معرفی بخش های مختلف معبد بهشت پکن قسمت پنجم

معرفی بخش های مختلف معبد بهشت پکن قسمت پنجم

معرفی بخش های مختلف معبد بهشت پکن

معرفی بخش های مختلف معبد بهشت پکن قسمت پنجم

معرفی بخش های مختلف معبد بهشت پکن قسمت پنجم

آشپزخانه ی آسمانی سکوی مدور:

در بخش ضلع شرقی تالار در محوطه باز معبد، آشپزخانه ای ویژه ساخته شده بود که چیزی حدود 30 هدیه و پیشکشی همانند بره، گندم، ابریشم، گوساله، میوه و ...، در آن برای اجرای آیین سنتی نگهداری می شد.

قصابخانه ی سکوی مدور:

داخل این قصابخانه ی گودالی برای جای دادن حیوانات قربانی شده تعبیه شده و مقابل سالن چاهی مشاهده می کنید. در سالیان بسیار قدیم، مکانی که مراسم قربانی کردن اجرا می شد (معابد، سکوها، آرامگاه ها و ...) جایی برای نگهداری حیوانات قربانی شده هم داشتند. 

اجاق های سوزاندن:

این اجاق ها در واقع جایی بودند که حیوانات را برای سوزاندن در آن می انداختند و  فرمانروایان سلسله کینگ این مراسم را از نزدیک مشاهده می کردند. 

بالکن لباس:

این تراس، میدانی سنگی شکل است که نرده های آن از جنس مرمر بوده و این میدان را در حصر خود گرفته. هنگام اجرای مراسم این تراس توسط یک سایه بان زرد رنگ پناه می گرفت. فرمانروا پیش از آغاز مراسم قربانی کردن هدایا به این تراس می آمد، سپس دست هایش را شستشو می داد، پوشش ویژه این مراسم را به تن می کرد و برای شروع مراسم و آیین سنتی به انتظار می ماند. پس از تمام شدن مراسم هم برای بار دیگر به این بالکن می رفت و لباس های خود را تعویض می کرد.

اجاق آتش:

این اجاق، یک اجاق بسیار بزرگ مدور بود، با آجر ساخته شده بود و رنگ آن هم سبز بوده.  پیش از آغاز آیین، گوساله ای را که تمیز شده بود را بر روی این اجاق قرار می دادند تا همراه با شاخه های درخت کاج و نی سوزانده شود. این کار جدای از مراسم برای خیر مقدم گفتن به فرمانروا صورت می گرفت. پس از تمام شدن مراسم قربانی هم هدایا و قربانی ها به طرف اجاق برده می شد تا در رسمی که تماشای سوزاندن شهرت داشت، این قربانی ها در مقابل دیدگان فرمانروا در آتش سوزانده شوند. 

پل دنبی:

طول این پل حدود 360 متر و ارتفاع آن 4 متر است و سکوی مدور را به تالار دعا متصل می کند. راه سنگی بین پل که 30 متر عرض دارد با اسم مسیر الهی (Divine Road) معروف بود و آن تنها برای عبور پروردگاری بود که در آسمان وجود داشت، و فقط او می توانست از روی آن بگذرد. جاده آجری شرقی (Imperial Road) ویژه عبور فرمانروا بود و جاده آجری غربی (King’s Road) برای تردد اشرافی که در کنار فرماتروا بودند، در نظر گرفته شده بود. علاوه بر آن، بخش شمالی پل از بخش جنوبی آن مرتفع تر است که قصد دارد جایگاه بلند آسمان را نشان دهد. 

مسیر عبور روح:

دقیقا زیر پل دنبی و در مسیر غربی-شرقی تونلی واقع شده که شرق و غرب مجموعه را به هم متصل می کند و با اسم دروازه عبور گوساله هم شهرت دارد. از این راه گوساله ها را برای قربانی شدن به طرف قصابخانه معبد می بردند.

پایه فانوس:

در ضلع جنوب غربی سکوی دایره ای، ستونی جای دارد که از آن برای جای دادن فانوس استوانه ای از جنس چوب بامبو استفاده می شد. این پایه 28.8 متر طول داشت و با اهرمی، فانوس به طرف بالای انتقال داده می شد یا از آن به پایین آورده می شد. 

 

معرفی بخش های مختلف معبد بهشت پکن قسمت پنجمReviewed by مهدی on Jul 5Rating: 3.0معرفی بخش های مختلف معبد بهشت پکن قسمت پنجم اگر اهل سفر هستید، تور پکن را به شما پیشنهاد میکنیم . معبد بهشت پکن از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

اگر اهل سفر هستید، تور پکن را به شما پیشنهاد میکنیم . معبد بهشت پکن از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی