معرفی بخش های معبد بهشت پکن (قسمت6)

معرفی بخش های معبد بهشت پکن (قسمت6)

معرفی بخش های مختلف معبد بهشت پکن

معرفی بخش های مختلف معبد بهشت پکن قسمت ششم

معرفی بخش های مختلف معبد بهشت پکن قسمت ششم

اداره موسیقی الهی:

اداره موسیقی الهی در مکانی به مساحت 10 هزار متر مربع و در ضلع جنوب شرقی مجموعه معبد بهشت ساخته شده. اداره موسیقی الهی به عنوان، تشریفاتی ترین و تجملاتی ترین آکادمی موسیقی سلسله های تاریخی مینگ و کینگ (بین سالهای 1368 تا 1911) شناخته می شود. این اداره، مدیریت مراسم و جشن های اشرافی را عهده دار بود و در کنار اینکار مسئولیت آموزش به برگزارکنندگان رقص و موسیقی و قربانی کردن هم بر عهده این اداره بود. بنای اداره موسیقی در بین سازه های متفاوت معبد آسمان، یکی از پنج ساختمان بااهمیت و اصلی آن محسوب می شود. 

تاریخچه 

وقتی که فرمانروا مینگ در سال 1420 پایتخت حکومت خود را به شهر پکن انتقال داد، 300 رقصنده، موسیقی دان و نوازنده سلطنتی در کشور چین سکونت داشتند. فرمانروا مینگ اداره موسیقی الهی را برای مدیریت و هدایت این موسیقی دان ها بوجود آورد و مسئولیت اجرای موسیقی های آیینی و سلطنتی را به آنها سپرد. همه این نوازنده ها، رقصنده ها و موسیقی دان ها که به طور رسمی برنامه و مراسم خود را اجرا می کردند از پیروان مذهب تائویسم بودند و در طی گذشت زمان کم کم تعدادشان به 600 نفر افزایش یافت. اداره موسیقی هنگام حکومت فرمانروا ژیاژینگ در اوج و شکوفایی بود و تعداد کسانی که در آن فعالیت داشتند به 2200 نفر رسیده بود. علاوه بر برنامه های رسمی، اشخاص گوناگونی هم از خدمات اداره موسیقی بهرمند می شدند. همه ساله اشخاص عالی رتبه و سلطنتی که در برپایی مراسم قربانی، در کنار فرمانروا حضور داشتند، منزل هایی را در مجاورت ساختمان اداره موسیقی الهی در مجموعه معبد آسمان اجاره می کردند تا از حضور این موسیقی دان ها و دیدنشان در محل سکونت خود نهایت استفاده را ببرند. 

موسیقی دان ها و نوازنده هایی که به آیین تائوئیسم معتقد  بودند در مجاورت این ساختمان گل ها و گیاهان دارویی خاص و محبوبی را کشت می کردند. داروخانه های گیاهان دارویی (عطاری ها) هم همیشه در فاصصله کمی از این اداره نمایشگاه های بزرگی برپا می کردند و گیاهان دارویی خود را به مردم عرضه می کردند. در زمان حکومت امپراتور کینگ برای حفظ شان و احترام مراسم های معبد برپایی این نمایشگاه متوقف شد. فقط تعداد محدودی داروخانه گیاهان دارویی که بسیار مشهور بودند توانستند غرفه های خود را حفظ کنند. در این برهه زمانی تقریبا 500 نوازنده، موسیقی دان و رقصنده در این اداره فعالیت داشتند. 

ساختمان های مجموعه اداره موسیقی الهی:

 ساختمان اداره موسیقی، مجتمعی است بصورت مستطیلی با سه محوطه باز که در بخش شرقی مجموعه واقع شده است و از سه بخش سالن نینگ ژی (Ningxi Hall)، سالن ژیان یو (Ningxi Hall) و 79 ایوان یا بالکن (79 Verandas) تشکیل شده . 

 سالن نینگ ژی :

سالننینگ ژی با وسعت 600 متر مربعی، بنای اصلی حیاط اول محسوب می شود. از این بنا در حقیقت برای حفظ و نشان دادن لوازم و آلات موسیقی بومی، برگزاری آیین ها و مراسم ها و جشن و سایر برنامه های رسمی بیشتر استفاده می شد. 

سالن ژیان یو:

 تالار ژیان یو، دقیقا پشت تالار نینگ ژی واقع شده و در حقیقت متعلق به فرمانروا ژوان وو (Emperor Xuanwu) و موسیقی هایی که برای فرمانروا و خدایان سروده می شد بود. این بنا دارای هفت اتاق مجزا است و طره داخلی آن رنگی و طره خارجی اش مشکی رنگ است. در این مکان هم اکنون از تعدادی سازهای موسیقی قدیمی و باارزش چینی، مجسمه هایی از موسیقی دان های مشهور چین باستان و ... حفظ و حراست می شود. 

 79 بالکن:

بناهای اداره موسیقی توسط 79 بالکن یا ایوان محاصره شده. از این تراس ها هم اکنون برای نشان دادن پیشینه خود اداره موسیقی الهی و سازهای متفاوت آن همچون چنگ، درام و ... استفاده می شود. کسانی که از این بخش دیدن می کنند می توانند بعضی از این سازها را در دست بگیرند و با آن ها بنوازند.

در یک تور ارزان پکن ، میتوانید از معبد بهشت دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی پکن است .

در یک تور ارزان پکن ، میتوانید از معبد بهشت دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی پکن است .

1 دیدگاه

  1. محمد گفت:

    بخش های مختلف معبد بهشت پکن دیدنی و جذاب هستش

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی