جاذبه ها و افسانه های معروف دریاچه وان ترکیه

جاذبه ها و افسانه های معروف دریاچه وان ترکیه

افسانه های معروف دریاچه وان ترکیه

جاذبه ها و افسانه های معروف دریاچه وان ترکیه

جاذبه ها و افسانه های معروف دریاچه وان ترکیه

جاذبه های اطراف دریاچه وان:

برای اینکه بتوانید تمام جاذبه ها و چشم اندازهای دریاچه وان را به خوبی  تماشا کنید حداقل به چند روز فرصت و اقامت در شهر وان احتیاج دارید، از جمله چیزهایی که حتما باید در سفرتان به دریاچه وان ببینید در زیر آمده است:

کتیبه های خشایارشا: این کتیبه کهن از سه زبان کاملا متفاوت از هم تشکیل شده است؛ در ابتدا کسی که فرمتن ساختنش را داده داریوش بود؛ ولی متاسفانه در هنگام حیات داریوش ساخت این کتیبه خاتمه نیافت و نیمه کاره ماند و پس از داریوش در زمان فرمانروایی خشایارشا این کتیبه تکمیل شد. ارتفاع این سنگ نوشته های عظیم از سطح زمین 20 متر است و در جایی نزدیک قلعه وان جای گرفته اند.

آبشارهای مرادیه:

این آبشارهای بی نظیر در روستای مرادیه جای دارند و به همین دلیل به مرادیه شهرت یافته اند. فاصله آبشارهای مرادیه تا دریاچه وان 30 کیلومتر است. برای رسیدن و تماشای این آبشارها از شهر وان تا روستای مرادیه حدودا یک ساعت در راه خواهید بود.

کوه سوفان:

کوه سوفان در قسمت شمالی دریاچه وان جای دارد، برای رسیدن به کوه سوفان از دریاچه وان تا پای کوه حدود 1 ساعت در راه خواهید بود، در ضمن سوفان به عنوان دومین و بلندترین کوه آتشفشانی کشور ترکیه شناخته می شود.

قلعه وان:

قلعه وان همانطور که از نامش پیداست در شهر وان قرار دارد و فاصله آن تا دریاچه وان در حدود 10  دقیقه زمان خواهد برد. از بالای قلعه می توانید مناظر بسیار زیبایی از شهر وان و بخصوص دریاچه را مشاهده کنید.

افسانه ها:

داستان ها و افسانه های متعددی در مورد وان همواره میان مردم دهان به دهان می چرخد:

بعضی از اهالی داستانی از یک  پری را تعریف می کنند که در دریاچه وان زندگی می  کند و صدایی خوش دارد اون با خواندن آوازهای زیبا مردها را به طرف خود می کشد. در این صورت مرد اغوا شده از پری داخل دریاچه درخواست ازدواج می کند و پری به یک شرط حاضر به ازدواج با اون می شود؛ اما مرد جوان شزط پری را رد می کند و یا شرطش را انجام نمی دهد و دچار سرنوشتی غم انگیز می شوند.

حکایت ها و نقل های دیگری نیز درمورد دریاچه نقل می شوند مثل داستان معروف وجود هیولایی که در دریاچه وان است. این داستان وقتی سر و صدا بپا کرد که یک روزنامه عثمانی  در ماه آپریل سال 1889 میلادی، خبری چاپ کرد با  این مضمون که موجود از آب دریاچه وان خارج شده و مردی را بلعیده است. بعد از اینکه این خبر منتشر شد، دولت عثمانی تعدادی از محققان و دانشمندان را برای فهمیدن صحت یا دروغ بودن این مسئله به وان فرستاد که البته این گروه در طی تحقیقات خود نتوانستند چیزی پیدا کنند.

دسترسی به دریاچه وان:

برای اینکه راحت به دریاچه وان برسید اول باید وارد شهر وان شوید. چون وان نزدیک ترین شهر ترکیه به ایران است پس بهترین گزینه برای سفر خواهد بود. این شهر فرودگاه بین المللی ندارد پس خیلی راحت و سریع از راه زمینی به وان خواهید رسید. فاصله شهر وان تا مرز رازی (یکی از مرزهای ایران و ترکیه) در حدود 104 کیلومتر خواهد بود و بدون هیچ دردسری حدود یک ساعت و نیم در راه خواهید بود و به وان خواهید رسید. شما دو راه دارید یا با ماشین های لب مرز به وان بروید یا با وسیله نقلیه شخصی خودتان به وان سفر کنید.

مرز رازی بین دو ایستگاه مرزی بازرگان و سرو جای دارد و در مجاورت شهرستان خوی جای گرفته. این مرز نسبت به مرز بازرگان (مهم ترین مرز ایران و ترکیه) معطلی بیشتری خواهد داشت؛ ولی در عوض بسیار نسبت به  بازرگان به وان نزدیک تر است.

در یک تور ارزان ترکیه ، میتوانید از دریاچه وان ترکیه دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ترکیهاست .

جاذبه ها و افسانه های معروف دریاچه وان ترکیهReviewed by مهدی on Jun 18Rating: 3.0جاذبه ها و افسانه های معروف دریاچه وان ترکیهاگر اهل سفر هستید، تور ترکیه را به شما پیشنهاد میکنیم . معروف دریاچه وان ترکیه از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

اگر اهل سفر هستید، تور ترکیه را به شما پیشنهاد میکنیم . معروف دریاچه وان ترکیه از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی