هنگ کنگ

هنگ کنگ

تور چین هنگ کنگ

هنگ کنگ

هنگ کنگ

هُنگ کُنگ  شهری است جزیره‌ای در جنوب چین. منطقه خودمختار هنگ کنگ با هفت میلیون و 230 هزار نفر جمعیت، از مهم‌ترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان به شمار می‌رود. هنگ کنگ از سال 1842 تا 1997 جزو مستعمرات امپراتوری بریتانیا بود. در سال 1997 و پس از پایان یافتن پیمان پیشین به جمهوری خلق چین پیوست.

منطقه هنگ کنگ یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه در جمهوری خلق چین است. منطقه دیگر ماکائو است. زبان‌های رسمی در هنگ کنگ چینی و انگلیسی است. زبان رایج در هنگ کنگ اما عملاً زبان کانتونی است که یکی از گونه‌های چینی می‌باشد. 93/6 درصد از مردم هنگ کنگ چینی‌تبار هستند. واحد رسمی پول هنگ کنگ، دلار هنگ کنگ است.

هنگ‌کنگ شهری با 39 ساختمان بلند که ارتفاع هر یک بیش از 200 متر است به شهر آسمان‌خراش‌ها معروف شده و تعداد 4 برج بلند از مجموع 15برج مرتفع دنیا را در خود جای داده است. منطقه هنگ‌کنگ چهارمین منطقه در جهان از نظر تراکم جمعیت به‌شمار می‌آید. مید-لِولز، نام اعیان‌نشین‌ترین منطقه هنگ‌کنگ است . هنگ‌کنگ به خاطر بندرگاه طبیعی عمیق خود که پذیرای کشتی‌های بزرگ باربری بین‌المللی است، شهرت دارد.

هنگ کنگ یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه در جمهوری خلق چین است. منطقه دیگر ماکائو است. منطقه هنگ کنگ در شرق دلتای رودخانه مروارید قرار گرفته و از سوی شمال با استان گوآنگ دونگ و از سوی جنوب با دریای چین جنوبی هم مرز است. شهر هنگ کنگ که در سدهٔ نوزدهم همچون یک بندر بازرگانی عمل می کرد امروزه به صورت یک مرکز اصلی امور مالی در جهان درآمده است. هنگ کنگ یکی از شهرهای مطیع قانون دنیاست. نظم و قانون این جزیره گاهی عجیب به نظر می رسد.

اینجا شهری است که شما صف های بسیار منظم اتوبوس، نگهبان پارک، رفتارهای درست و پلیس ها را می توانید همه جا مشاهده کنید. مردم این شهر وقتی سرما می خورند از ماسک استفاده می کنند. این مساله اجباری نیست اما در فرهنگ آنها مودبانه این است که از ماسک استفاده شود. سیگار کشیدن در همه سطح شهر حتی در پارک های عمومی و سواحل ممنوع است .

مساحت هنگ کنگ 1092 کیلومتر مربع و جمعیت آن نزدیک به 7 میلیون نفر است . در حال حاضر چین ، هنگ کنگ را جزء لاینفک خاک خود می داند و داشتن پرچم مجزا دلیل بر استقلال کامل منطقه ی هنگ کنگ نیست و اهمیت هنگ کنگ نیز به دلیل منطقه ی آزاد اداری ، تجاری و بازرگانی بودن آن است . هنگ کنگ شامل جزیره ی هنگ کنگ (Hong Kong Island ) ، جزیره ی استون کاترز " سنگ تراشان " (Stonecutters Island ) ، شبه جزیره ی کاولون ( Kowloon Peninsula ) و چندین جزیره ی بزرگ و کوچک دیگر می شود .

قومیت ها و مذهب در هنگ کنگ

نژاد 94 % جمعیت هنگ کنگ ، چینی و 2 % فیلیپینی می باشد ، همچنین 90 % هنگ کنگی ها بی دین و 10 % مسیحی هستند . زبان رسمی هنگ کنگی ها ، چینی ( کانتونی ) است ، سایر لهجه های چینی و انگلیسی نیز رایج است.

آب و هوای هنگ کنگ

این کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی خود تابستان‌هایی بسیار گرم و مرطوب و زمستان بسیار سردی دارد؛ بنابراین بهترین زمان سفر به این کشور اوایل بهار تا اوایل تابستان خواهد بود.

گردشکری در هنگ کنگ

هنگ‌کنگ با توجه به امکانات بسیار زیادی که برای صنعت گردشگری و اقلیم دریایی خود در اختیار دارد هر روز تعداد زیادی از کشتی‌های بزرگ تفریحی را به سمت خود جذب می‌کند و آن‌ها در بنادر معروف این کشور پهلو می‌گیرند و تعداد زیادی گردشگر را روانه دیدنی‌های این کشور می‌کنند. به یاد داشته باشید که غذا اصلی‌ترین مشکل در این سفر برای شما خواهد بود.

بلندترین برج‌ این کشور برج «ای.سی‌.سی» (ACC) است و از بالای آن می‌توان کل کشور را دید. هنگ‌کنگ با توجه به مساحت بسیار کم مراکز دیدنی و گردشگری زیادی را در خود جای داده که هر ساله تعداد بی‌شماری از گردشگران گوشه و کنار دنیا را به سمت خود می‌کشند. فروشگاه‌های بسیار مجلل که اکثر آن‌ها تا پاسی از شب باز هستند، معابد بسیار قدیمی و زیبا، مراکز تفریحی و... از این جمله جاذبه‌ها هستند.

به دلیل تراکم و نوع خیابان‌بندی این شهر بهترین گزینه برای استفاده بهینه از زمان مسافرت و تعطیلات برای گردشگران استفاده از تورهای یک‌روزه خواهد بود. اگر تمایل به استفاده از این تورها دارید می‌توانید از بروشورهای تبلیغاتی آن‌ها در داخل سالن انتظار هتل محل اقامت خود استفاده کنید و با خیال راحت هنگام استراحت در اتاق خود برنامه فردا را تعیین کنید، البته فقط با یک تلفن. به یاد داشته باشید کلیدی‌ترین نکته درباره این تورها زمان‌بندی آن‌ها است. این تورها رأس ساعت مقرر حرکت خواهند کرد؛ بنابراین اگر از این تورها استفاده کردید و قرار شد که رأس ساعت 3 در محل پارک خودرو حاضر باشید، حتما رأس ساعت در محل حاضر باشید، چون راهنمای شما با جمع‌ کردن امضاء از دیگر مسافران و تأیید اینکه شما رأس ساعت در محل نبودید حرکت خواهد کرد و شما دچار مشکل بزرگی برای بازگشت به هتل خود خواهید شد که البته هزینه این مشکل ممکن از چند صد دلار باشد.

هنگ کنگReviewed by نویسنده تور on Aug 8Rating: 4.5هنگ کنگآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی چین هنگ کنگ - دانستنی های هنگ کنگ

1 دیدگاه

  1. nakisa گفت:

    هنگ کنک شهر آسمان خراش های زیادی . خیلی جالبه .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی