پیست اسکی پالان دوکن ارزروم

پیست اسکی پالان دوکن ارزروم

تور اسکی ارزروم - پیست پالان دوکن

پیست اسکی پالان دوکن ارزروم

پیست اسکی پالان دوکن ارزروم

شهر ارزروم ترکیه با موقعيت جغرافيايی بخصوصی که دارد، امکان 5 ماه اسکی در اين منطقه، کيفيت برف، تاسیسات و پيستهای حرفه‌ای و با کیفیت در سطح بین‌المللی که دارد يکی از مراکز گردشگری زمستانی معروف و شناخته شده در جهان به حساب می‌آید. با اول تور همراه باشید تا با این پیست پر طرفدار بیشتر آشنا شویم.
 پیست اسکی پالان دوکن در سال 1993 در 70 کيلومتری جنوب شهر ارزروم و در ارتفاعات کوههای پالان دوکن به عنوان مرکز گردشگری تفریحات زمستانی تاسیس گردید. ارزروم با دارا بودن پيستهای اسکی خوبی مانند پالان دوکن، کوناکلی و کانديل لی و سالنهای يخ و برجهای پرش در حال ارائه خدمات گردشگری زمستانی می‌باشد. بارش برف در ارزروم از ماههای مهر و آبان و فصل اسکی در ارزروم در آبان ماه شروع ميشود و تا اواخر ارديبهشت ماه ادامه دارد. به علت خاصيت اقليمی پالان دوکن بارش برف غباری که امکان اسکی را بوجود می‌آورد در تمام طول فصل ادامه دارد. موقعيت اقليمی تمام شرايط مناسب برای گردشگری زمستانی را دارد. زمستان در اين ناحيه 5 ماه طول ميکشد و دمای هوا بين منفی 5 الی منفی 9 ميباشد. کوههای پالان دوکن يکی از برجسته ترین و با کیفیت ترین مراکز اسکی ترکيه از نظر ورزشهای زمستانی و تفریحات زمستانی هستند. این پیست در اسکی آزاد و فعاليتهای زمستانی يکی از نقاط و ايستگاههای معروف بين‌المللی به شمار می‌رود. در سال 2011 به عنوان میزبان بيست و پنجمين دوره مسابقات زمستانی دانشگاههای جهان بوده و به همين علت يکی از مراکز مورد توجه تفریحات زمستانی در ترکيه و دنيا می‌باشد. پیست اسکی پالان دوکن که در بين بلندترين و پر شیب ترین پيستهای اسکی دنيا به قرار دارد و اختلاف ارتفاع آن بين 2000 الی 3176 متر ميباشد. در پیست اسکی 7 مسیر آسان یا مبتدی، 8 پيست متوسط و سخت و حرفه‌ای و 4 پيست طبيعی وجود دارد. در اين پيست 10 تله سيژ 1 تلسکی 2 بيبی ليفت 1 آسانسور گوندولا وجود دارد. آسانسور گوندولا بعد از 1000 مترپياده بالا رفتن 3176 متر به قله‌ی اژدر ميرود. اين محل اسکی که محلی مجذوب برای اسنوبرد است امکان پرش با پاراشوت، کوه نوردی، اسنو تيوب و پينت بال را به شما ميدهد. برای مسابقات اسلالوم 2 پيست به ثبت رسيده از طرف فدراسيون بين الملل اسکی دارد. در کل پيستها مجموعا 12000 نفر در آن واحد ميتوانند اسکی کنند. برای جلوگيری از ريزش بهمن ناگهانی سيستم گاز اکس بهمن ريز مصنوعی را تعبيه کرده اند. پیست اسکی پالان دوکن برای تمامی اسکی بازان در هر سطحی امکان اسکی دارد. در پیست پالان دوکن دو هتل با کیفیت خوب وجود دارد، یک هتل 5 ستاره و یک هتل 4  ستاره بین‌المللی. به علاوه در مرکز شهر ارزروم نیز تعداد زيادی هتل 2 الی 3 ستاره در حال خدمت رسانی به مسافران تور اسکی هستند. فاصله‌ی پيست اسکی از فرودگاه ارزروم 15 و از مرکز شهر 4 کيلومتر است. حمل و نقل به پيست در روزهای تعطيل با اتوبوسهای شرکت واحد شهرداری ارزروم و ديگر روزهای هفته با وسيله نقليه شخصی يا تاکسی امکان پذير است. مسیرهای پیست  از شهرهای نزدیک : از استانبول و آنکارا همه روزه پروازهای منظمی به ارزروم برقرار می‌باشد و همچنین از فرودگاه به پیست نیز سرویس‌های مخصوص وجود دارند. در طول زمستان اتوبوسهای بخش خصوصی نیز به صورت اجاره‌ای به مرکز اسکی سرویس می‌برند. امکانات رفاهی پیست : در این مرکز هتلهای 4 و 5 ستاره ، خانه اسکی ، تاسیسات کامل پیست اسکی و رستورانهای مختلف وجود دارد و مراکزی برای اجاره وسایل اسکی و آموزشی وجود دارد.

پیست اسکی پالان دوکن ارزرومReviewed by تور ارزان on Dec 12Rating: 4.0پیست اسکی پالان دوکن ارزرومبهترین جاهای دیدنی ترکیه - پیست اسکی پالان دوکن ارزروم - تور ارزان ترکیه - تور ارزروم - تور اسکی ارزروم

بهترین جاهای دیدنی ترکیه – پیست اسکی پالان دوکن ارزروم – تور ارزان ترکیه – تور ارزروم – تور اسکی ارزروم

1 دیدگاه

  1. سارینا.رازی گفت:

    خیلی عالی ممنون ….

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی