سینمای شناور پوکت

سینمای شناور پوکت

تور تایلند دیدنیهای پوکت

سینمای شناور پوکت

سینمای شناور پوکت

در سفر به تایلند اگر به پوکت زیبا نیز می‌روید، بهتر است بدانید که این شهر علاوه بر زیبایی‌های مناظر طبیعی و سواحل دیدنی‌اش جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز دارد که یکی از این جاذبه‌های گردشگری پوکت همین سینمای شناور در آب است، در این مطلب با اول تور همراه باشید تا درباره این سینمای جالب در پوکت بیشتر بدانیم.

معمار آلمانی به نام اول اسچرن برای فستیوال یائو نوی که در جنوب تایلند در شهر پوکت برگزار شد سینمای شناور جالبی را ساخته است که تصور شما را از سینما تغییر خواهد داد، تماشای فیلم بر روی پرده‌های بزرگ سالن‌های معمولی سینما را فراموش کنید و به سینمایی در وسط اقیانوس فکر کنید.
این سینمای شناور بین دو صخره در نزدیکی پوکت قرار گرفته است و بسیاری از علاقمندان فیلم و همچنی افرادی را که کنجکاو هستند تااین سینمای جالب را ببینند، به این منطقه جذب می‌کند. پرده نمایش در روبروی تخته شناوری قرار داده شده که در آن تماشاگران بر روی قایق‌هایی مخصوص می‌نشینند، سالن آن را به صورت قایق درست کرده اند تا بتواند بر روی آب شناور بماند. این سینما بر روی تالاب نای پی در جزیره کودو پوکت قرار دارد که آب‌های بسیار آرامی دارد. تماشاچیان را با قایق‌های تندرو به  این محل می آورند تا تجربه ناب تماشای فیلم بر روی آب را داشته باشند. اول اسچرن برای طراحی این سینما از رسم و رسومات مردم محلی این ناحیه الهام گرفته، چون ماهیگیران تایلندی معمولا برای شکار خرچنگ دریایی از قایق‌های شناور استفاده می کنند. از آنجائیکه این سینما روی آب قرار دارد می توان با توجه به شرایط جزر و مد آن را تکان داد و به جاهای دیگری از منطقه منتقل کرد.

این سینما در جایی نزدیک اقامتگاه‌های معروف جزیره پوکت قرار دارد. به دلیل محل قرار گرفتن این سینما که خود یکی از زیباترین مناطق اطراف پوکت است، ممکن است آنقدر محو تماشای زیبایی محیط اطراف خود بشوید که صحنه‌های فیلم را از دست بدهید. این سینما به سینمای مجمع الجزایر نیز معروف است و در سال 2012 افتتاح شده، در این محل هر سال جشنواره فیلم و هنر برگزار می شود که با استقبال خوبی نیز مواجه می‌شود. مواد سازنده آن از مواد بازیافتی هستند کهبه محیط زیست منطقه نیز هیچ آسیببی نخواهند رساند، و برای دوستداران محیط زیست نیز هیچ جای نگرانی‌ای وجود ندارد. وقتی بر روی این سینمای شناور در حال تماشای فیلم هستید انگار بر روی تخته ای سوار شده و در وسط اقیانوسی سرگردان هستید و به تصاویر متحرک روبروی خود خیره شده اید، در اطراف خود آسمان پر ستاره، صخره‌های با عظمت و آب‌های بی‌کران را می بینید که چشم انداز زیبایی در این مجموعه ایجاد کرده اند.

طراحی زیبا و منحصر به فرد این سینما باعث شده که مورد تحسین افراد سرشناس زیادی از سراسر جهان باشد، جیسون سلومونز، منتقد فیلم بعد از تجربه حضور در این سینما درباره آن می گوید: «من آمادگی لازم برای حضور در یک همچین سینمای عجیبی را نداشتم بدون شک آن شب یکی از بهترین شب‌های سینمایی زندگی من بود.» و جالب ترین موضوع درباره این سینما این است که گفته می شود که بعد از تمام شدن هر فستیوال قسمتهای تشکیل دهنده این سینما از هم باز می شود و مواد سازنده آن توسط افراد محلی استفاده می شود و دوباره برای فستیوال سال بعد ساخته می شود.

سینمای شناور پوکتReviewed by تور ارزان on Nov 16Rating: 3.5سینمای شناور پوکتآشنایی با بهترین جاهای دیدنی پوکت تایلند - راهنمای تور تایلند - جاذبه های گردشگری تایلند - تور ارزان تایلند - تور پوکت - سینمای شناور پوکت

آشنایی با بهترین جاهای دیدنی پوکت تایلند – راهنمای تور تایلند – جاذبه های گردشگری تایلند – تور ارزان تایلند – تور پوکت – سینمای شناور پوکت

2 دیدگاه ها

  1. ساویز گفت:

    وای چقدر هیجان انگیز، خیلی دوست دارم حتما به این سینما برم

  2. مهتاب گفت:

    چقدر جالب بود . خیلی ایده جالب و جدیدی بود .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی