دانستنیهای سفر به تایلند

دانستنیهای سفر به تایلند

تور تایلند نکات سفر

دانستنیهای سفر به تایلند

دانستنیهای سفر به تایلند

هر مسافری که عزم سفر به شهر یا کشوری غریب می‌کند، برای داشتن سفری آسوده تر و پیشگیری از دردسرهایی که معمولا به دلیل عدم آگاهی از قوانین آن کشور ممکن است ایجاد شوند، بهتر است قبل از آغاز سفر از قوانین و برخی اوقات حتی رسوم خاص یک کشور اطلاعاتی داشته باشد، در این مطلب اول تور قصد دارد شما سفر دوستان عزیز را با برخی از قوانین و قواعدی که در کشور پر توریست تایلند رایج هستند بیشتر آشنا کند، زیرا کشور تایلند یکی از پر طرفدار ترین مقاصد سفری است که بخصوص از ایران در تمام طول سال مسافران زیادی دارد.

  • گذرنامه و پولی که در سفر همراه خود دارید به عنوان تنها سند هویت ملی و گره گشای شما در طول سفر می‌باشد. بنابراین در حفظ و نگهداری آنها نهایت دقت را نموده و کوشا باشید و حتی المقدور از نگهداری گذرنامه و پول و یا اشیاء قیمتی خود در صندوق اماناتی که در داخل اتاق‌های هتل تعبیه گردیده استفاده ننمایید و به جای آن از صندوق‌هایی که در بخش رزرویشن و پشت سر کارمندان هتل تعبیه گردیده استفاده نمایید. چرا که بعضا اتفاق افتاده است که پس از ترک هتل و با خالی بودن اتاق‌ها، افرادی سودجو مبادرت به سرقت مدارک و پول‌ها نموده و موجب خسارات فراوانی برای گردشگران شده اند.
  • در صورت مفقود شدن گذرنامه، مراتب را ابتدا به اولین ایستگاه پلیس و سپس به سفارت اطلاع دهید، تا در صورت مورد سوء استفاده قرار گرفتن توسط افراد سودجو، قادر به پیگیری قانونی شده و دچار دردسرهای بعدی نگردید.

  • در مورد حفظ رعایت امنیت تبدیل ارز، لازم به ذکر است که حتی الامکان پول خود را در مکان‌هایی از قبیل بانک‌ها و باجه‌های مربوط به بانک، مستقر در فروشگاه‌ها و مراکز خرید تبدیل نمایید و در صورت مواجهه با اظهار مسئول باجه در مورد جعلی بودن احتمالی اسکناسی که ارائه کردید، موضوع را پرمخاطره نکرده و به مشاجره نپردازید. زیرا طبق قانون کشور تایلند نگهداری و تبدیل ارزهای جعلی مجازات شدیدی را در پی خواهد داشت.

  • کشور تایلند از جمله کشورهایی است که سالانه پذیرای حدود پانزده میلیون نفر گردشگر می باشد. لذا دور از انتظار نیست مقررات سختگیرانه ای را جهت کنترل این جمعیت عظیم به کار نگیرند. بنابراین به کلیه هموطنان و مخصوصا قشر جوان گردشگری که از این کشور بازدید می نمایند، اکیدا توصیه می گردد که در بدو ورود و همچنین هنگام خروج از این کشور در قسمت فروشگاه سالن ترانزیت (Free Shop) از دست زدن و برداشتن اجناس این فروشگاه‌ها حتی به صورت شوخی و تفریح جدا خوددرای نمایند. زیرا با توجه به تجهیز سالن و فروشگاه‌ها به دوربین‌های مدار بسته و نیز وجود مامورین به طور مخفیانه، در صورت مشاهده، فرد بازداشت و بدون هیچ گونه توجیهی از طرف فرد خاطی، نامبرده تحویل پلیس و مراجع قضایی شده و حداقل یک سال زندان در پی خواهد داشت.
دانستنیهای سفر به تایلندReviewed by اول تور on Oct 22Rating: 4.5دانستنیهای سفر به تایلندآشنایی با مهمترین نکات سفر به کشور تایلند - هشدارهای سفر - راهنمای سفر به تایلند

بهتر است قبل از آغاز سفر از قوانین و برخی اوقات حتی رسوم خاص یک کشور اطلاعاتی داشته باشیم تا در سفر دچار دردسر نشویم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی