شهر شیان چین

شهر شیان چین

تور چین شیان

شهر شیان چین

شیان چین

شیان، شهر سربازهای سفالین و پایتخت نخستین امپراطوری چین است ، شهری که بیشتر از سه هزار سال قدمت دارد، هفتاد و سه امپراطور در آن حکم رانده اند و زمانی گذرگاه شرقی جاده ی ابریشم بوده است. نام شهر به معنای صلح غربی است و در یک کلام، به تنهایی می تواند نماینده ی تمام و کمال فرهنگ چین باشد .

حتی امروز با وجود جنگ هایی در طی سالیان و همچنین پیشرفت اقتصادی این شهر، روح باستانی آن به محض پیاده شدن از هواپیما مسافران را جذب میکند ، اگر اولین بار است که به شیان سفر می کنید ، اولین چیزی که توجه شما را بهخود جلب خواهد کرد رنگهای متضاد قرمز و خاکستری است که همه جا به چشم میخورد ، فرودگاه شیان نزدیک به چهل کیلومتر با شهر فاصله دارد و اگر سبک سفر کرده باشید، پیشنهاد می کنیم از اتوبوس های فرودگاه به جای تاکسی برای رفتن به مرکز شهر یا bell tower استفاده کنید زیرا تاکسی ها از مسافران غیر بومی کرایه های بیشتری میگیرند .  برای رفت و آمد در شهر نیز به همین شکل است. سیستم اتوبوس های خوب شیان که ایستگاه های متعددی با دسترسی های مناسب دارد، شاید باعث شود که کم تر سوار تاکسی شوید ، مگر این که وقت زیادی نداشته باشید یا مسیر را نتوانید پیدا کنید .

اصلی ترین منطقه شیان همان برج bell tower است که از آنجا به چهار خیابان اصلی شمال، جنوب، شرق و غرب می توان به راحتی رفت و آمد کرد . و اگر اهل دوچرخه سواری هستید، سیستم کرایه ی دوچرخه را هم در شیان فراموش نکنید؛ از آن جایی که بیشتر جاهای دیدنی به هم نزدیک هستند گشت و گذار در شهر با دوچرخه کار سختی نیست و باعث می شود بهتر بتوانید خیابان های شهر و سبک زندگی مردم را ببینید.

شیان یکی از شهرهایی است که دیوارهای محافظش به مقدار زیادی باقی مانده ، عرض دیوارها به اندازه ای است که پنج تا دوچرخه می تواند روی آن ها حرکت کند ، شاید بد نباشد اولین چیزی که در این شهر می بینید همین دیوارها باشند که اطلاعات خوبی هم به وسیله ی راهنما یا بروشورهایی که در موقع خرید بلیت به شما می دهند، از شهر شیان به دست آورید. داخل محوطه ی دیوارها و خندق معمولا گروه های موسیقی چینی در حال اجرا هستند و خوب است که سری هم به غرفه های فروش محصولات بومی و صنایع دستی شیان که در انتهای دیوار قرار دارد بزنید .

یکی از جذابترین موزه های شیان موزه ی تاریخ شان شی است که از جذاب ترین دیدنی های چین شناخته می شود. معماری باستانی موزه و همین طور کلکسیون هایی که متعلق به سال ها قبل از آمدن مسیحیت به چین، اسناد تاریخی و مجسمه های سفالی از سلسله های گوناگون و ابزارها و سبک زندگی مردم باستانی چینی است، برای توریست ها جذابیت به خصوصی دارد. با این که داخل تالارهای موزه امکان عکس برداری وجود ندارد ولی کتاب های سبک معرفی آن ها را می توان از بخش نشریات داخل موزه گرفت.

اگر برای پیداکردن غذای حلال یا غذایی که نزدیک به ذائقه ی شما باشد به مشکلی برخوردید؛ سری به محله ی مسلمان ها بزنید؛ هم فال است و هم تماشا ، چند رستوران مخصوص مسلمانان در این محله وجود دارد و از طرفی به مسجد جامع شیان هم که یکی از دیدنی های این شهر است، نزدیک می شوید. مسجد جامع شیان، از قدیمی ترین مسجدهای چین، در زمان سلسله ی تانگ ساخته شده و هنوز هم مورد استفاده ی مسلمانان شیان قرار می گیرد .

فصل بهار، علاوه بر خوبی آب و هوای شیان، فصل جشنواره های بودایی هم هست و بیشترین تعداد مسافر را در همین فصل دارد. بهتر است از قبل به فکر رزرو هتل موردنظرتان باشید، هتل های خوب شیان اطراف همان برج ناقوس و برج طبل هستند و هتل های خیلی ارزان قیمت را باید دور و بر ایستگاه قطار پیدا کنید که اگر قرار است مسافر کوتاه مدت شیان باشید، گزینه های خوبی برای اقامت نیستند چون به همه جا دور هستند .

اما مهم ترین چیزی که باید در زمان سفرتان به شیان ببینید، یکی از محبوب ترین میراث فرهنگی چین در نزدیکی شهر است ، ارتش جنگجویان سفالی ، محوطه ای نزدیک به بیست هزار متر مربع که مجسمه های سفالی هشت هزار جنگجو ، اسب و ارابه ی جنگی را به نمایش می گذارد. کشف این محوطه ی باستانی یکی از مهم ترین دستاوردهای باستان شناسی چین و تمام دنیاست که اطلاعات بی نظیری را از تاریخ چین روشن ساخته. ارتش جنگجویان سفالی هشتمین شگفتی جهان است و در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده . محبوب ترین سوغات شیان نیز همین مجسمه های سفالی در ابعاد کوچک هستند که در همه بازارهای شیان میتوانید آنها را تهیه کنید .

آب و هوای شیان

شیان، در جنوب دشت گوان ژونگ، در استان شان شی قرار گرفته است وکوه های کین لینگ در جنوب رودخانه ی وی هی در شمال این منطقه قرار دارند ، آب و هوای منطقه معتدل و گرم است و میتوان گفت اقلیمی فصلی است ، در تابستان گرم و شرجی، در زمستان خشک و کم برف و در پاییز و بهار، همراه با بارندگی زیاد است.  

سردترین ماه سال ژانویه یا دی ماه است که دمای هوا به 0 درجه سانتیگراد هم میرسد ، تابستان ها هم هوا گرم و طاقت فرسا است بنابراین با وجود بارش های فراوان، بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به این منطقه هستند . 

شهر شیان چینReviewed by اول تور on Jul 28Rating: 4.5شهر شیان چینآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی چین - شهر شیان چین - تور ارزان چین - راهنمای تور چین

4 دیدگاه ها

  1. روناك گفت:

    واووووو چه قشنگه

  2. ایمان.کیمیایی گفت:

    ارتش سفالی که توی این شهر هستش خیلی عجیب و دیدنیه .

  3. اعتماد زاده گفت:

    چقدر زيباست

  4. اعتماد زاده گفت:

    چقدر زيباست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی