مجلس و موزه ملی چین

مجلس و موزه ملی چین

تور چین مجلس و موزه ملی چین پکن

مجلس و موزه ملی چین

مجلس و موزه ملی چین

پایتخت کشور چین شهر پکن یکی از مهمترین شهرهای چین است که جاهای دیدنی و آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری نیز در دل خود جای داده است، در سفر به این شهر خود را برای مواجه شدن با دیدنیهای شگفت انگیر و جالب آن آماده کنید، با اول تور همراه باشید تا با مجلس ملی چین و موزه ملی چین که در شهر پکن قرار دارند بیشتر آشنا شوید.

مجلس ملی چین

ساختمان این مجلس مهم در غرب میدان تیان آن من قرار گرفته و به مجلس ملی خلق چین موسوم می باشد که به مناسبت دهمین سالگرد مراسم تاسیس ‏جمهوری خلق چین در سال 1959 در طول 10 ماه ساخته شد. معمار این بنای بزرگ ‏Zhang Bo‏ می باشد، و بنای مجلس دارای 171.800 متر مربع ‏مساحت و برای تعادا افرادی در حدود 10.000 نفر شرکت کننده طراحی گردیده است. این ساختمان دارای 3 قسمت اصلی ( بخش مرکزی سالن اصلی و سالن ‏مجلس) می باشد و همچنین دارای بخشهای مختلف دیگری مانند سالن مذاکرات سالن طلائی بخش شمالی سالن مهمانان و چند بخش جنبی دیگر ‏می‌باشد. سقف این بنا دارای تزئینات بسیار چشم نواز از چراغهای بسیار زیبا می باشد که با ستاره ای بزرگ در وسط آن تزئین شده است همچنین ‏در اطراف آن امواجی طراحی شده است که نشان از ملت چین می باشد. یکی از سالنهای مهم این مجتمع سالن امور خارجه آن است که با 7000 ‏متر مربع مساحت، می تواند تا 7000 مهمان را در خود جای دهد و یا تا 5000 مهمان را برای صرف شام پذیرائی کند. این سالن به مناسبت ورود ریچارد ‏نیکسون به چین در سال 1972 تجهیز گردید. تالار بزرگ مردم، مرکز سیاسی پکن و خانه کنگره ملی جمهوری خلق چین است. هر سال، در ماه مارس، این ‏سالن بزرگ میزبان جلسات مختلف حزب کمونیست چین و کنگره خلق ملت چین می باشد که این جلسات به مدت 2 تا 3 هفته در سالن اصلی برگزار می‌شوند. دربهای این ساختمان عظیم بر روی مردم و بازدید کنندگان باز است که می توانند از مسیرهای مشخص شده به بازدید این مرکز ‏بپردازند.

موزه ملی چین

این موزه در شرق میدان تیان آن من پکن قرار دارد و یک مرکز اصلی برای نمایش تاریخ و هنر مردم چین می‌باشد . این مرکز در سال 1959 تاسیس شد و در ‏سال 2003 مورد بازسازی مجدد قرار گرفت. مساحت این موزه 65000 متر مربع است و 2 بخش متفاوت دارد:‏
‏1- موزه انقلاب مردم چین در بخش شمالی
‏2- موزه تاریخ چین در قسمت جنوبی‏
این موزه پس از بازسازی و تعمیرات در سال 2003 به 191.900 متر مربع افزایش مساحت داد.‏
  آثار دیدنی این موزه شامل آثار تاریخی چین از دوره ‏Yuanmou Man‏ (یک و نیم میلیون سال قبل) تا ‏Qing Dynasty‏ (آخرین امپراطوری) می‌باشد. ‏این موزه شامل 620.385 قطعه اثر تاریخی است که در بخشهای متفاوت به نمایش گذاشته شده‌اند. یکی از شاخص ترین آثاری که در این ‏موزه به نمایش گذاشته شده است یک گلدان بزرگ از جنس برنز می‌باشد که متعلق به 3000 سال قبل بوده و بزرگترین اثر برنزی دنیا می باشد.

مجلس و موزه ملی چینReviewed by نویسنده تور on Oct 8Rating: 4.0مجلس و موزه ملی چینآشنایی با بهترین جاهای دیدنی گردشگری توریستی پایتخت چین پکن - مجلس و موزه ملی چین - راهنمای سفر به چین

ساختمان این مجلس مهم در غرب میدان تیان آن من قرار گرفته و به مجلس ملی خلق چین موسوم می باشد

1 دیدگاه

  1. احسان.ارفع گفت:

    با تشکر .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی