جاهای دیدنی هانگزو

جاهای دیدنی هانگزو

تور چین جاهای دیدنی هانگزو

جاهای دیدنی هانگزو

جاهای دیدنی هانگزو

در سفر به کشور پهناور چین به هر شهری که برویم شگفتی‌های بسیاری برای مسافران خواهد داشت، در این مطلب اول تور به معرفی جاهای دیدنی شهر هانگزو در چین میپردازد، تا شما عزیزان در سفر خود به شهر هانگزو بتوانید بهتر برای بازدید و گردش در این شهر برنامه ریزی کنید، با ما همراه باشید.

معبد یوفی

اگر بازدید از یکی از ساختمان‌های بی‌نظیر با معماری بسیار زیبا در دریاچه‌ی غربی (West Lake) در برنامه گردش شما در هانگزو قرار دارد، بهترین انتخاب برای شما میتواند بازدید از معبد مجلل یوفی که در سال 1221 به احترام سرتیپ یوفی ساخته شده است باشد. یوفی علیرغم دفاع در چندین حمله‌ی قوم تاتار، به دروغ به خیانت متهم شد و در سال 1142 همراه با پسرش به دار آویخته شد، بعدها او از این اتهام تبرئه شد و مجددا در گوشه‌ای از معبدی که به نام او بود، با احترام و مراسم خاصی در مقبره‌ای زیبا دفن شد. در این معبد شما علاوه بر اینکه با مجسمه‌ی یوفی و سقف‌های تزئین شده با پرندگان درنا که نماد جاودانگی است رو به رو خواهید شد، پلاک‌های سنگی حکاکی شده‌ی با ارزشی از 5 سلسله‌ی سال‌های 907 تا 960 را نیز مشاهده خواهید کرد.

دهکده پاگوداها

در هشت کیلومتری جنوب شهر هانگزو در ساحل شمالی رودخانه‌ی کیانتنگ (Qiantang) یک ساختمان بتکده با 60 متر ارتفاع وجود دارد که  بازدید از آن بسیار جالب خواهد بود. جالب است بدانید که قدمت این بتکده که در سال 1899 بازسازی شد، به سال 970 میلادی باز می‌گردد. اگر از این بتکده بازدید کردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از طریق راه پله‌ها به بالای ساختمان بروید و از آن محل منظره‌ی فوق‌العاده‌ی رودخانه‌ی کیانتنگ (Qiantang) را تماشا کنید و محو این منظره رویایی شوید.

روستای لانجینگ

شهر هانگزو در سرتاسر جهان به چای خوش طعم لانگجینی معروف است که نام خود را از یک روستای کوچک به همین نام در شمال غربی دریاچه وست گرفته است. روستای خوش‌منظره‌ی لانگجین در میان برخی مناطق ییلاقی زیبای چین و در حاشیه هانگزو قرار دارد. یکی از امتیازات و ویژگی‌های سفر به روستا و مزارع این است که به شما این فرصت را می‌دهد که طعم سنتی یک چای بی‌نظیر با عطر و بویی بهاری و آبی از دل چاه این روستا را امتحان کنید. جالب است بدانید که هر ساله در یکی از کارخانه‌های چای که در آن برگ‌های چای تصفیه، فرآوری و بسته‌بندی می‌شوند، تورهایی را برای بازدید از مراحل تولید چای برگزار میکنند که دیدنشان جالب خواهد بود. نمایشگاه‌های متعددی مربوط به تولید چای نیز هر ساله در این شهر برگزار می‌شود.

موزه ملی ابریشم

ابریشم‌های هانگزو در تمام جهان معروف هستند، با این حال بهترین مکان برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد این ابریشم مرغوب و دانستن تاثیر آن بر اقتصاد هانگزو و همچنین اقتصاد چین، موزه‌ی ملی ابریشم چین است. شما می‌توانید با پیمودن یک مسافت کوتاه به این موزه بروید تا از عرضه و نمایش مهم‌ترین بخش صنایع نساجی در طی قرون مختلف بهره ببرید. از نقاط برجسته‌ی این موزه می‌توان به آثار ابریشمی متعدد همچون آثار هنری، لباسهای از جنس ابریشم و همچنین نمایشگاه‌های گوناگون در راستای اهمیت ابریشم به‌عنوان یک کالای مهم تجارتی نام برد.

خیابان کینگ هفانگ

یادتان باشد که هنگام بازدید از شهر هانگزو حتما سری به منطقه‌ی باشکوه مرکز شهر در خیابان قدیمی کینگ هفانگ بزنید. شما با یک پیاده‌روی کوتاه از دریاچه‌ی وست و گذر از منطقه‌ای پر هیاهوی اطراف دریاچه می‌توانید به این خیابان قدیمی و دیدنی برسید و  نگاهی اجمالی به زندگی مردمان چین در روزگاران قدیم بیاندازید. باید متذکر شویم که این منطقه علاوه بر رستوران‌های متعدد سنتی و قهوه‌خانه‌ها، منبع الهام فرهنگ خلاقانه هنرمندان خیابانی بی‌شماری است که مهارت‌های نوشتن و تکنیک‌های هنری خود را به نمایش می‌گذارند. برای آگاهی از هنر دست تجار چینی و صنعتگران در طی قرن‌ها، حتما سری به کوچه‌های این خیابان بزنید.

روستای ووژن

ووژن که میتوان گفت نسخه‌ی کوچکی از ونیز است و با دو راه آبی باریک و پهن قطع می‌شود و مناظری بسیار دیدنی را برای هر رهگذری ایجاد کرده‌اند. دو راه آبی باریک این منطقه‌ی محبوب توریستی را به 6 بخش جداگانه تقسیم می‌کند که تمرکز هرکدام بر روی جنبه‌ی خاصی از فرهنگ غنی منطقه از جمله هنرهای دستی، کارگاه‌ها، خانه سازی سنتی، غذا و نوشیدنی، هنر و سرگرمی می‌باشد. لازم به ذکر است که محبوب‌ترین و معروف‌ترین گذرگاه‌های این شهر پل‌های تانگژی (Tangji) و رنجی (Renji) می‌باشند که بین بومیان شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. سیاحت در این شهر و گردش در بین راه‌ها و پل‌ها به لطف تنوع مسیرهای مشخص که به منطقه‌ی مورد علاقه‌ی شما ختم می‌شود، کاری آسان است.

چشمه‌ی ببر

این مکان که یکی از محبوب‌ترین‌ جاهای دیدنی چین می‌باشد، در 5 کیلومتری جنوب دریاچه‌ی غربی قرار گرفته. افسانه‌ها می‌گویند که این چشمه هنگام خشک‌سالی در سال 819 میلادی توسط یک راهب که خواب دیده بود توسط دو ببر به یک سرچشمه‌ی آب برده شده، کشف شده است، مردم برای اینکه این کشف بزرگ را جشن بگیرند، تعدادی مجسمه‌ ببر، مشرف به چشمه‌ها و آب معدنی (که در هر ثانیه به اندازه‌ی 80 گالن آب در آن جریان دارد) را ساختند که هم این مکان را بسیار زیبا کرده و هم به هدایت آب چشمه کمک می‌کند. توجه داشته باشید که کشش سطحی این آب به حد غیرمنتظره‌ای بالاست به طوری که اگر سکه‌ای روی آن قرار دهید، خواهید دید که شناور می‌ماند و همین موضوع نیز یکی از نکته‌های جالب برای بازدیدکنندگان این چشمه است.

جاهای دیدنی هانگزوReviewed by نویسنده تور on Sep 30Rating: 4.0جاهای دیدنی هانگزوآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی چین - جاهای دیدنی هانگزو - راهنمای سفر به چین

3 دیدگاه ها

  1. ساناز گفت:

    چین آنقدر جاهای دیدنی داره که فکر کنم اگه کل عمرمون رو هم اونجا زندگی می کردیم باز یه جاهایی رو ندیده بودیم

  2. حامد گفت:

    شما تور چین دارید؟

  3. سارینا.جهانشاهی گفت:

    من به این منطقه سفر کردم خیلی زیباس .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی