ارتش سفالین تراکوتا چین

ارتش سفالین تراکوتا چین

تور ارزان چین ارتش سفالین تراکوتا چین

ارتش سفالین تراکوتا چین

ارتش سفالین تراکوتا چین

          در سال 1974 در شهر شی آن چین کشاورزانی که به منظور دسترسی به آبهای زیر زمینی مشغول حفاری بودند به صورت کاملا اتفاقی به محلی که هزاران سرباز سفالین در زیر زمین و به شکل یک ارتش بزرگ و مجهز قرار داده شده بودند رسیدند ، که همین اتفاق باعث شد تا باستان شناسان و محققان بسیاری به این منطقه سرازیر شوند و حفاری های بیشتر انجام دهند و مشخص شد این ارتش بزرگ که در آن از مجسمه های سفالین در اندازه های واقعی انسان و با چهره های متفاوت از هم و با سلاح های کامل جنگی ساخته شده بود ، متعلق به مقبره بزرگ پادشاه سلسله کین ، یا همان کین شی هوآنگ بوده .

          مجموعه مقبره پادشاه کین در زیر زمین مانند یک کاخ با هرم اصلی که محل آرامگاه پادشاه و چندین اتاق و یک ارتش مشابه ارتش واقعی ساخته شده ، به دستور خود پادشاه بنا شده تا او در آن دنیا نیز بتواند پادشاهی پر قدرت باشد ، زیرا باور خود پادشاه اینگونه بوده.

          برای ساخت این آرامگاه حیرت انگیز و پر از رمز و راز نزدیک به 700 هزار کارگر و سفال گر و مجسمه ساز برای مدت نزدیک به سی سال مشغول ساخت مجسمه ها و اتاقها و هرم مقبره بوده اند.

          این مقبره تا سالهای زیادی از مردم مخفی مانده بود زیرا پادشاه نمیخواست کسی از محل آن اطلاع داشته باشد و حتی بسیاری از افرادی را که از محل آن اطلاع داشتند را به قتل رساند .

          در حال حاضر نیز قسمت های زیادی از این مجموعه هنوز حفاری نشده اند زیرا باستان شناسان بسیار با احتیاط پیش میروند تا مبادا آسیبی به قسمتهای کشف نشده و اشیای مدفون در آن قسمتها وارد شود.

          سربازان ارتش سفالین تراکوتا چین دقیقا طبق سلسله مراتب یک ارتش واقعی ساخته و قرار گرفته اند ، به این ترتیب که سربازان پیاده نظام که در جلوترین محل و به سمت سرزمینهای دشمنان قرار دارند در حالت ایستاده و با سلاح های مربوط به پیاده نظام ساخته شده اند ، کمان داران در حالت زانو زده و با تجهیزات مخصوص به خود ، سواره نظام با اسب های جنگی و ارابه های جنگی ، مقامات بلند مرتبه لشکر با لباس های مخصوص و حتی مدل موهای مخصوص به طبقات بالای اجتماعی ، و تمام این مجسمه ها نیز به دستور پادشاه با چهره های متفاوت ساخته شدند تا طبیعی ترین حالت را ایجاد کنند.

          مقبره اصلی پادشاه که گفته میشود با جریانی از جیوه احاطه شده و ارتش سفالین نیز به منظور حفاظت از آن ساخته شده است هنوز مورد حفاری قرار نگرفته زیرا ممکن است برای کارگران خطرات جانی داشته باشد ، و هنوز محققان در حال بررسی های باستان شناسی هستند تا بتوانند از رازهای این مجموعه شگفت انگیز پرده بردارند.

          مطالب مرتبط :

          پکن پایتخت چین

          شانگهای

          استان سیچوان چین

          شهر ممنوعه پکن

          دیوار بزرگ چین

          بودای غول پیکر لشان

ارتش سفالین تراکوتا چینReviewed by اول تور on Jun 16Rating: 5.0ارتش سفالین تراکوتا چینتور ارزان چین - بهترین جاذبه های گردشگری - ارتش سفالین تراکوتا چین - راهنمای تور چین

3 دیدگاه ها

  1. رایان گفت:

    خیلی جالبه که با این دقت و حوصله و با این تعداد بسیار زیاد ارتش سفالی ساختن ، ممنون از مقاله جالبتون

  2. ژاله گفت:

    جالبه که اتفاقی کشف شده ، و اینکه مثل اهرام مصر پر از رمز و راز هست ، مرسی از مطلب جالبتون

  3. هیربد.صنایی گفت:

    چقدر عجیب و جالب. خیلی خوب بود این مطلب.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی