رویدادهای مهم وین (قسمت 1)

رویدادهای مهم وین (قسمت 1)

تور اتریش

رویدادهای مهم وین

رویدادهای مهم وین:

(قسمت 1)

در سفرتان به اتریش و بخصوص وین یکی از عللی که می تواند شما را علاقمند کند که بیشتر در این شهر زیبا بمانید، جشنواره ها و مناسبت های خاص آن خواهد بود. دیدن این جشنواره های علاوه بر سرگرم کردن گردشگران به شناخت آن ها از فرهنگ و آداب و رسوم مردم وین نیز کمک زیادی می کند. در ادامه با برخی از مهم ترین این رویدادها و فستیوال ها آشنا خواهید شد.

جشنواره ها و رويداد های وین:

کنسرت سال نو:

سالیان درازیست که مردم شهر وین سال جدید را با رویدادی بزرگ و تقریبا محبوب در دنیا شروع می کنند و به استقبال سال جدید می روند: اجرای ارکستر فیلارمونیک وین که حدودا ٧٠ کشور دنیا آن را به صورت زنده اجرا می کنند. در این کنسرت، غالبا قطعه هایی از آثار خانواده ی اشتراوس بخصوص والس های آن ها  را به باشکوه ترین شکل ممکن اجرا می کنند.

 

برنامه های اپرای وین در فاشینگ:

فاشینگ یا کارناوال دوره ای از جشنواره ها، کارناوالهای خیابانی و ضیافت های قبل از روزه عید پاک در تمام کشور اتریش محسوب می شود که در فوریه به اوج خواهد رسید. ولی مردم وین یک برنامه بخصوص نیز برای این جشن ها در نظر دارند. در آخرین پنجشنبه فصل کارناوال، خانه اپرای وین مراسمی اجرا می کند که در آن معروف ترین افراد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی اتریش گردهم می آیند و مردم نیز از آن استقبال زیادی می کنند.

فستیوال ماه مه:

چنانچه روز اول ماه مه در وین باشید، پیشنهاد می کنیم که به پارک پراته سری بزنید. سال های زیادیست که مردم وین روز جهانی کارگر را که تعطیل رسمی نیز هست را در این پارک جشن می گیرند و اتحادیه های کارگری و گروه های سیاسی مختلف رژه می روند و برنامه های مفرح و سرگرم کننده ای برگزار می کنند.

ماراتن وین:

وین همچون بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا، هر سال ماراتنی برگزار می کند که علاقمندان بسیاری دارد و جمعیت زیادی برای دیدنش می روند. این ماراتن در ماه مه برگزار می شود.

فستیوال وین:

وین از دهه ١٩٥٠ تا به حال هر سال از اواسط مه تا اواسط ژوئن جشنواره خودش را دارد و غالبا برنامه های فرهنگی و هنری بسیاری در وین خواهید دید.

رسم این است که جشنواره را با کنسرت رایگانی در فضای باز روبه روی تالار شهر شروع می کنند و جمعیت زیادی از بومیان شهر گرفته تا گردشگران خارجی برای دیدن این کنسرت جمع می شوند. جالب است بدانید که جزئیات برنامه های این جشنواره یک ماهه هر سال فرق می کند.

مراسم شب سال نو:

اهالی شهر وین نیز همچون سایر اتریشی ها شب سال نو یا شب سیلوستر را جشن می گیرند. شورای شهر وین در این شب داخل اینرشتات نورافشانی چشمگیری به پا می کند و اهالی وین و گردشگرها نیز در این محل جمع می شوند تا سال نو را جشن بگیرند.

رویدادهای مهم وین (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Jun 29Rating: 3.0رویدادهای مهم وین قسمت اولاگر مایلید در تور اتریش رویدادهای مهم وین را نیز ببینید و با جاذبه های اتریش نیز آشنا شوید. اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان اتریش را تجربه کنید و خاطره ای خوش از این سفر برایتان رقم بخورد.

اگر مایلید در تور اتریش رویدادهای مهم وین را نیز ببینید و با جاذبه های اتریش نیز آشنا شوید. اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان اتریش را تجربه کنید و خاطره ای خوش از این سفر برایتان رقم بخورد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی