تاریخچه پایتخت اتریش (قسمت 1)

تاریخچه پایتخت اتریش (قسمت 1)

تور اتریش

تاریخچه پایتخت اتریش

تاریخچه پایتخت اتریش وین:

(قسمت 1)

تاریخچه وین:

شهر وین از نیم قرن قبل از میلاد مسیح، هنگامی که سلتی ها در ساحل رود دانوب سکونت داشتند، منطقه ای مسکونی بشمار می رفت. در سال ١٥ قبل از میلاد نیز رومی ها در این شهر که ویندوبونا نام داشت، سازه های زیادی همچون برج و بارو ساختند تا از سلطه و فرمانروایی خود در مقابل سایر قبایل ژرمن در شمال حفاظت کنند.

در سده های میانه، این شهر مرکز حکومت خاندان بابنبرگ محسوب می شد و در سال ١٤٤٠ نیز به عنوان مقر خاندان هابسبورگ شناخته شد. میان سال های ١٤٨٣ تا ١٨٠٦، وین پایتخت غیررسمی امپراتوری روم و مرکز فرهنگ، هنر، علم، موسیقی و خوراک های عالی معرفی می شد، البته در شرایطی که مجارها از سال ١٤٨٥ تا ١٤٩٠ وین را اشغال کرده بودند.

در سده های شانزدهم و هفدهم، ارتش عثمانی در دو نوبت به وین یورش برد، ولی پشت دروازه های وین با بن بست مواجه شد. در این دو رویداد که به محاصره ی وین         ( ١٥٢٩) و نبرد وین ( ١٦٨٣ ) شهرت دارند، مردم وین وفادارانه در مقابل ترک های عثمانی مقاوت کردند و در مقابل دشواری ها تسلیم نشدند. در سال ١٦٧٩ نیز شیوع طاعون حدود یک سوم جمعیت وین را از بین برد.

این شهر، در دوره جنگ های ناپلئونیِ اوایل قرن نوزدهم، مرکز امپراتوری اتریش شد و با میزبانی کنگره وین در سال ١٨١٤ نقش مهمی در سیاست اروپا و دنیا ایفا کرد. پس از مصالحه اتریش و کشور مجارستان در ١٨٦٧ ، شهر وین پایتخت امپراتوری اتریش  مجارستان شناخته شد. در این سال ها، وین منزلگاه موسیقی کلاسیک نیز محسوب می شد و خیلی ها برای اشاره به نسل موسیقیدانان بزرگ این قرن از عبارت مکتب اول وین بسیار استفاده می کنند. سال های پایانی قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، آهنگسازان شهیری همچون برامس، بروکنر، مالر و اشتراوس در وین می زیستند.

در نیمه دوم قرن نوزدهم، شهر وین ظاهر مدرن امروزی خود را پیدا کرد و توسعه یافت، ولی دوره ی جنگ جهانی اول برای وین سختی های زیادی داشت. در این دوره، وین از رونق افتاد و جنگ دامن مرکز فرهنگ و هنر اروپا را گرفته بود. پس از اتمام جنگ جهانی اول، وین پایتخت جمهوری آلما ن اتریش و در 1919 پایتخت نخستین جمهوریِ اتریش شناخته شد. به تدریج به شکوه سابق خود رسید و باز کانون فرهنگ و نوگرایی شد. مردم در این دوران شاهد جنبش اتحادیه ی هنرمندان اتریشی، ظهور روان کاویِ نوین، اوج گیری آهنگ سازان مکتب دوم وین، سبک معماری آدولف لوس و اشاعه فلسفه ویتگنشتاین و حلقه ی وین بودند.

اما در سال ١٩٣٨ ، آلمان، اتریش را به اشغال درآورد و آدولف هیتلر اتریشی، از بالکن کاخ هافبورگ وین برای اهلی شهر صحبت کرد. از ١٩٣٨ تا خاتمه یافتن جنگ جهانی دوم، اتریش بخشی از آلمان محسوب می شد و در عوض وین، برلین پایتخت جمهوری آلمان اتریش محسوب می شد. در دوم آوریل ١٩٤٥ ، نیروهای اتحاد جماهیر شوروی به آلمانی هایی که شهر را اشغال کردند حمله بردند. حملات هوایی و توپ خانه ای آمریکایی ها و انگلیسی ها به وینِ در حصر نیز خیلی از زیرساخت های شهر را از بین برد و بالاخره وین ١١ روز بعد سقوط کرد.

تاریخچه پایتخت اتریش (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Jun 16Rating: 3.0تاریخچه پایتخت اتریش قسمت اولاگر مایلید که در تور اتریش از تاریخچه پایتخت اتریش اطلاعاتی بدست آورید و جاذبه های اتریش را بشناسید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان اتریش را تجربه کنید.

اگر مایلید که در تور اتریش از تاریخچه پایتخت اتریش اطلاعاتی بدست آورید و جاذبه های اتریش را بشناسید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان اتریش را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی