اتریش

اتریش

تور ارزان اتریش

تور اتریش

آشنایی با اتریش

اتریش  یکی از کشورهای اروپای غربی است. پایتخت آن وین است. این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختنشتاین هم‌مرز است.

اتریش تلفظ فرانسوی نام آلمانی آن کشور است. نام آلمانی آن یعنی اؤستررَیش برگرفته از دو واژه اؤستر (شرق) و رَیش (قلمرو و پادشاهی) است که در مجموع این نام به معنی پادشاهی شرقی است. پیشتر در سرزمینهای اسلامی، از جمله ایران، نام این کشور را نَمْسا (و در ایران گاه نَمْسه) می‌گفتند.

اتریش بعد از اتمام جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ تاکنون یک جمهوری فدرال است. صدر اعظم این کشور توسط رییس جمهور که خود توسط مردم برگزیده شده، انتخاب می‌شود . طبق آخرین آمار بانک جهانی اتریش پس از کشورهای سوئیس، دانمارک، سوئد، آمریکا، آلمان و ژاپن در مکان هشتم ثروتمندترین کشورهای جهان قرار گرفته‌است. واحد پولی اتریش یورو است .

زبان رسمی اتریش

زبان رسمی این کشور آلمانی است. ۹۸٪ مردم این کشور به این زبان صحبت می‌کنند. در کنار آلمانی اقلیتی به زبان‌های کروات، اسلوونیای و مجارستانی صحبت می‌کنند. کد این کشور 0043 و واحد پول آن یورو می باشد.
شهرهای مهم آن عبارتند از: وین ، سالزبورگ، تیرول و گراتس.

مذهب در اتریش

مطابق با آمارهای منتشر شده در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ میلادی، ۵۹٫۹ درصد از جمعیت اتریش کاتولیک و ۳٫۵ درصد از آنها ایونجلیست هستند. این آمار نشان‌دهنده کاهش حدوداً ۱۳ درصدی جمعیت کاتولیک‌ها و کاهش تقریباً یک درصدی جمعیت ایونجلیست‌ها در مقایسه با آمار سال ۲۰۰۱ میلادی است. از سوی دیگر جمعیت مسلمان‌ها در اتریش از حدود ۴٫۲ درصد به حدود ۷ درصد رسیده‌است. هواداران کلیسای ارتدکس شرقی نیز حدود ۶ درصد از جمعیت اتریش را تشکیل می‌دهند. معتقدان به مذاهبی همچون بودائیسم، هندوئیسم و یهودیت در مجموع کمتر از نیم درصد از جامعه اتریش را شکل می‌دهند.

آب و هوا

اتریش بدلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود دارای آب و هوای متنوع ، فضاهای سرسبز و مناظر چشم نواز فراوانی است . آب و هوای این کشور کوهستانی است و کوه های آن برای افراد علاقمند به کوهنوردی و اسکی بسیار مناسب می باشد . متوسط دما در فصل زمستان بین 0 تا 10- درجه سانتیگراد و در تابستان بین 20 تا 30 درجه سانتیگراد است. متوسط میزان بارندگی در ارتفاعات حدود 1000 میلیمتر برآورد شده است.

اتریشReviewed by اول تور on Jun 20Rating: 4.5تور ارزان اتریشتور ارزان-اماکن دیدنی اتریش - جاذبه های گردشگری - آشنایی با اتریش و جاهای دیدنی - بهترین تور خارجی

7 دیدگاه ها

  1. ملیکا.م.ن گفت:

    چقدر عکسی که از اتریش گذاشتید زیبا و رویایه . شما تور ارزان اتریش هم دارید ؟

  2. سفر به وین (قسمت 1) - تور ارزان گفت:

    […] مایلید که در تور اتریش سفر به وین و تور وین را نیز تجربه کنید و جاذبه های […]

  3. جشنواره های معروف اتریش (قسمت 1) - تور ارزان گفت:

    اتریش سال نو را با نیویارزشایبن (سال نظامیِ سال نو) جشن می گیرند. در این جشن، گروه های تفنگ دار با لباس های

  4. فرهنگ و دین اتریش - تور ارزان گفت:

    شهرت دارند. یك چهارم از مردم کشور اتریش در وین، پایتخت اتریش و به نوعی پایتخت فرهنگی اروپا زندگی می کنند. نحوه لباس

  5. حمل و نقل وین (قسمت 1) - تور ارزان گفت:

    مایلید که در تور اتریش تور وین را نیز تجربه کنید و جاذبه های اتریش را از

  6. مراکز خرید وین (قسمت 1) - تور ارزان گفت:

    اگر مایلید که در تور اتریش و تور وین جاذبه های وین و مراکز خرید وین را بیشتر ببینید با اول تور همراه باشید.

  7. […] از غذاهای ملی اتریش محسوب می شود، گوشت گوساله آبپز شده با سبزیجات متنوع و […]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی