موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد

موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد

آشنایی با موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد

موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد

موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد:

 

   بنایی که بعنوان موزه‌ پوشاک شناخته میشود،در قدیم سکونتگاه تابستانی شمس،خواهر تنی شاه پهلوی، بوده که در دوره پادشاهی رضا شاه احداث شده است. این کاخ بزرگ حدودا ۲۶۰۰مترمربع مساحت دارد و شامل دو طبقه و یک زیر‌زمین می باشد که در شمال مجموعه‌ سعدآباد در نزدیکی درب شمالی دربند با مهندسی ترکیبی اروپایی و ایرانی بنا شده است.

در این موزه تصاویر و پوشاک بعضی از اعضای خانواده‌ سلطنتی بویژه فرح دیبا، شاه ّپهلوی،شهناز پهلوی و اشرف قابل مشاهده است. همینطور بعضی از وسایل تزیینی که به دوره‌ پهلوی دوّم ارتباط دارند در جای جای موزه دیده می شوند.

بعد از روی کارآمدن انقلاب اسلامی،این بنا به عنوان موزه‌ مردم‌شناسی استفاده شده است و در اسفند سال ۱۳۷۳ بازگشایی شد.در بهمن ماه سال ۱۳۸۸موزه کاربریش عوض شد و با تحت عنوان موزه تاریخ معاصر و بعد از آن موزه‌ پوشاک سلطنتی شروع به کار کرد.

 

موزه پوشاک سلطنتی سعدآبادReviewed by اول تور on Mar 31Rating: 3.0موزه پوشاک سلطنتی سعدآبادموزه پوشاک سلطنتی سعدآباد.بنایی که بعنوان موزه‌ پوشاک شناخته میشود،در قدیم سکونتگاه تابستانی شمس،خواهر تنی شاه پهلوی، بوده که در دوره پادشاهی رضا شاه احداث شده است.

موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد.بنایی که بعنوان موزه‌ پوشاک شناخته میشود،در قدیم سکونتگاه تابستانی شمس،خواهر تنی شاه پهلوی، بوده که در دوره پادشاهی رضا شاه احداث شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی