جشنواره هولی در کشورهای مختلف

جشنواره هولی در کشورهای مختلف

تور هند

جشنواره هولی

جشنواره هولی در کشورهای مختلف:

هولی در دیگر مناطق دنیا:

وقتی که هندوستان تحت استعمار انگلستان بود، خیلی از مردم هند مجبور می شدند برای اشتغال و امرار معاش به کشورهای دیگر بروند و به عنوان کارگر برای این حکومت استعماری کار کنند. مسلما چنین شرایطی برای هیچکسی خوشایند نیست؛ ولی با این حال ها، هندی ها ناامید نشدند. با اینکه فرهنگ کهن این سرزمین مورد تهاجم های بیگانگان قرار گرفته بود، ولی باز هم دست از تلاش برنداشتند و هرجایی که رفتند فرهنگ زیبا و رنگین خود را هم به همراه بردند و به سایر مردم دنیا معرفی کردند.

حالا فستیوال هولی در سرزمین های شبه قاره هندوستان پراکنده برگزار می شود و ضمن آن، در تمام دنیا نیز نفوذ کرده و مردم سایر سرزمین ها همچون: اروپا، آفریقا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین را نیز تحت تاثیر زیبایی های خود قرار داده. بعضی مناطق هولی را جشنی بهاره و بهانه ای برای نشان دادن عشق و زیبایی ها میشمرند. در این بخش با برخی از کشورها و ایالاتی که هولی را جشن می گیرند آشنا خواهید شد:

ایالات متحده آمریکا:

جالب است بدانید هولی پایش به ایالت های کشور آمریکا نیز باز شده. هندوها و افرادی که زرق و برق هولی را دوست دارند، وارد خیابان ها می شوند و هولی را بسیار زیبا و باشکوه برگزار می کنند. نیو برانزویک، اسپنیش فورک، هیوستون، بوستون، شیکاگو، پتوومک و ... از جمله مناطقی هستند که هولی را جشن می گیرند.

نپال:

در بخش های پیشین هم گفتیم که جز هند، در نپال هم جشن هولی را هرسال به باشکوه ترین شکل ممکن برگزار می کنند. این جشن در نپال هم جشنی ملی بشمار می رود. مردم نپال هولی را در ماه خاص تقویم خود یعنی فاگون جشن می گیرند. در زمان برگزاری فستیوال هولی در نپال، بودایی های نوار و سایرین نیز به هندو ملحق شده و این روز را جشن می گیرند و شادی می کنند.

علاوه بر بازی با رنگ ها در نپال کنسرت های فوق العاده هیجان انگیزی نیز و در شهرهایی از جمله کاتماندو، پوخارا و ... برگزار می کنند و میهمانان مهمی را هم در ویژه برنامه های تلویزیونی به روی آنتن میبرند. مردم همچون در هند به یکدیگر رنگ میپاشند و خوشحالند. پرتاب بادکنک های با آب پر شده دیگر فعالیت سرگرم کننده این جشن است که به آن لولا می گویند؛ یعنی بادکنک آبی. هندوها معتقدند با استفاده از رنگ ها غم را از دل خود دور می کنند و به زندگی خود و دیگران رنگ شادی می بخشند.

بهانگ یا ماری جوانا در نپال هم در نوشیدنی ها و غذاها استفاده می شود.

سورینام:

ممکن است که این نام را حتی تا بحال نشنیده باشید چه برسد به اینکه بدانید چنین سرزمینی با این نام وجود دارد. چون سورینام در شمال آمریکای جنوبی واقع شده و بسیار کوچک است. مردم سورینام هولی را یک جشن ملی می دانند که مژده رسیدن بهار می دهد و اساطیر آیین هندو را یادآوری می کند. در سورینام بجای فاگوا نامیست که به جشن هولی اطلاق می شود. جشن هولی یا فاگوا در سورینام نیز به زیباترین شکل ممکن برگزار می شود.

جشنواره هولی در کشورهای مختلفReviewed by Yeganeh on Jun 1Rating: 3.0جشنواره هولی در کشورهای مختلفدیدن جاذبه های هند و جشنواره های هند بخصوص جشنواره هولی از جمله سرگرمی های شما در تور هند خواهد بود. اگر علاقمندید که به هند سفر کنید، اول تور کمکتان می کند تا با داشتن اطلاعات کافی تور ارزان هند را تجربه کنید.

دیدن جاذبه های هند و جشنواره های هند بخصوص جشنواره هولی از جمله سرگرمی های شما در تور هند خواهد بود. اگر علاقمندید که به هند سفر کنید، اول تور کمکتان می کند تا با داشتن اطلاعات کافی تور ارزان هند را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی