جاذبه های شهرستان آستانه اشرفیه گیلان

جاذبه های شهرستان آستانه اشرفیه گیلان

تور گیلان

آستانه اشرفیه گیلان

جاذبه های شهرستان آستانه اشرفیه گیلان:

اگر علاقمندید در یک تور ارزان داخلی و بخصوص تور گیلان شرکت کنید، ما برای گیلان گردی شما در اول تور پیشنهادهای خوبی داریم. در ادامه با برخی از جاذبه های معروف شهرستان آستانه اشرفیه آشنا خواهید شد:

▪جاذبه های گردشگری و تاریخی آستانه:

پارک ساحلی آستانه

پارک جنگلی بندر کیاشهر

اسکله ماهیگیری و قایقرانی بندر کیاشهر

پارک جنگلی صفرابسته

تالاب و پل چوبی بندر کیاشهر

آرامگاه استاد محمد معین

پل خشتی نیاکو

▪زیارتگاه ها و اماکن مذهبی:

بارگاه رفیع حضرت سید جلال الدین اشرف

بقعه متبرکه آقا سید محمد بن جعفر از فرزندان امام جعفر صادق(ع)

بقعه متبرکه آقا سید حسن از نوادگان امام موسی کاظم(ع).

 

آرامگاه استاد دکتر محمد معین:

استاد زبان فارسی و پدید آورنده فرهنگ معین، در نهم اردیبهشت ماه سال 1297 خورشیدی مطابق با 29آوریل 1918میلادی در محله زرجوب شهر رشت دیده به جهان گشود. وی دوره اول دبیرستان را در مدرسه متوسطه شماره یک رشت به تحصیل پرداخت. در دوره دوم متوسطه، در قسمت ادبی دالفنون تهران به تحصیل مشغول شد. در سال 1303 در رشته ادبیات فارسی و علوم تربیتی موفق به دریافت مدرک لیسانس شد.

 در سال 1324استاد، به سفارش علامه قزوینی با دانشمند نامی علی اکبر دهخدا در لغت نامه آغاز به همکاری کرد و این همکاری تا سال 1334به مدت ده سال یعنی تا روز وفات دهخدا ادامه داشت.

در روز نهم آذر ماه 1345در دفتر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران دکتر معین، بیهوش شد. وی را به بیمارستان آریا که بهترین بیمارستان اعصاب تهران بود، بردند. وی در اتاق عمل به اغمای سنگینی فرو رفت که پنج سال طول کشید. سرانجام محمد معین در سیزدهم تیرماه 1350مطابق چهارم ژوئیه 1971در بیمارستان فیروزگر به رحمت ایزدی پیوست.

پیکر وی در آرامگاه واقع در آستانه اشرفیه به خاک سپرده شد.

کیاشهر:

سلسله کیانیان برای ندتی زمام دار گیلان بودند، دو برادر از این خاندان به نامهای حسن و کیا، روستایی را به سبب دسترسی به زمینهای حاصلخیز و امکان صید برای زندگی انتخاب کردند که به همین دلیل نام ابتدای بندر کیاشهر، حسن کیاده، نام گذاری شد. که به تدریج شاهد عزیمت مردم به این منطقه برای سکونت و زندگی بود.

پس از ورود روسها در اواخر سده نوزدهم میلادی برای صید ماهیان خاویاری سفید رود مامن اصلی زندگی ماهیان خاویاری معرفی شده و روس ها اصلی ترین پایگاه بهره برداری خاویار را در این منطقه برگزیدند. این انتخاب سبب گردید سیلی از جمعیت برای کار از اقصی نقاط کشور به ویژه از مناطق ترک نشین خلخال وارد کیاشهر شوند.

در این منطقه یک بندر چند منظوره و یک پارک جنگلی وجود دارد. تالاب بین المللی بوجاق که ثبت شده کنوانسیون رامسر است در شمال شهر قرار گرفته است. شیلات در بندر کیاشهر سابقه ای 150ساله دارد. اولین پایگاه استحصال خاویار از دریای خزر توسط روس ها در این منطقه ساخته شد.

هم اکنون بناهای تاریخی خانه رئیس شیلات و ساختمان های چوبی ساخت روسیه و سردخانه ای که علی رغم 150 سال سن همواره فعال است از دیدنیهای این شهر محسوب می شود. در شمال این شهر پارک جنگلی زیبایی واقع شده است که درختان چندین ساله آن جاذبه گردشگری بالایی به منطقه داده. اکثرا اهالی این شهر را مهاجران تشکیل داده اند که از گذشته های دور برای کار در شیلات به این شهر آمده و پایبند آن شدند.

جاذبه های شهرستان آستانه اشرفیه گیلانReviewed by Yegane on Dec 10Rating: 3.0جاذبه های شهرستان آستانه اشرفیه گیلاناگر علاقمندید در یک تور ارزان داخلی و بخصوص تور گیلان شرکت کنید، ما برای گیلان گردی شما در اول تور پیشنهادهای خوبی داریم. در ادامه با برخی از جاذبه های معروف شهرستان آستانه اشرفیه آشنا خواهید شد.

اگر علاقمندید در یک تور ارزان داخلی و بخصوص تور گیلان شرکت کنید، ما برای گیلان گردی شما در اول تور پیشنهادهای خوبی داریم. در ادامه با برخی از جاذبه های معروف شهرستان آستانه اشرفیه آشنا خواهید شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی