زبان مردم تایلند

زبان مردم تایلند

تور تایلند زبان تایلندی

زبان مردم تایلند

زبان مردم تایلند

زبان مردم تایلندی یا همان نژاد tahi یکی از قدیمی ترین زبان‌ها در شرق محسوب می‌شود، بیشتر مردم تایلند به زبان thai صحبت می‌کنند، هرچند گویش‌های قومی و منطقه‌ای بسیاری نیز در نقاط مختلف این کشور وجود دارند. تایلندی زبان رسمی این کشور است و الفبای مخصوص خود را دارد. زبان گفتاری و نوشتاری این کشور کاملا برای کسانی که به این کشور سفر می‌کنند، غیر قابل فهم است. این زبان، تک سیلابی و با پنج لحن ( آهنگ ) مختلف است که هر لحنی، معنای یک سیلاب واحد را تغییر می دهد.

با اینکه زبان انگلیسی در مدارس تایلند آموزش داده می شود، اما میزان تسلط به آن میان مردم این کشور چندان زیاد نیست. با این وجود در بیشتر هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های این کشور، انگلیسی و برخی از زبا‌ن‌های اروپایی استفاده می شود و اسامی خیابان‌ها نیز به هر دو زبان انگلیسی و تایلندی هستند.

هر چند یادگیری این زبان ساده نیست اما کسانی که به این کشور سفر می‌کنند، با یادگیری واژگان اندک می‌توانند تجربه دلپذیرتری داشته باشند به ویژه اینکه مردم این کشور انتظار ندارند خارجیان زبان آنها را بدانند و از این رو بسیار شگفت زده شده و به آنها می‌گویند که بسیار خوب صحبت می‌کنند.

برای تبدیل نوشتاری زبان تایلندی به لاتین، هیچ روش استانداردی وجود ندارد و بنابراین ممکن است یک کلمه واحد تایلندی به چندین شکل لاتین نوشته شود به همین دلیل هم در کتاب‌های راهنما، واژه نامه‌ها و سایر متون، از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. استانداردترین روش موجود " سیستم نوشتاری پادشاهی تایلند " است که استفاده از آن رو به افزایش است و برای اسامی خیابان‌ها نیز همین شیوه استفاده می‌شود. ترتیب جملات در این زبان به صورت فاعل، فعل، مفعول است که فاعل معمولا در جمله حذف می‌شود. ضمایر نیز بنابر جنسیت افراد تغییر می کند. همچنین افعال در زبان تایلندی صرف نمی‌شوند و هیچ شناسه‌ای ندارند.

بنابر‌این در سفر به کشور تایلند با دانستن همین اطلاعات نیز سفر بهتری داشته باشید، در اینجا تعدادی از جملات و کلمات پر‌کاربرد در تایلند را آورده‌ایم تا در محاوره‌های روزانه در تایلند بتوانید راحت‌تر با مردم بومی ارتباط برقرار کنید.

سلام : sawadi
بله : chai
خیر : maichai
خوش‌آمدید : yindi donrab
متشکرم : kab kun
لطفا : chin
خوب است : di
متاسفم : koto
صبحانه : ahan chaw
ناهار : ahan glanwan
شام : Xahar yen
قیمت ؟  : ?raka
خدانگهدار : La gan
ایستگاه مترو کجاست ؟  : satani lordfai diadin ?
ایستگاه اتوبوس کجاست ؟  : bai lo me yuna?
لطفا یک تاکسی خبر کنید : ganona to thaksi
من زبان بلد نیستم : chan mai pu passa
ساعت چند است؟  : wela sing ti mi xyu hrux mi?
خیلی خوشمزه است : Allay
هیجان انگیز است : sanou
روز خوبی بود : wanni dijay ma
لطفا این آدرس را به من نشان بدهید : Bai tang nai?
لطفا با این شماره تماس بگیرید : ganona to hai beni intresting

زبان مردم تایلندReviewed by نویسنده تور on Aug 29Rating: 4.0زبان مردم تایلندآشنایی با فرهنگ و زبان مردم کشور تایلند - جاذبه های گردشگری تایلند - راهنمای سفر به تایلند

2 دیدگاه ها

  1. بهار گفت:

    چه خوب که کلمه های مهم و پر کاربرد رو نوشتید، توی سفر میتونه مفید باشه ،ممنون

  2. طناز.حکمتی گفت:

    چقدر عالـــــی مرسی . واقعا ممنونم . این جملاتی که یاد دادید چقدر مفید و خوب بود .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی