سوغاتی های تایلند

سوغاتی های تایلند

تور تایلند - سوغاتی ها

سوغاتی های تایلند

سوغاتی های تایلند

بدون شک بازدید از کشور تایلند و گردش در جنگلهای بی مانند کشور تایلند یکی از خاطره انگیز ترین سفرهای شما خواهد بود ، قدم زدن در سواحل جزیره‌های زیبای تایلند و یا شرکت در مراسم و جشنهای مردمان تایلند که همیشه لبخند بر لب دارند ، خستگی تمام سال کاری تان را از شما دور خواهد کرد، و اما یکی از شیرین ترین قسمتهای هر سفر خرید یادگاری و سوغاتی در بازگشت به شهر خودتان است، در این مطلب اول تور تعدادی از سوغاتی‌های اصیل کشور تایلند را به شما عزیزان معرفی خواهد کرد، با ما همراه باشید.

پارچه های ابریشم و کتان تایلندی

فروشگاه‌های فروش ابریشم فراوانی در سرتاسر شهر بانکوک و دیگر شهرهای توریستی تایلند وجود دارد، در نواحی خرید و حتی در لابی‌های هتل‌های تایلند هم این فروشگاه‌ها را پیدا می‌کنید. محصولات تقلبی بسیاری به عنوان ابریشم فروخته می‌شوند و اگر شما در مورد پارچه خاصی شک دارید، یک نخ را امتحان کنید و آن را بسوزانید، ابریشم اصل باید بویی نظیر پر یا موی سوخته بدهد. گاهی اوقات تنها تار است که غیرطبیعی است چون یکنواخت‌تر و کار با آن آسان‌تر است. برای خرید ابریشم محل‌هایی نظیر کمپانی ابریشم جیم تامپسون، مشهورترین مرکز فروش ابریشم در شهر و بسیاری از مغازه‌ها در هتل‌ها را در خاطر داشته باشید.

ظروف مخصوص تایلندی

ظرف چانگ لون که نوعی ظرف مخصوص تایلندی است که با پخته شدن نارگیل در کوره ساخته می‌شود، همچنین ظرف هوی چو که از یک نوع خاص خرچنگ ساخته می‌شوند، شکل‌های بسیار جالبی دارند و بخصوص به عنوان سوغاتی بسیار جذاب برای دوستان و آشنایانتان و یا حتی خانه خودتان خواهند بود.

مجسمه‎‌های بودایی و فیل‌ها

یکی از معروف‌ترین نمادها و سوغاتی‌های کشور تایلند، فیل و مجسمه‌های مذهبی این کشور هستند. شما می توانید آنها را در صدها مدل و اندازه مختلف در فروشگاه‌های مختلف پیدا کنید. نوع دیگری از سوغات فوق العاده مربوط به تابلو نقاشی و چوب ساخته‌های فیل است که می توانید آن را در اندازه‌های مختلف تهیه کنید، می دانید که فیل نماد خوش شانسی برای تایلندی‌ها است و مجسمه‌های فیل در اندازه‌های مختلف بسیار زیبا و دوست داشتنی هستند.

شیرینی خائو تایلند

خائو لام نوعی شیرینی خوشمزه مخصوص تایلندی‌ است که خمیر آن از مخلوط شیره‌ برنج، شکر و کرم نارگیل تشکیل شده و آن را در ظرف‌های مخصوصی از چوب‌ بامبو می‌پزند، پیشنهاد می‌کنیم حتما این شیرینی سنتی تایلند را امتحان کنید.

ادویه‌های تایلندی

غذاهای تایلندی در سراسر جهان به طعم و رنگ خاص خود معروف است. می دانید که ادویه‌های بسیاری در آشپزی تایلندی استفاده می‌شود. اگر شما هم دوست دارید آن غذاهای خوشمزه تایلندی را در خانه خودتان طبخ نمایید حتما ادویه‌جات، ترشی جات و سس تایلندی را از تایلند با خودتان بیاورید.

جواهرات زیبای تایلندی

سنگهای قیمتی مثل یاقوت‌های کبود، یاقوت سرخ، لعل‌ها و زیرکن همگی از معادن تایلند استخراج می‌شوند و توسط هنرمندان تایلندی که  ماهرترین افراد جهان در این زمینه هستند، برش داده می‌شوند. کارهای انجام شده روی طلا و نقره در تایلند دارای کیفیت بالایی هستند و نسبت به بیشتر نقاط دنیا، قیمت مناسبی هم دارند. اگر شما سفارش خاصی دارید می‌توانید یک عکس یا طرحی از چیزی که دوست دارید را بیاوریدتا هنرمندان جواهر ساز تایلندی آن را برای شما بسازند. شما در بیشتر نقاط شهرهای تایلند می‌توانید جواهر فروشی‌ پیدا کنید، ولی جاده ماهاسک خارج از سیلوم را برای اجناسی که به صورت عمده فروشی عرضه می‌شوند، امتحان کنید. در واقع خرید از تمامی نقاط سیلوم بسیار مطمئن است. موسسه آسیایی علوم جواهرشناسی (در جاده سیلوم واقع است) مکانی مناسب برای تأیید کیفیت سنگ‌های برش داده شده است.
و نکته مهم اینکه خیلی حواستان به شیادان و کلاه برداران در خرید و فروش جواهرات باشد.

سوغاتی های تایلندReviewed by اول تور on Dec 12Rating: 4.0سوغاتی های تایلندبهترین سوغاتی های تایلند - راهنمای تور تایلند - جاذبه های گردشگری تایلند - تور ارزان تایلند - صنایع دستی تایلند

بهترین سوغاتی های تایلند – راهنمای تور تایلند – جاذبه های گردشگری تایلند – تور ارزان تایلند – صنایع دستی تایلند

1 دیدگاه

  1. اناهیتا گفت:

    من خیلی از صنایع دستی خوشم میاد . مرسی . عالی بود . ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی