کرمانشاه

کرمانشاه

تور کرمانشاه

تور ارزان کرمانشاه

تور ارزان کرمانشاه

مردمان شهر کرمانشاه بسیار مهمان نواز و خونگرم هستند و همیشه به گرمی از مسافران استقبال میکنند ، در کرمانشاه و اطراف شهر جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری وجود دارد که با خرید تور ارزان کرمانشاه میتوانید به بازدید آنها بروید و سفری بیاد ماندنی را داشته باشید.

کِرْمانْشاهْ  (در زبان کردی کرماشان) نهمین شهر پرجمعیت و یکی از کلان شهرهای ایران و مرکز استان کرمانشاه در ایران می‌باشد ،  شهر کرمانشاه بزرگترین شهر کردنشین و مهمترین شهر در منطقهٔ مرکزی غرب ایران است . کرمانشاه از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران به شمار می‌رود و پیدایش آن به سده چهارم میلادی بازمی‌گردد و از آن دوران تا حمله اعراب به ایران به عنوان دومین پایتخت ساسانیان مورد توجه حکومت بود. در دوران سلجوقیان در قرن یازدهم میلادی کرمانشاه به عنوان شهر ارشد کردستان انتخاب شد. در قرون وسطی شهر کرمانشاه یا قرمسین در حکم یکی از نواحی چهارگانه عراق عجم شناخته می‌شد .

شهر کرمانشاه از شمال به کوه فرخشاد، از شمال غربی به کوه طاق بستان و از جنوب به سفید کوه منتهی می‌شود ، رمانشاه یکی از شاهراه‌های ارتباطی شرق و غرب و قدیمی‌ترین راه عبور زائران عتبات عالیات است که به همین سبب تأثیرات فرهنگی و معنوی برجا گذارده‌است. کرمانشاه در دروازه زاگرس قرار دارد. رشته کوه زاگرس که فلات ایران را از سرزمین‌های همسایه جدا کرده‌است در مسیر کرمانشاه، به دشت‌های وسیع و کوه‌های عمدتاً مجزا و دره‌های وسیعی منتهی می‌شود .

آب و هوای کرمانشاه

شهر کرمانشاه دارای اقلیم معتدل کوهستانی است. در قرن چهارم میلادی شهر کرمانشاه که در آن دوران روستای خوش آب و هوایی بود به عنوان دومین اقامت گاه سلطنتی ساسانیان انتخاب شد ، بیشترین ساعات آفتابی در ماه‌های تیر و مرداد و کمترین آن در ماه‌های دی و بهمن است. موقعیت اقلیمی و اکولوژیک استان کرمانشاه با توجه به میزان متوسط بارندگی و رطوبت نسبی سالیانه به نحوی است که دامنه کوه‌ها و دشت‌های آن عموماً پوشیده از جنگل و مرتع بوده و در پاره‌ای از نقاط نیز زمین‌های زارعی آبی و دیمی است. میانگین دمای سالانهٔ شهر کرمانشاه درحدود 14 سانتی‌گراد و میزان بارش سالانهٔ این شهر 456/8 میلی‌متر است.

کرمانشاهReviewed by تور ارزان on Jun 28Rating: 4.5تور ارزان کرمانشاهتور ارزان داخلی دیدنی های کرمانشاه - بهترین جاذبه های گردشگری توریستی کرمانشاه

4 دیدگاه ها

  1. آلاله گفت:

    هوای کرمانشاه واقعا عالیه ، مخصوصا تو بهار و تابستون ، اهالی بومی هم به قدری خوش برخورد هستند که احساس میکنی توی شهر خودت هستی

  2. نرگس گفت:

    مردم کرمانشاه بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند ، و زبان و لهجه ی بسیار شیرینی هم دارند ، ممنون از سایت خوب شما

  3. صنایع دستی کرمانشاه (قسمت 2) - تور ارزان - اول تور گفت:

    قالی بافی

  4. خ گفت:

    کرمانشاه – تور ارزان – اول تور

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی