آشنایی با آیین ها و مراسم هایی که در معبد بهشت پکن انجام می شود

آشنایی با آیین ها و مراسم هایی که در معبد بهشت پکن انجام می شود

آیین ها و مراسم در معبد بهشت پکن

آشنایی با آیین ها و مراسم هایی که در معبد بهشت پکن انجام می شود

آشنایی با آیین ها و مراسم هایی که در معبد بهشت پکن انجام می شود

معبد آسمان، یکی از دیدنی های بسیار مشهور پکن محسوب می شود. این معبد در واقع قسمتی از فرهنگ غنی چین را نشان می دهد. این پرستشگاه در بین پارکی جنگلی و وسیع و البته زیبا جای گرفته است که مراسم و جشن های متفاوتی در آن برپا می شود. معبد بهشت در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده. در ضمن این معبد بزرگترین قربانگاه و معبدی است که در آن به آسمان قربانی هدیه می کنند.

نمادهای معبد بهشت:

 هر بنایی در معبد آسمان با الهام از اعتقادات و باورهای مرسوم در فرهنگ چین بنا شده است. در این بخش قرار است با نمادهای استفاده شده در این بناها آشنا شویم تا اطلاعات جامع تر و بیشتری درباره علت سبک مهندسی آنها به دست بیاوریم.

 در این نیایشگاه زمین به شکل مربع و آسمان به شکل دایره طراحی و نمایش داده شده. تا جایی که امکان داشت تلاش شده از این نشانه ها و سمبل ها در ساخت نیایشگاه استفاده شود تا رابطه بین آسمان و زمین به این صورت به صورت واضح و قابل فهم نمایش داده شود.

 تمام پرستشگاه آسمان با دو دیوار محاصره شده است که سمبلی از آسمان و زمین است:

دیوار خارجی با این هدف که آسمان را نشان بدهد به شکل نیم دایره و مرتفع تر ساخته شده و در بخش شمالی جای دارد.

 دیوار کوچکتر هم برای نشان دادن زمین که در قسمت انتهایی خود به صورت مربع ساخته شده است. این دیوار در بخش جنوبی بنا بوجود آمده است و طوری ساخته شده که دیوار مرتفع تر پناه و سنگر آن باشد.

 دو ساختمان اصلی مراسم -سالن دعاها و محراب- هم به صورت دایره ساخته شده اند و در زمینی مربعی شکل قرار دارند که دوباره می خواهد ارتباط زمین و آسمان را نشان دهد.

توضیحی درمورد مراسم قربانی اصلی ترین آیین معبد بهشت:

 قبل از آنکه به قسمت های متفاوت معبد بهشت وارد شویم خوب است اطلاعاتی درباره آیینی که در مکان اجرا می شود جمع آوری کنیم:

همانطور که پیش تر گفته شد در زمان چین باستان، فرمانروا پسر آسمان معرفی می شد. او از سوی آسمان در زمین نقش هدایت گر و مامور را داشت. فرمانروا در کشور چین، مظهر قدرت و شکوه محسوب می شد و به اعتقاد مردم چین اختیارات و قدرت فرمانروا از طرف آسمان به او رسیده بود. این باورها در نحوه بوجود آمدن معبد آسمان و معابدی از این دست نقش بسیار مهمی داشته. پرستشگاه آسمان هم از این قضیه مستثنا نیست و با هدف دعا برای کسب محصولی پر بار و پربرکت ساخته شد.

هر سال دوبار فرمانروا به همراه همه آشنایان، خانواده و پیروانش از شهر ممنوعه در پکن وارد مجموعه معبد آسمان می شدند و پس از زدن کمپ و پناهگاه مشغول دعا می شدند. برای شروع مراسم آنها لباس های خاصی به تن می کردند، در این مواقع کمتر گوشت می خوردند و برای اینکه سال زراعی خوبی داشته باشند دعا می خواندند و به آسمان قربانی تقدیم می کردند. افرادی عادی چین نمی توانستند در هیچ بخشی از این آیین و مراسم حضور یابند و آن را مشاهده کنند. این مراسم دعا در هنگام انقلاب زمستانی زمین (اواخر آذر ماه و اوایل دی ماه) توسط فرمانروا صورت می گرفت. این مراسم باید به شکل کامل و صحیح بدون کوچکترین نقصی انجام می گرفت و کم ترین اشکال و اختلالی در برگزاری آن نشانه ای بد یمن در سال جاری محسوب می شد.

سفر به پکن و دیدنیهای پکن . همیشه گردشگران را جذب میکند.

آشنایی با آیین ها و مراسم هایی که در معبد بهشت پکن انجام می شودReviewed by مهدی on Jul 9Rating: 3.0آشنایی با آیین ها و مراسم هایی که در معبد بهشت پکن انجام می شود سفر به پکن و دیدنیهای پکن . همیشه گردشگران را جذب میکند.

سفر به پکن و دیدنیهای پکن . همیشه گردشگران را جذب میکند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی