شهرهای مهم اتریش

شهرهای مهم اتریش

تور اتریش شهرهای توریستی

شهرهای مهم اتریش

شهرهای مهم اتریش

کشور زیبای اتریش در اروپای غربی میتواند یکی از بهترین مقاصد سفر اروپایی باشد، شهرهای اتریش هرکدام زیبایی‌ها و جذابیتهای خاص خود را دارند و فرهنگ جالب مردم اتریش نیز در هر شهر متفاوت از مناطق دیگر است، اول تور در این مطلب شما عزیزان را با شهرهای توریستی و دیدنی اتریش بیشتر آشنا میکند.

وین پایتخت اتریش

وین بعنوان پایتخت اتریش هر سال حدود 5 میلیون نفر توریست و شرکت کننده در کنفرانس‌ها و همایش‌های مختلف در انواع زمینه‌های علمی و یا هنری را جذب خود می کند. وین که به شهر موسیقی معروف است، جایگاه و محل زندگی آهنگ سازان و موسیقی دان‌های برجسته ای مانند ولفگانگ آمادوس موتزارت، یوسف هایدن، لودویگ فان بتهوون، فرانتس شوبرت، یوهانس برامس، گوستاو مالر، آرنولد شون برگ، و جدیدتر، فالکو و راین هارت فندریخ است.

نام وین با هنر و فرهنگ گره خورده است و سرتاسر شهر پر است از تئاتر، صحنه‌های نمایش، اپرا، موسیقی کلاسیک، معماری و هنرهای زیبا. بورگ تیاتر (Burgtheater) در کنار وولکس تیاتر (Volkstheater) و تئاتر در یوسف اشتاد (der Josefstadt)  از بهترین‌ها در دنیای آلمانی زبان‌ها محسوب می شود. وین یک شهر دانشگاهی هم هست و دارای موسسات علمی بسیاری نیز هست.

شهر گراز Graz

گراز از شهرهای بزرگ اتریش محسوب میشود، قدمت این شهر به قرن دوازدهم برمی گردد که در آن به مرکز مهم تجاری در شعبه‌های رود مور تحت حاکمیت بابن برگ‌ها تبدیل شد. بعدها تحت تسلط خاندان هابزبورگ قرار گرفت و از سال 1379 تا 1619 محل سکونت خاندان هابزبورگ شد. در آن زمان، این شهر چندین حمله از طرف امپراتوری عثمانی را به خود دید، و در سال 1999 شهر قدیم گراز جزو اماکن ثبت میراث جهانی یونسکو قرار گرفت و در سال 2010، مرکز شهر تاریخی و کاخ اگن برگ هم به آن اضافه شد.

برج ساعت (Uhturm) به نوعی نماد شهر گراز است که از فراز تپه شلوس برگ بر شهر مشرف است. این تپه از سال 1125 تا 1809 به عنوان دژ شهر شناخته میشد. اولین ذکر نام برج ساعت 28 متری به سال 1265 مربوط است که هنوز بخشی از دژ به شمار می رفت. اما 200 سال بعد بود که این تپه شکل امروزی را به خود گرفت.

همچنین گراز یک شهر دانشگاهی هم هست و شش نهاد آموزشی دارد. از هر شش ساکن شهر، یک نفر دانشجو است. دانشگاه اصلی گراز در قرن 16 تاسیس شد. از جمله جاذبه‌های دیگر گراز: زرادخانه (Landeszeughaus که بزرگ ترین از نوع خود است)، کونست هاوس (Kunsthaus) و موزه‌های هنر نوگالری (Neue Galerie) و همچنین شلوس برگ بان (Schlossbergbahn) که یک راه آهن دایره ای شکل تا بالای شلوس برگ است.

شهر لینز

لینز سومین شهر بزرگ اتریش و مرکز ایالت اتریش (Oberösterreich) است. اولین بار رومی‌ها لینز را بر رود دانوب با نام لنتیا (Lentia) تاسیس کردند و این نام اولین بار در سال 799 به کار رفت. امروزه این شهر ترکیبی از بافت جدید و قدیم است. شورای شهر مدرن و تالار کنسرت بروکنرهاوس (Brucknerhaus) با کلیسای قرون وسطایی سنت مارتینز (که در دوران کارولینگی ساخته شد) و صومعه تاثیر گذار مریم باکره (Mariendom) که بین سال‌های 1862 تا 1924 به سبکو گوتیک نو ساخته شد در تضاد کامل هستند. موزیک تیاتر (Musiktheater) لینز به عنوان مدرن ترین خانه اپرای اروپا در سال 2013 افتتاح شد. در میدان اصلی شهر، ستون طاعون (Pestsäule) برای یادبود آن‌ها که در قرون وسطا در اثر طاعون مردند بنا شده است (البته شهرهای دیگر اتریش هم ستون‌های مشابهی دارند).

آدولف هیتلر اگرچه در بروناو آم این (Braunau am Inn) به دنیا آمد اما بعدها در لینز زندگی می کرد، در آن جا به مدرسه می رفت و لینز را خانه خود می دانست. آرامگاه پدر و مادر او در قبرستان کلیسای لئوندینگ در اطراف لینز قرار دارد. دانشگاه محلی یوهانس کپلر به افتخار ریاضی دان و منجم نامدار اتریشی بنا شده که مدتی در لینز کار و زندگی می کرد. کپلر (1571-1630) در دانشگاه‌های گراز هم ریاضی درس می داد.

شهر سالزبورگ

سالز بورگ چهارمین شهره بزرگ اتریش است و زادگاه ولفگانگ آمادوس موتزارت (1756-1791) می باشد. خانه‌ای که او در آن به دنیا آمد اکنون موزه گتریدگاس (Getreidegasse) در شهر قدیم است (این شهر فرزند خود که در سال 1781 برای کار و تحصیل به وین رفت را فراموش نکرده است). شهر قدیم سالزبورگ علاوه بر زادگاه موتزارت دارای معماری معروف و خیره کننده باروک هم هست و دژ فشتونگ هوخن سالزبورگ مشرف بر شهر قرار گرفته است.

شهر قدیم سالزبورگ به عنوان یکی از محفوظ مانده ترین شهرهای قدیمی در شمال آلپ در سال 1997 جزو میراث جهانی یونسکو ثبت شد. هر کسی که فیلم محصول 1965 نوای موسیقی (در ایران با نام اشک‌ها و لبخندها) را دیده باشد می داند سالزبورگ یکی از دیدنی ترین شهرهای اروپا و جهان است. این شهر در حاشیه رود سالزاخ در مرز شمالی کوه‌های آلپ قرار دارد. برخی از جاذبه‌های فراوان شهر شامل: صومعه سالزبورگ، گتریدگاس، زادگاه موتزارت، کاخ میرابل و باغ‌های آن، هل برون و آب نماهای آن، اونترزبرگ (ارتفاع ۱۹۷۲ متر) نزدیک سالزبورگ و قلعه هوخن سالزبورگ است.

شهر اینسبروک

شهرت اینسبروک شاید بیشتر از همه به دلیل دو بار میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی در سال های 1964 و 19776 باشد. نام این شهر را از واژه آلمانی به معنی «پلی روی این (Inn)»  گرفته اند. این شهر در دره این و 30 کیلومتری شمال گذرگاه برنر (Brenner) در مسیری حیاتی به آلپ قرار دارد. اینسبروک مرکز ایالت تیرول و پنجمین شهر بزرگ اتریش است. این شهر در سال 1429 مرکز تیرول شد. اینسبروک در قرن 15 مرکز مهم سیاسی و فرهنگی اروپا بود زیرا امپراتور ماکسیمیلیان اول در آن سکونت داشت.

اولین دانشگاه در اینسبروک در سال 1669 تاسیس شد. یکی از نمادهای اصلی شهر، پشت بام کوچ طلایی است که در واقع پشت بام یک ساختمان سه طبقه پوشیده از ۲2657 قطعه مس با حاشیه‌های آتشین (با افزودن کمی طلا) است و به همین دلیل پشت بام طلایی به نظر می رسد. یاکوب هاتر (Jacob Hutter) بنیان گزار هوتریتس (Hutterites) در سال 1536 جلوی همین میدان به خاطر اعتقادات و فعالیت‌های آناباپتیستی و کفر آمیزش سوزانده شد.
از جاذبه‌های دیگر اینسبروک: هاف کرخ (کلیسای سلطنتی) به دستور ماکسیمیلیان اول، امپراتور روم مقدس، کازینوی اینسبروک، شهر قدیم، صومعه اینسبروک، و کلیساها، موزه‌ها، پارک‌ها و باغ‌های بسیار دیگر هستند.

شهرهای مهم اتریشReviewed by اول تور on Sep 29Rating: 4.0شهرهای مهم اتریشآشنایی با بهترین جاهای دیدنی کشور اتریش - شهرهای مهم اتریش - راهنمای سفر به اتریش

1 دیدگاه

  1. حمیدرضا گفت:

    وین یکی از زیباترین شهر های اتریشه که خیلی زیباس . و بافت قدیمی وزیبایی داره

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی