکات درمورد فستیوال سونگکران خواهد بود. افراد برای اینکه در این جشن حاضر شوند همه از شلوارک استفاده می کنند و پوسش هایی با رنگ های شاد و رنگارنگ می پوشند تا هم از گرمای هوا فرار کنند و هم نشان دهند که برای این جشن چقدر خوشحال و سرحال هستند و به آداب قدیمی و کهن خود احترام دهند. چنانچه برای نخستین بار است که در این فستیوال شرکت می کنید حتما عینک محافظ هم همراه خود ببرید تا پاشیده شدن آب به داخل چشم های تان سبب آزارتان نشود.

*آزادی حیوان ها

 یکی از سنت های خوب که در طول این فستیوال صورت می گیرد رهاسازی حیوان ها در این جشن است، به ویژه ماهی ها و پرنده ها. البته بعضی اوقات بوفالو و گاوها را هم رها می کنند تا این جانداران هم در سال جدید رها و خوشحال باشند.

*موسیقی

 در این چند سال موسیقی هم به فستیوال سونگکران اضافه شده. این مسئله ربطی به آداب و رسوم قدیمی ساکنان تایلند ندارد و فقط برای زیباتر شدن جشن است. موسیقی هایی که در سونگکران پخش می شوند شاد و بعضی اوقات غربی هستند.

آداب و رسوم برگزاری جشن سونگکران در تایلند قسمت اولReviewed by مهدی on Jul 12Rating: 3.5آداب و رسوم برگزاری جشن سونگکران در تایلند قسمت اول از جاذبه های تایلند میتوانیم به جشن سونگکران اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان تایلند، دیدنیهای تایلند را از دست ندهید.

از جاذبه های تایلند میتوانیم به جشن سونگکران اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان تایلند، دیدنیهای تایلند را از دست ندهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی