معبد وات چالونگ پوکت تایلند

معبد وات چالونگ پوکت تایلند

تور تایلند دیدنیهای پوکت

معبد وات چالونگ پوکت تایلند

معبد وات چالونگ پوکت تایلند

وات‌ها یا معابد بودایی در سرتاسر تایلند و در تمام شهرهای بزرگ و کوچک این کشور زیبا به وفور وجود دارند به این دلیل که اکثر مردم تایلند دینشان بودایی است و همچنین به دلیل زیبایی بسیار زیاد و معماری منحصر به فرد هرکدام از معابد و رنگهای به کار رفته در ساختن این معابد، این بناهای دیدنی از مهم‌ترین نمادهای تایلند محسوب می‌شوند. فقط در پوکت 29 معبد مختلف در سرتاسر شهر وجود دارد که در این مطلب اول تور به توصیف یکی از زیباترین‌های این معابد می‌پردازد، با ما همراه باشید.

این معبد زیبا ترین معبد پوکت می باشد که در قرن 19 ساخته شده و اخیرا بازسازی شده است و 8 کیلومتر با شهر پوکت فاصله دارد. دلیل اصلی شهرت این معبد وجود مجسمه تمثال بودا است که در غربی ترین نقطه سالن معبد قرار گرفته، این معبد را میتوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری پوکت نامید.
پو تان جو وات Poh Than Jao Wat یکی از مجسمه‌های مهم معبد وات چالونگ Wat Chalong است که در سالن قدیمی معبد که در قسمت غربی آن واقع شده است در کنار دو مجسمه دیگر به نام‌های تا خی لک Ta Khee-lek و نونسیNonsi قرار دارد. تا خی لک Ta Khee-lek یک نجیب زاده مسن از افراد محلی بوده است که هربار پس از مشورت با مجسمه پو تان جو وات Poh Than Jao Wat در بسیاری از قرعه‌کشی‌ها برنده می‌شده است.

دیوارها و سقف این معبد با نقاشی‌های حماسی بی‌نظیری مربوط به افسانه‌ها و داستانهای مذهب بودایی آراسته شده و تندیس‌هایی از جنس طلا از بودا و سایر بزرگان آیین بودیسم در آن به چشم می خورد. در بتکده این معبد بزرگ تراشه استخوان‌های بودای اعظم نیز وجود دارد، پیشنهاد ما این است که حتما در سفرتان به پوکت به بازدید از معبد چالونگ بروید و از قسمتهای مختف آن دیدن کنید.

بطور کلی معابد تایلند مکان‌های مقدسی برای مردم محلی هستند، بنابراین بهتر است که بازدیدکنندگان در بازدید از این معابد رفتاری محتاطانه داشته باشند و سعی نمایند از نحوه رفتار تایلندی‌ها در معابد تقلید کنند. به عنوان مثال شما خواهید دید که مردم آنجا مراقب هستند که در مقابل مجسمه بودا نایستند، به عبارت دیگر به هیچ وجه در حالتی قرار نمی‌گیرند که خودشان بلندتر از مجسمه بودا باشند البته به جز هنگام چسباندن برگ طلا بر روی آنها که این مورد فقط در برخی از معابد اتفاق می‌افتد.
حتی زمانی که هوای تایلند بسیار گرم است، برای رفتن به داخل معابد که محل عبادت بوداییان بومی است از نظر بومیان بسیار نامناسب است که بخواهید لباس‌هایی بپوشید که سینه، شانه، شکم یا پاهایتان معلوم باشند. برای وارد شدن به برخی ساختمان‌ها نظیر سالن موعظه نیز از شما خواسته می‌شود که کفش‌هایتان را دربیاورید. بهتر است هنگام بازدید از معابد کفش‌های گرانقیمت نپوشید چون ممکن است کسی  اشتباهی کفش شما را بپوشد و برود. اما درصورتی‌که این اتفاق بیفتد و آن کفش‌ها خیلی موردعلاقه شما نباشند زیاد ناراحت نمی‌شوید.

در یک قسمت از معبد وات چالونگ  Wat Chalong چندین مغازه کوچک غرفه مانند وجود دارند که انواع سوغاتی و همچنین کالاهای موردنیاز گردشگران را می‌فروشند. و همچنین مغازه‌هایی که اقلام مذهبی می‌فروشند در کنار در ورودی وات چالونگ  Wat Chalong هستند.

چگونه به وات چالونگ برویم

وات چالونگ Wat Chalong حدودا در 8 کیلومتری جنوب پوکت phuket قرار گرفته است. در امتداد خیابان چائو فا  Chao Fah Nok و از کنار مرکز خرید سنترال فستیوال Central Festival حرکت کنید، در سمت چپ خیابان معبد وات چالونگ  Wat Chalong را خواهید دید. باید توجه داشته باشید که 2 جاده به این نام وجود دارد، جاده ای که که شما را به وات چالونگ می‌رساند از روبروی محل جشنواره بین المللی و تمامی مراکز خرید میگذرد.

معبد وات چالونگ پوکت تایلندReviewed by اول تور on Nov 11Rating: 4.0معبد وات چالونگ پوکت تایلندبهترین جاهای دیدنی پوکت تایلند - راهنمای تور تایلند - معبد وات چالونگ پوکت تایلند - تور ارزان تایلند - پوکت تایلند

بهترین جاهای دیدنی پوکت تایلند – راهنمای تور تایلند – معبد وات چالونگ پوکت تایلند – تور ارزان تایلند – پوکت تایلند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی