استانبول

استانبول

تور استانبول ترکیه

تور ارزان استانبول

آشنایی با استانبول

شهر استانبول ترکیه یکی از محبوب ترین شهر ها در بین توریستها به شمار میرود ، شما میتوانید با خرید تور ارزان استانبول به دیدن جاذبه های بیشمار گردشگری این شهر زیبا بروید ، و هم در مراکز خرید بزرگ و مدرن آن هر چیزی را که نیاز دارید از هر برند بین المللی ای تهیه نمایید ، و همچنین میتوانید در خیابانهای رنگارنگ و زیبای استانبول که همیشه پر هیاهو هستند و سرشار از انرژی قدم بزنید و در قهوه خانه ها و کافه های شهر اوقات خوشی را سپری کنید.

شهر استانبول یکی از مقدس ترین شهرهای جهان به شمار می رود. استانبول، شهری دو تکه میان آسیا و اروپا، نمایشی همیشگی از فرهنگ، سنت و تاریخ ترکیه را در کنار زیبایی های امروزی اش اجرا می کند. بعد از وارد شدن به استانبول و از همان داخل فرودگاه آتاتورک شاید اولین چیزی که توجه مسافران را جلب می کند، پرچم های قرمز ترکیه است که از همه جا آویزان هستند؛ علاقه و تعصب ترک ها به ملیت و رهبرشان آتاتورک باعث شده که شهر بزرگ استانبول همیشه در یک جشن ملی به نظر برسد. فرودگاه در بیست کیلومتری غرب شهر واقع شده و تا مرکز شهر با تاکسی حدود نیم ساعت،فاصله دارد. کرایه ی تاکسی نسبتا گران است و می شود همین مسیر را با مترو اتوبوس یا تراموا هم طی کرد. بستگی به حال و حوصله و انتخاب خودتان دارد. ایستگاه مترو از سالن اصلی فرودگاه ده دقیقه ای پیاده روی دارد ولی بسیار راحت و ارزان است، به شرطی که شما از آن آدم هایی نباشید که همه چیز را توی چمدان با خودشان این طرف و آن طرف می برند.

محبوب ترین جذابیت استانبول برای مسافران، کاخ ها، مسجدها، کلیساها و قصرهایی است که قدمت آن ها به امپراطوری رومی ها، بیزانس و دوره ی عثمانی ها می رسد. یکی از مشهورترین آن ها مسجد سلطان احمد در همین محله ی سلطان احمد است با معماری زیبا و شش مناره ی آبی که به مسجد آبی معروف شده. روبه روی مسجد سلطان احمد، موزه ی تماشایی ایا صوفیه قرار گرفته که سرسرای وسیعش، دنیایی از فرهنگ و هنر اسلامی ترکیه را در خودش دارد. در بالای منطقه ی سلطان احمد و نزدیک به شاخ طلایی، مدخلی که بخش قدیمی و جدید استانبول را از هم جدا می کند، کاخ توپ کاپی است که نزدیک به چهارصد سال مرکز سلاطین عثمانی بوده و امروز کلکسیونی از چینی ها، جواهرات ،لباس ها و تخت های طلاکوب عثمانی را به نمایش می گذارد و چشم انداز زیبایی نیز به «تنگه ی بسفر» دارد؛ تنگه ی بسفر همان تنگه ای است که دریای سیاه و مرمره را به هم وصل می کند و استانبول را بین آسیا و اروپا تقسیم کرده. کاخ دولما باغچه نیز در ساحل تنگه ی بسفر قرار گرفته؛ دولما باغچه به چلچراغ خیلی بزرگش مشهور است، تمام ساعت های این کاخ روی نه و پنج دقیقه، ساعتی که آتا تورک در تاریخ 10 نوامبر 1938 در دولما باغچه از دنیا رفت ، ثابت مانده است .

استانبول شهری است که تقریبا تمام وسایل نقلیه عمومی را دارد ، ولی یکی از جاهایی که به تاکسی نیازی نیست و پیاده روی خوش می گذرد، خیابان معروف استقلال در استانبول است؛ خیابانی طولانی که از میدان تقسیم شروع می شود و ورود ماشین به آن ممنوع است و تنها یک تراموای قدیمی اجازه دارد طول خیابان را طی کند. دو طرف خیابان سنگ فرش استقلال مملو از فروشگاه ها، کافه ها، قهوه خانه ها و رستوران است و گروه های موسیقی در پیاده رو برنامه اجرا می کنند .

رستوران های محلی با تنوع غذایی خیلی زیاد، کباب سراها، رستوران های دریایی و مدیترانه ای، پیتزاها و فست فودها و رستوران های مخصوص گیاه خواران، از استانبول یک شهر خوشمزه ساخته اند. با این همه رفتن به استانبول بدون خوردن کومپیر و کوفته کباب های ترکی، لطفی ندارد.

آب و هوای استانبول

تابستانهای گرم و مرطوب و زمستانهای سرد و بارانی و برفی از ویژگی های آب وهوای معمول در استانبول است ، میزان بارش سالیانه استانبول به طور میانگین 870 میلیمتر است و میزان رطوبت نیز معمولا زیاد است .

بارش برف در استانبول برای یک یا دو هفته در طول فصل زمستان عادی  است ، برای خرید بلیط هواپیما استانبول اما یکی از این بارش ها می تواند سنگین باشد. این بارش غالبا در بین ماه های دسامبر و مارس رخ می دهد . این شهر تا حدودی باد خیز است و به طور متوسط باد سرعتی در حدود 17 کیلومتر در ساعت دارد ، تابستان فصل خشک تری است اما در تابستان نیز ممکن است شاهد بارش باران باشیم .

قومیت ها و مذهب در استانبول

ریشه شهرنشینی استانبول توسط بسیاری از جوامع شکل گرفته‌است. اغلب جمعیت استانبول را ترکان استانبولی و بیشتر مذهب جمعیت اسلام است. اقلیت‌های مذهبی عبارت‌اند از کلیسای مسیحیان شرقی ارتدکس، کلیسای وابسته به پاپ ارمنیان مسیحی (ارامنه) و یهودیان سفاردی در دهکده‌های کوچک استانبول، ارمنیان، یهودیان و یونیان ساکن هستند . استانبول در برخی از قسمت‌ها مانند کوزگونجوک یک کلیسای ارمنیان بعد از یک کنیسه یهودیان وجود دارد و در بخش‌های دیگر جاده یک کلیسای ارتدکس یونان در نزدیکی یک مسجد به چشم می‌خورد. جایگاه رئیس قسطنطنیه، رهبر روحانی و معنوی کلیسای ارتدکس قسطنطنیه در استانبول است. همچنین براساس آن جا، اسقف اعظم جامعه ترکیه (کلیسای شرقی ارتدکس)، یک اسقف اعظم کلیسای ارمنیان وابسته به پاپ و ترکیه بزرگ در آن جا یعنی استانبول می‌باشد.

اکثریت قریب به اتفاق مردم در سراسر ترکیه و در استانبول، مسلمان، و به طور خاص اهل سنت هستند. بسیاری از سنی‌ها به دنبال مکتب حنفی از تفکر اسلامی، اگر چه حدود 10 درصد از اهل سنت از فقه شافعی پیروی می‌کنند.. بزرگترین مذهب غیر سنی مسلمان ترکیه علویان با بیش از 4/5 میلیون نفر جمعیت در ترکیه هستند که یک سوم از همه علویان ترک در استانبول زندگی می‌کنند.

استانبولReviewed by اول تور on Jul 28Rating: 4.5تور ارزان استانبولتور ارزان خارجی ترکیه دیدنی های استانبول - آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی استانبول

2 دیدگاه ها

  1. آناهیتا گفت:

    استانبول واقعا شهر دوست داشتنی ای هست ، هرچی از زیباییهاش بگیم باز کمه

  2. a.s.d.f.g.h. گفت:

    thanks a looooooooooooooooooooot

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی