پاتایا تایلند

پاتایا تایلند

تور تایلند پاتایا

پاتایا تایلند

پاتایا تایلند

پاتایا از اصلی ترین مقاصد گردشگران تایلند است ، این شهر در فاصله 160 کیلومتری جنوب شرقی بانکوک قرار دارد . و به سواحل زیبا ، هتل های لوکس و سرگرمی های بسیار متنوعی که در این منطقه قرار دارند شهرت فراوانی دارد . شلوغ ترین فصل در پاتایا، سال نو میلادی و عید کریسمس است زیرا بسیاری از مردم تایلند نیز برای تعطیلات به این شهر می آیند. سال نو چینی در ماه فوریه نیز از دیگر مواقعی است که مسافران زیادی در پاتایا دیده می شوند. اما به طور کل پاتایا به دلیل فضای زیبای خود در تمام طول سال گردشگران زیادی به خود می بیند.

پاتایا از آن دست شهرهای آسیایی است که می‌تواند همه‌ی سلیقه‌ها را راضی کند. از یک طرف بهترین راه برای تجربه‌ی سواحل زیبای استوایی و آبی زلال خلیج تایلند، سفر به پاتایا است. دیدنی‌های پاتایا با همه‌ی شگفتی‌هایش جزء تجربه‌های بی بدیل در سفر به پاتایاست. آفتاب درخشان سواحل جومتین و وونگ فراچان و شن‌های نرم و روشن جزیره‌ی مرجان، همه‌ی خستگی‌هایتان را رفع می‌کنند. از طرف دیگر، کشف شگفتی‌های تاریخی تایلند مثل بوداهای غول‌آسا، معابد پر رمز و راز و هنر و معماری تایلند، بخش جدانشدنی سفر به این شهر ساحلی هستند. معبد حقیقت، معبد وات فرا یای و موزه‌های شهر آدم را به دنیای اسطوره‌های هندو و بودایی می‌برند. اگر اهل ورزش و طبیعت‌گردی باشید، پاتایا سهمی برایتان کنار گذاشته؛ کوله‌پشتی و کتانی‌ها را آماده کنید و از جنگل‌های انبوه استوایی و پارک‌های طبیعی لذت ببرید. همه‌ی اینها جاذبه‌هایی ست که می‌توانید در پاتایا ببینید. البته ورزش‌های آبی به خصوص غواصی هم هر سال خیلی‌ها را از همه جای دنیا به پاتایا می‌کشاند. آکواریوم‌ها و باغ‌وحش‌های بزرگ، باغ‌های آسیایی پرگل و ماساژ تایلندی از خوشی‌های دیگر این شهر هستند.

آب و هوای پاتایا

پاتایا به دلیل نزدیکی به خط استوا دارای آب و هوای گرم استوائی است و دارای سه نوع آب و هوا می باشد.

در ماههای آبان تا بهمن هوا گرم و خشک است. در ماههای اسفند تا اردیبهشت هوا گرم و مرطوب است. در ماههای خرداد تا مهر هوا گرم و بارانی است.

مناطق گردشگری پاتایا

یکی از جاذبه های اصلی شهر پاتایا، ساحل جومتین است. این ساحل محیط  خانوادگی دارد و برای علاقه مندان به برپایی مهمانی و جشن، مناسب است. بسیاری از مکان های فرهنگی پاتایا در این ساحل مستقر هستند. گردشگران می توانند زمان خود را با حمام آفتاب، گردش در بازار شناور یا خوردن غذاهای محلی سپری کنند.
پارک سه امپراطور و معبد سلطنتی بسیار به ساحل جومتین نزدیک هستند.از جاذبه های این ساحل باید به شفافیت آب، تمیزی ساحل و ورزش و تفریحات آبی همچون شنا، قایق سواری، جت اسکی و اسکی روی آب اشاره کرد. این ساحل مملو از هتل و رستوران است و در رستوران های آن می توان انواع غذاهای بین المللی مانند ایتالیایی، انگلیسی، فرانسه و خود غذاهای تایلندی را سفارش داد .دست فروش ها در این ساحل اقلام متنوعی می فروشند و گردش میان آنها لذت خاصی دارد.

بازار شناور پاتایا از دیگر جذابیت های ساحل جومتین است که به نام «بازار شناور  چهار منطقه» نیز شهرت دارد. دلیل نام آن محصولات مختلفی است که از چهار منطقه مختلف کشور تایلند یعنی شمال، شمال شرق، مرکز و جنوب آورده می شوند. این بازار را می توان مهد نمایش فرهنگ تایلند نیز دانست.
ساحل جومتین موزه بطری های شیشه ای نیز دارد. این موزه شامل بیش از 300 نوع اثر هنری دست ساز درون بطری های شیشه ای است و پدیدآورنده آن مجسمه ساز آلمانی، پیتر بدلایس است. ماکت های مینیاتوری تعدادی از آثار توریستی جهان، کشتی ها، کلیساها، کاخ ها و معابد از جمله آثاری هستند که در این بطری های شیشه ای جای گرفته اند.

فرودگاه U-tapao در سی‌کیلومتری جنوب پاتایا قرار گرفته ولی چون تعداد پروازهای مسافری و تجاری آن محدود است، بیشتر مسافران پاتایا از شهر بانکوک می‌آیند. یعنی با یک پرواز به بانکوک می‌رسند و از آن‌جا مسیری حدوداً 165 کیلومتری را طی می‌کنند تا وارد پاتایا شوند. جاده از میان جنگل‌ می‌گذرد و تعداد زیادی استراحتگاه و سوپرمارکت دارد و با وجود مک-دونالد و کی-اف-سی که همه‌جا هستند، کسی نگران گرسنگی نباید باشد. اتوبوس‌های بانکوک-پاتایا راحتند و هزینه‌ی کم‌تری هم دارند ولی تاکسی‌ها بهترین انتخاب هستند، مهم‌ترین مزیت‌شان این است که توقف‌های تاکسی دست خود مسافر است و تا در هتل شما را می‌رساند، در صورتی که با انتخاب اتوبوس باید به فکر گرفتن تاکسی از ترمینال به هتل هم باشید. هتل‌ پیداکردن هم کار سختی نیست، از هتل‌های لوکس با چندین ستاره تا ویلاها و سوئیت‌های ارزان‌قیمت در پاتایا وجود دارد و به خاطر رقابتی که برای جذب مهمان دارند، گاهی سرویس‌های اضافی خوبی با قیمت‌های کم‌تر به توریست‌ها پیشنهاد می‌کنند. هتل‌های گران‌تر عموماً نزدیک به دریا هستند و ارزان‌ترها را در مرکز شهر می‌توانید پیدا کنید و دیگر همه چیز به سلیقه و کیف‌پول خودتان بستگی دارد.

یکی از مهم ترین جاذبه های پاتایا جزیره مرجان یا کولان است. این جزیره که با شهر ساحلی پاتایا حدود 7 کیلومتر فاصله دارد، دارای سواحل شنی سفید است و هرروز صبح لنج هایی به طرف آن حرکت کرده و بعداز ظهر بازمی گردند. طی این مسیر با لنج، 45 دقیقه و با قایق موتوری، 15 دقیقه است. محیط این جزیره بسیار آرام، سواحل آن بسیار زیبا و آب های آن دارای مرجان های بی نظیری است . گردشگران در این جزیره می توانند با قایق های کف شیشه ای، به تماشای این مرجان ها و ماهی های زیبا بروند. از طرفی با رزرو یک تور غواصی می شود نیم ساعتی زیر آب های گرم به ماهی ها غذا داد و مرجان ها را از نزدیک دید .

پاتایا تایلندReviewed by اول تور on Jul 30Rating: 4.5پاتایا تایلندآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی تایلند - دانستنی های پاتایا تایلند - تور ارزان تایلند

آشنایی با بهترین جاهای دیدنی در تور تایلند – شهرهای مهم تایلند – راهنمای تور ارزان تایلند – جاذبه های گردشگری پاتایا تایلند

2 دیدگاه ها

  1. باران گفت:

    خیلی جالبه که با وجود این تعداد زیاد توریست که به پاتایا سفر میکنند بهداشت و امکانات رفاهی این شهر در حد خیلی خوبی هست

  2. کیمیا.طبیبی گفت:

    چقدر منطقه ی جزیرش زیباس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی