جاهای دیدنی تبت

جاهای دیدنی تبت

تور چین جاهای دیدنی تبت

جاهای دیدنی تبت

جاهای دیدنی تبت

سرزمین تبت یکی از بهترین جاهایی است که میتوان به عنوان مقصد سفر انتخاب کرد، زیرا در این سرزمین جاهای دیدنی شگفت انگیز زیادی وجود دارد، تبت با اینکه در حال حاضر متعلق به کشور چین است، اما در گذشته یک کشور مستقل بوده و به همین دلیل نیز زبان خاص خوشان را دارند، با اول تور همرا باشید تا به تبت زیبا برویم و با جاهای دیدنی ان آشنا شویم.

کاخ پوتالا

این قصر بسیار زیبا بیش از 300 سال است که در تپه سرخ در مرکز لهاسا پایتخت تبت ساخته شده است. پوتالا بلندترین قصر تاریخی دنیا و مقدس ترین مکان تبت و در ارتفاع حدود 3700 متری بر روی کوه قرار دارد. قصری که محل حکومت دالای‌لاما‌ها بوده، در افسانه‌ها آمده که توسط پادشاه تبت برای ادای احترام به عروس خود ساخته شده است.
نام این کاخ از کوهی که در نزدیکی آن است گرفته شده و به معنی الهه‌ی رحمت است. امروزه کاخ پوتالا به موزه‌ای تبدیل شده است و همچنین در سال 1994 نام آن در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد. در این کاخ بیش از هزار اتاق وجود دارد و 200 هزار مجسمه در آن به چشم می‌خورد.

کاخ پوتالا از دو بخش قرمز و سفید تشکیل شده، بخش قرمز رنگ که تمام جاذبه‌ها در آنجاست، در مرکز این قصر ساخته شده تا قدرت و شکوه بیشتری را نشان دهد. این قصر زیبا قسمتهای مختلفی دارد که شامل مدرسه بودایی، چاپخانه، باغ‌ها و حتی زندان می شود، فرهنگ‌های مختلفی قصر پوتالا را تحت تاثیر خود قرارداده اند که آنها را می توان در نقاشی‌های دیواری، مجسمه  و یا پند و حکایتی که  در این قصر باقی گذاشته اند، دید.

دریاچه نمتسو

دریاچه‌ی نمتسو namtso در ارتفاع 4000 متری از سطح دریا واقع شده و مساحت آن 1920 کیلومتر مربع است. دریاچه نمتسو دارای جزایر متعدد در اندازههای مختلف است. آب و هوا در اطراف دریاچه به طور سریعی تغییر می کند و بارش برف در این منطقه بسیار رایج است. اگر به طبیعت علاقه دارید، بازدید از این دریاچه را از دست ندهید.

معبد سرا یا گل رز وحشی

معبد سرا(sera) یکی از معابد اصلی تبت به شمار می رود که در 2 کیلومتری شمال شهر لهاسا قرار دارد. لغت “سرا” به معنی شکوفه‌ی گل رز وحشی است و نشان دهنده ی این است که این معبد در تپه ای مملو از گل های رز وحشی ساخته شده است. در حال حاضر بیش از سه هزار راهب در این معبد زندگی می کنند. سرا یک معبد ویژه گلوپا یا پیروان فرقه کلاه زردان است که شاخه ای از آیین بوداست و مراسم و عقاید خاص خود را دارد.

موزه تبت

موزه تبت که در غرب شهر لهاسا قرار دارد در حقیقت یک موزه خودمختار به شمار می رود. عملیات ساخت این موزه در سال 1999 به پایان رسید و ثبت اولین موزه‌ی مدرن خود را در این مکان تثبیت کرد. این موزه با مساحت بیش از 53000 متر مربع تلاش دارد تا تمام بقایای فرهنگی و تاریخ این سرزمین را زنده کند. از هنر اصیل تبت گرفته تا دست سازها ،صنایع دستی و سکه‌های قدیمی در این موزه نگهداری می شود و برای بازدید عموم قرار داده شده‌اند.

باغ امارت نوربولینکا

نوربولینکا(norbulingka) در غرب شهر لهاسا قرار گرفته است، عمارت زیبایی که ساخت آن به سال 1755 بر می گردد. این عمارت زمانی به عنوان قصر تابستانی استفاده میشد، و بعد از آن یک مرکز اداری و دینی بوده است و امروز بعنوان یکی از آثار ثبت شده یونسکو در معرض تماشای توریستها قرار گرفته است. در اطراف این امارت پارکی قرار گرفته است که به عنوان اولین و بهترین پارک تبت شناخته می شود. تابستان و پاییز بهترین فصل تماشای این پارک است و معمولا برنامه‌های موسیقی محلی در این مکان اجرا می‌شوند که بسیار دیدنی هستند.

معبد درپونگ

معبد درپونگ(drepung) در پای کوه و در شمال غرب لهاسا قرار گرفته است. این معبد بزرگترین معبد تبت به شمار می‌رود. البته در زمان اوج خود این معبد بزرگترین معبد بوداییان جهان با جمعیت بیش از 10000 راهب بود اما امروز از تعداد راهبان بسیار کاسته شده است. مقبره دالایی لامای دوم تا پنجم در این معبد قرار دارد اما از زمان دالایی لامای پنجم، کاخ پوتالا به عنوان مرکز سیاسی و معنوی تبت، تثبیت و اجساد باقی دالایی لاماها در آن کاخ به خاک سپرده شدند.

شهر یانگ‌باجینگ

یانگباجینگ شهری است که در 90 کیلومتری شمال غرب شهر لهاسا قرار دارد، شهری است با طبیعتی بی نظیر و فوق العاده بکر. این شهر در یک دره سرسبز قرار دارد و به واسطه ی چشمه‌های آبگرمش مشهور است. از این چشمه‌ها برای تولید برق هم استفاده می شود و اولین نیروگاه حرارتی در سال 1977 در این منطقه تاسیس شد. چشمه‌های آبگرم این منطقه خواص درمانی بسیاری دارند و بسیار مورد توجه بومیان و توریستها قرار دارند.

جاهای دیدنی تبتReviewed by نویسنده تور on Sep 22Rating: 3.5جاهای دیدنی تبتآشنایی با بهترین جاذبه های توریستی گردشگری چین - جاهای دیدنی تبت - راهنمای سفر به چین

2 دیدگاه ها

  1. لیلی گفت:

    تبت یه حس خاصی داره ، همیشه دوست داشتم برم تبت رو ببینم

  2. سیندرلا گفت:

    خیلی زیبا بود مرسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی