معرفی بخش های مختلف معبد بهشت پکن قسمت اول

معرفی بخش های مختلف معبد بهشت پکن قسمت اول

بخش های مختلف معبد بهشت پکن

معرفی بخش های مختلف معبد بهشت پکن قسمت اول

معرفی بخش های مختلف معبد بهشت پکن قسمت اول

معبد آسمان پکن در زمینی به وسعت 2.73 میلیون مترمربع (273 هکتار) ساخته شده و سه گروه مجزا سازه دارد که همه اجزای تشکیل دهنده آنها طبق ضرورت های سختگیرانه فلسفی در چین قدیم، بوجود آمده اند. معبد بهشت، سازه ها و بناهای متفاوتی دارد که در این بخش به شکل مجزا مهندسی و قسمت های مختلف آن مورد بررسی قرار می دهیم. ناگفته نماند این همه بناهایی که در معبد آسنان وجود دارند نیست و فقط بخشی از بااهمیت ترین و زیباترین آنها را در این بخش آورده ایم. 

سالن مراسم دعا برای محصول خوب :

اصلی ترین بنای مجموعه معبد بهشت پکن، تالار مراسم دعا برای بدست آوردن محصول خوب است که هم اکنون سمبلی از چین محسوب می شود. جالب  است بدانید که این بنا در قدیم همان جایی بود که در آن فرمانروایان برای بدست آوردن محصولی زیاد و با برکت دعا می کردند. بنای زیبای دایره ای شکل با 24.2 متر قطر و 38 متر بلندی که بر روی سه سطح از سنگ های از جنس مرمر بنا شده. ساختمان معبد آسمان سازه ای است که کاملا از چوب ساخته شده و از هیچ میخی برای ساختن آن بکاربرده نشده. در سال 1545میلادی، یعنی در بیست و چهارمین سال امپراتوری فرمانروا ژیاژینگ از حکومت مینگ، این ساختمان باشکوه به صورت سازه ای دایره ای شکل با سقفی دارای سه طره بنا شد. انواع کاشی های سبز، آبی و زرد این طره ها را تزیین و زیبا کرده اند و زیبایی بی نظیری به مجموعه معبد آسمان بخشیده است. این رنگ ها نشان دهنده سه عنصر زمین، آسمان و دنیای مادی هستند.

زمان فرمانروایی امپراتور ژیاژینگ بود که اسم  این تالار به سالن بزرگ برای قربانی کردن و تقدیم هدایا تغییر یافت. در سال 1751 میلادی (شانزدهمین سال فرمانروایی حاکم کینگ کیانگ)، سقف سه طبقه ای با کاشی های زیبا به رنگ طلایی و لاجوردی و طلاکاری در مرتفع ترین بخش آن ساخته و جای گرفت و گنبد دایره ای شکل آن صحنه زیبایی را خلق کرد. بنای اصلی در سال 1889 بخاطر صاعقه ای مورد هجوم حریق و آتش قرار گرفت و بنای فعلی آن چند سال پس از این رخ داد دوباره مرمت شد و از آن هنگام تا به حال همچنان پابرجا و استورار بوده.

نمادهای تالار دعا: 

 *سالن دعا از 4 ستون داخلی، 12 ستون میانی و 12 ستون خارجی تشکیل شده. 4 ستون اصلی نقش حمایتی دارند، ستون های اژدها، هر یک سمبلی از یک فصل سال می باشند . ساختمان با این ستون ها بر روی پایه ها ایستاده است و به صورت کاخ های اشرافی تاریخی چینی ساخته شده. 12 ستون میانی آن، ماه های قمری را نشان می  دهند و 12 ستون خارجی، نمادی از 12 ساعت طول روز هستند. 

 *سقف همه بناهای پرستشگاه، از کاشی هایی به رنگ آبی تیره و لاجوردی ساخته شده و نمادی از آسمان می باشد. 

 *مجموعه سنگی هفت ستاره، در ضلع شرقی تالار دعا، نشان دهنده هفت قله کوهستان تیاشان (Tiashan Mountain) می باشد. این قله ها در کشور چین کلاسیک جایی بودند که در آن پرستش آسمان مرسوم بود.

*طرح کلی و خصوصیات معماری پرستشگاه بهشت به صورت صحیح و خوبب نظریه های فلسفی سنتی چینی، جهان بینی، روش ها و مراسم های قربانی کردن و دست آوردهای هنری و علمی آن دوران به نمایش در می آورد. 

 در آخر خوب است بدانید که اسم اصلی این قسمت، سالن بزرگ برای مراسم قربانی کردن (the Great Hall for Sacrificial Rituals) است.

اگر اهل سفر هستید، تور پکن را به شما پیشنهاد میکنیم . معبد بهشت از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

معرفی بخش های مختلف معبد بهشت پکن قسمت اولReviewed by اول تور on Jun 22Rating: 3.0معرفی بخش های مختلف معبد بهشت پکن قسمت اول اگر اهل سفر هستید، تور پکن را به شما پیشنهاد میکنیم . معبد بهشت از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

اگر اهل سفر هستید، تور پکن را به شما پیشنهاد میکنیم . معبد بهشت از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی