تاریخچه و اعتقادات خاص جشن هولی

تاریخچه و اعتقادات خاص جشن هولی

تور هند

تاریخچه جشن هولی

تاریخچه و اعتقادات خاص جشن هولی:

تاریخچه جشن هولی:

همانطور که می دانید هولی یکی از جشن های ملی هندوستان است بنابراین این فستیوال رنگارنگ قدمت زیادی دارد و از جمله جشن های باستانی هند محسوب می شود. قدیمی ترین سندی که در آن به جشن هولی اشاره شده در بین متون تاریخی شعری متعلق به قرن چهارم میلادی است که از جشن هولی هم گفته. نمایشنامه ای که در قرن هفتم میلادی به زبان سانسکریت نوشته شده نیز یکی دیگر اسناد معتبر درمورد هولی است. در این نمایشنامه امپراتور هند هارشا، توصیفی جزیی از هولی ارائه می دهد. او در این نمایشنامه اینطور آورده:

شاهد باش فستیوال باشکوه کوپید را که چگونه کنجکاوی ها را بر می انگیزد، زمانی که آب قهوه ای رنگ به روی مردم محلی می ریزد و آن ها مشغول رقص و پایکوبی هستند. زرد مایل به قرمز و گرد و غبار با حرکت کمرها بر هوا بلند می شوند و عطری در فضا پدید می آورد.

باورها و داستان های جشن هولی:

اسنادی که از آن ها نام بردیم تنها صحت تاریخی بودن این مراسم را تایید می کنند ولی علت پدید آمدن این مراسم را روشن نمی کنند؛ بنابراین این ماجراجویی خوبیست که در آیین هندو دنبال علت خلق این جشن باشیم. مثل تمام رسوم و جشن های تاریخی، درمورد پیشینه جشن هولی هم داستان هایی وجود دارد و کسی نمی تواند دقیق بگوید چرا و چگونه هولی بوجود آمد. تعدادی از افسانه هایی که درمورد تاریخچه جشن زیبا و رنگارنگ هولی روایت می شوند از سایر داستان ها قابل باورتر هستند و خیلی از مردم هند به آن ها باور بیشتری دارند. اینجا مهمترین داستان هایی را که از جشن هولی وجود دارد و نقل می شود را تعریف خواهیم کرد:

هولی در چه مناطقی برگزار می شود:

پاکستان، بنگلادش، بوتان و میانمار از جمله سرزمین هایی هستند که هولی را با شور و هیجان فراوان برگزار می کنند و برای آن احترام زیادی قائل هستند؛ ولی هولی در هند و نپال حال و هوای دیگری دارد چراکه هولی برای مردم این دو سرزمین جشنی ملی محسوب می شود و اهمیت فوق العاده ای دارد. در تقویمشان نیز، تعطیلاتی به هولی اختصاص دارد.

البته تمام این تعاریف تنها بخش ناچیزی از هولی را معرفی می کند. در بخش های بعدی بیشتر از جشن و زیبایی های آن خواهیم گفت؛ ولی قبل از آن باید اطلاعات بیشتری از آیین هندو بدست آورید و داستان های این مردمان و متون تاریخی و مذهبی هندو را مورد مطالعه قرار دهید.

درباره هولی بیشتر بدانید:

هولی یا جشن رنگ ها در گروه مهمترین جشن های جهان قرار می گیرد.

جشن هولی از جمله جشن هایی است که وجود رنگ ها در آن حرف اول را میزند بنابراین روز به روز بر محبوبیت آن افزوده می شود.

هولی جشن ملی هندوستان است بنابراین درمورد آن روایات زیبایی نقل می شود که مردم هند به آن ها اعتقاد قوی دارند.

هولی را خیلی از هندوها قبول دارند بنابراین با شرکت در این جشن شما در حقیقت با هندوها آشنا می شوید.

تاریخچه و اعتقادات خاص جشن هولیReviewed by Yeganeh on Jun 20Rating: 3.0تاریخچه و اعتقادات خاص جشن هولیدیدن جاذبه های هند و جشنواره های هند بخصوص جشنواره هولی از جمله سرگرمی های شما در تور هند خواهد بود. اگر علاقمندید که به هند سفر کنید، اول تور کمکتان می کند تا با داشتن اطلاعات کافی تور ارزان هند را تجربه کنید.

دیدن جاذبه های هند و جشنواره های هند بخصوص جشنواره هولی از جمله سرگرمی های شما در تور هند خواهد بود. اگر علاقمندید که به هند سفر کنید، اول تور کمکتان می کند تا با داشتن اطلاعات کافی تور ارزان هند را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی