ارزروم ترکیه

ارزروم ترکیه

تور ترکیه شهر ارزروم - تور اسکی ترکیه

ارزروم ترکیه

ارزروم ترکیه

شهر ارزروم مرکز استان ارزروم در ترکیه است و در زبان پارسی به معنی سرزمین رومیان است، این شهر در طی دوره‌های مختلف تاریخی هویتی نظامی و اقتصادی داشته و نقش بزرگی در روابط بازرگانی ترکیه و ایران ایفا کرده‌است. در این مطلب با اول تور همراه باشید تا درباره ارزروم ترکیه بیشتر بدانیم.
شهر ارزروم  280 کیلومتر بعد از بازرگان و بین دو شهر آنکارا و استانبول قرار دارد. ارزروم بزرگترین شهر در شرق ترکیه است. آب و هوای ارزروم  در زمستان سرد و برفی و تابستان خنک است . متوسط دمای هوا در زمستان  -11  است که گاهی تا -30 درجه  و همراه با بارش برف سنگین هم میرسد در ارتفاعات جنوب ارزروم ،  پیست اسکی پالان دوکن قرار دارد و امکانات مناسب اسکی و دو هتل با کیفیت عالی نیز در آن تعبیه شده است. پیست اسکی پالان دوکن ارزروم  یکی از تفریحات بسیار محبوب بومیان ترکیه و همچنین توریستها به شمار می‌رود.

شهر ارزروم بر روی شیب نسبتا تند چند تپه بنا شده است و شیب این شهر از جنوب به شمال است. در شهر ارزروم برعکس شهرهای کوچک ترکیه خیابانهای سنگفرش شده و  باریک ندارد، بلکه اکثر خیابانها آسفالت شده هستند و همچنین فروشگاه‌های بین‌المللی میگروس و کارفور در خیابان ایستگاه راه آهن شعبه دارند. خیابان اصلی شهر ارزروم خیابان جمهوریت است. از صنایع دستی شهر ارزروم دست‌بندها، گردن‌بندها، سنجاق‌هاى سینه، گل‌آویز و تسبیح ساخته شده از سنگ هستند که به عنوان سوغاتی و یادگاری از ارزروم خریداری می‌شوند. دانشگاه اتاتورک ارزروم با حدود 42000 دانشجو جزء بزرگترین ومعتبر ترین دانشگاههای ترکیه است و از سراسر دنیا دانشجویان بسیاری با این دانشگاه می‌آیند.

ایستگاه راه آهن شهر ارزروم در واقع انتهایی ترین ایستگاه شرق ترکیه به شمار می‌رود و این شهر را به شهرهای غربی ترکیه متصل میکند. هر روز ساعت 8:35 صبح قطار  Doğu Express از استانبول به سوی ارزروم حرکت میکند و  در ایستگاه‌های آنکارا، اسکی شهر، سیواس و ارزنجان و ارزروم توقف دارد. علاوه بر آن قطار Erzurum Express نیز روزانه از شهر آنکارا به سمت ارزروم حرکت میکند که این قطارها راحت تر هستند.

ارزروم ترکیهReviewed by اول تور on Nov 9Rating: 4.0ارزروم ترکیهآشنایی با ارزروم ترکیه - راهنمای تور ترکیه - تور اسکی ارزروم - تور اسکی ترکیه - تور ارزان ترکیه

آشنایی با ارزروم ترکیه – راهنمای تور ترکیه – تور اسکی ارزروم – تور اسکی ترکیه – تور ارزان ترکیه

2 دیدگاه ها

  1. رینا گفت:

    مرسی شما تور ارزروم هم برگزار میکنید؟ برای تور اسکی

  2. دانیال گفت:

    سلام . شما تور برای ارزروم ترکیه هم دارید ؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی