جاذبه های گردشگری وین (قسمت 3)

جاذبه های گردشگری وین (قسمت 3)

تور اتریش

جاذبه های گردشگری وین

جاذبه های گردشگری وین:

(قسمت 3)

کونست هیستوریشز موزیوم (موزه ی تاریخ هنر):

یکی دیگر از موزه های وین که باید ببینید موزه کونست هیستوریشز موزیوم است. البته با نام موزه ی تاریخ هنر نیز شناخته می شود. این موزه در رینگ اشتراسه واقع شده است و از زیباترین موزه های اروپا و حتی دنیا بشمار می رود.

خاندان قدرتمند و ثروتمند هابسبورگ مجموعه دارانی بزرگ بودند و وسعت قلم روی آن ها سبب می شد که خیلی از آثار مهم هنری وارد وین شوند. خود ساختمان موزه را نیز به صورتی بنا کرده اند که بازتابی از جلوه های زیبای گنجینه هایش باشد. روی دیوار بالای طاقی ها پرتره های معروف ترین هنرمندانی را خواهید دید که آثارشان را در این موزه در معرض دید عموم قرار داده اند؛ هنرمندانی همچون رامبراند و رافائل.

امکان ندارد که فرصت کنید تمام مجموعه را در یک روز مشاهده کنید، بنابراین اگر می خواهید بخش بخصوصی را ببینید مستقیما به همان بخش بروید تا با فراغ بال بتوانید از آثار دیدن کنید.

در ضلع غربی طبقه همکف، که هنگام ورود در سمت راستتان است، آثاری از مصر، یونان و روم را خواهید دید و در جناح شرقی نیز مجموعه ای از مجسمه ها و آثار تزئینیِ هنرمندان اتریشی دوره ی باروک، رنسانس و سده های میانه به نمایش گذاشته شده اند.

گالریِ طبقه ی اول اصلی ترین قسمت مجموعه بشمار می رود که آثار نقاشان بزرگی همچون بروگل، دورر، روبنس، رامبراند، و ندایک، کاواجیو، کاوالتو و ... را در خود دارد.

جناح شرقی این طبقه به نقاشان آلمانی، هلندی و فلمیش تعلق دارد و جناح غربی نیز به نقاشانی همچون تیتیَن، رافائل، تینتورتو و برناردو بلوتو. در جناح غربی، پرتره هایی را هم که هنرمندان دیگر از هابسبورگ ها خلق کرده اند خواهید دید.

موزیومس کوارتیه (محله موزه ها):

فعالیت این مجموعه از سال ٢٠٠١ شروع شده، ولی به سبب داشتن موزه های عالی، کافه های بی نظیر و فضاهای عمومی از محبوب ترین جاذبه های وین بشمار می رود. این مجموعه جایی ساخته شده که پیشتر اصطبل شاه بود؛ یعنی پشت موزه ی تاریخ هنر. ساخت این بنا در سال ١٩٩٨، پس از گفتگوهای بسیار مخالفان و موافقان، شروع شد و در سال ٢٠٠١ با صرف هزینه ی 145 میلیون یورو به بهره برداری رسید.

این جا، با بیش از شصت هزار متر مربع فضای موزه ای، هشتمین مجموعه ی فرهنگی بزرگ دنیاست و موزه ی لئوپولد (شامل آثار هنری قرن نوزدهم و دور هی مدرن اتریش)، موزه ی هنر مدرن (مجموعه ای از آثار هنری برتر وین در قرن بیستم)، تالار هنر (سال نهایی برای نمایش هنر معاصر ملی و بی نالمللی)، موزه ی تزوم (مرکزی برای نشس تهای هنری و علمی با باز یهای گونا گون برای کودکان)، مرکز معماری وین (با یک کتاب خانه، نمایش گا ههایی در بار هی دستاوردهای معماری جهان و یک کافه)، تانتزکوارتیه (مرکز هنرهای نمایشی معاصر) و چند کافه را در بر می گیرد.

جاذبه های گردشگری وین (قسمت 3)Reviewed by Yeganeh on Jun 16Rating: 3.0جاذبه های گردشگری وین قسمت سوماگر علاقمندید تور اتریش و تور وین را تجربه کنید و جاذبه های وین را ببینید، برای تجربه تور ارزان اتریش اول تور راهنمایی تان می کند تا اطلاعاتی را پیش از شروع سفر کسب کنید.

اگر علاقمندید تور اتریش و تور وین را تجربه کنید و جاذبه های وین را ببینید، برای تجربه تور ارزان اتریش اول تور راهنمایی تان می کند تا اطلاعاتی را پیش از شروع سفر کسب کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی