آداب و رسوم مردم هند

آداب و رسوم مردم هند

تور هند رسوم محلی

آداب و رسوم مردم هند

آداب و رسوم مردم هند

          در کشور شگفت انگیز هندوستان آداب و رسوم مذهبی و قبیله ای بسیاری وجود دارد که نه تنها در آداب اجتماعی هندی ها بلکه در نوع پوشش و نوع خوراک و زندگی هندی ها نیز آثار این رسوم جالب دیده میشود ، در اینجا به چند مورد از جالب توجه ترین آداب و رسوم مردم هند اشاره میکنیم تا در سفر به هندوستان از این آداب مطلع باشید و بتوانید راحت تر با مردمان هندوستان ارتباط برقرار کنید.

دستبند شاکنا پائولا

          از جنس مرجان قرمز و صدف است و در مراسم عروسی به نشانه تعهد داماد به خوشبخت کردن عروس خانوم به دست عروس بسته میشود ،  و به آن دستبند عشق هم میگویند.

گردن بند مانگالسورا

          از دو رشته مهره سیاه و آویز طلا درست شده و در روز عروسی توسط داماد به گردن عروس انداخته میشود که حکم حلقه ازدواج را دارد و بر این عقیده هستند که دانه های سیاه آن عروس را از شر شیطان محفوظ نگه میدارد.

سنجاق بینی

          نگینی براق بر روی بینی است که در اصل نشانه زنان متاهل بوده اما امروزه دختر ها نیز آن را به بینی هایشان میبندند ، همچنین نشانه اخلاص نیز هست.

حلقه گل

          در بیشتر مراسم هندی بخصوص مراسم ازدواج از گل هایی که به شکل یک حلقه بهم وصل شده اند استفاده میشود و این حلقه گل را بر گردن افرادی میاندازند که میخواهند به آنها احترام خاصی بگذارند ، برای ساختن این حلقه های گل از یاس سفید ، گل همیشه بهار و یا گل جعفری استفاده میشود.

سنت آراتی

          این سنت به این صورت است که در یک سینی فلزی پنج لامپ یا چراغ کوچک را با روغن یا کره پر میکنند و در سینی قرار میدهند ، در اطراف این چراغها گل وبرگ و صدف حلزونی که با آب پر شده قرار میدهند وبخور کافور هم در کنار اینها در سینی قرار میگیرد ، و سینی را در محافل و مراسم مختلف در بین جمعیت میچرخانند تا ارواح شیطانی و چشم بد از محفل دور شود .

این سنت در مجالسی مانند خوش آمد گویی به عروس و داماد جدید ، تولد کودکان ، خوش آمد گویی به مهمانان ، ستایش و درخواست برکت از خداوند و مراسم شعر و سرود استفاده میشود.

تیلاک

          هندی ها از ترکیب زرد چوبه ، زاج سفید ، ید و کافور خمیر قرمز رنگی درست میکنند که آن را بر پیشانی خود بین دو ابرو به شکل نقطه میمالند ، به عقیده هندی ها این نقطه از پیشانی جایگاه تمرکز ، عقل و خرد نهفته انسان است ، و معتقدند برای آنها خیر و برکت و سعادت را خواهد آورد.

این نشان به نوعی نماد مذهبی هندی نیز به شمار می آید ، و در مراسم مذهبی خمیر قرمز رنگ را با چند دانه برنج به پیشانی خود میمالند ، همچنین برخی اوقات به عنوان خوش امد گویی و یا خداحافظی از مهمانان نیز این خمیر را به پیشانی مهمانان میمالند.

ناماسکار

          شناخته شده ترین نحوه سلام و خداحافظی در مردمان هند ، به این صورت که کف دو دست را به نشانه یکی بودن روح و جسم به هم میچسبانند ، و دستها را در زیر گردن و رو به بالا میگیرند و سپس کمی خم میشوند.

با این روش میخواهند هم رنگی و هم فکری شان را به طرف مقابلشان نشان دهند و حس صمیمیت و دوستی را انتقال دهند.

مطالب مرتبط :

هند سرزمین شگفتی ها

آداب و رسوم مردم هندReviewed by اول تور on Sep 13Rating: 4.5آداب و رسوم مردم هندتور ارزان هند رسوم بومیان - بهترین جاذبه های گردشگری - آداب و رسوم مردم هند

1 دیدگاه

  1. ادل. گفت:

    هندی ها همانند مردم ژاپن خیلی مقید به آدب و احترام هستند .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی