فرهنگ غذایی اتریش

فرهنگ غذایی اتریش

تور اتریش

فرهنگ غذایی اتریش

فرهنگ غذایی اتریش:

غذاهای اتریشی:

غذاهای اتریشی در واقع تاریخ سیطره اتریش بر اروپا را نشان می دهند و می توان رد روابط آن ها با اقوامی همچون ایتالیایی ها، مجارها، بوهمیایی ها، آلمان ها و بالکان ها را در آ شپزخان مردم اتریش مشاهده کرد. غذاهای اتریشی به گوشت و سبز یجات متنوع معروف هستند. صبحانه ی اتریشی ها سبکی قاره ای دارند و غالبا شامل نان، مربا، انواع گوشت های سرد، پنیر، قهوه، چای یا آب میوه می شوند. در سنت اتریشی، وعده ناهار سنگین ترین و اصلی ترین وعده ی روز است، ولی امروزه با توجه به سبک زندگی جدید، خیلی ها ناهار سبک تری را انتخاب می کنند. وعده شام نیز تغییر کرده، شام در قدیم بیشتر شامل نان، پنیر و ژامبون بود، ولی حالا سنگین تر شده. چاشت و عصرانه ی سنتی اتریشی شامل یک برش نان با مقداری پنیر یا ژامبون است، هرچند شیرینی ها و کیک های اتریشی نیز جایگاه خاص خود را دارند.

همانند سایر کشورهای با آب و هوایی سرد، سوپ ها در اتریش بسیار محبوب متنوع هستند. سوپ هایی همچون: سوپ فریتاتنسوپ (سوپی رقیق با رشته هایی از نوعی پن کیک)، لبِرکنودلسوپ (سوپی رقیق با گلوله های خمیری حاوی جگر) و گولاش سوپ (سوپ گوشت و سبزی جات) که در خیلی از رستوران ها سرو می شود. در رستوران ها می توانید بجای سوپ بشقابی از گوشت های سرد را برای پیش غذا سفارش دهید.

تافلشپیتز، از غذاهای ملی اتریش محسوب می شود، گوشت گوساله آبپز شده با سبزیجات متنوع و وین هشنیتزل یا همان شنیتسلِ وینی، مشهورترین غذای وینی، تکه های نازکی از گوشت گوساله که آن را در خرده نان غلتانده و سرخ می کنند. غذاهای اتریشی کلاسیک دیگری همچون بکهوهن (مرغ سرخ شده) و زویبِلرُشتبراتن (تکه های گوشت گاو کبابی با سسی از سبزیجات پخته و پیاز سرخ شده) را نیز در می توان در منوی رستوران های اتریشی دید. اما این سنت غذایی در تمام اتریش یکسان نیست. به عنوان مثال، بورگنلندی های اتریش، تحت تأثیر سبک آشپزی مجارستان، در غذاهای خود بیش تر پاپریکا، لوبیا، سیب زمینی و کلم برگ استفاده می کنند و استیریایی ها بدون کوربیسکرنول، روغن غنی و تیره رنگی که از بذر کدو تنبل استخراج می شود، آشپزی نمی کنند.

در اتریش، غذاهای دم دستی نیز نقش مهمی دارند. کارنتنرها پیراشکی هایی خمیری که با انواع و اقسام مواد غذایی همچون پنیر، سیب زمینی، سبزیجات و نعنا پر می شوند، در آب جوشانده و با نوعی سس کره سرو می شوند. کارنتنرها را معمولا با سالاد میل می کنند.

ولی غذاهای اتریشی بدون دسر کامل نمی شوند. آپفلشترودل یا اشترودلِ سیب و انواع کرپ ها از دسرهای مورد علاقه اتریشی بشمار می روند. سالزبورگی ها نیز استاد طبخ نوکِرلِ سالزبورگی هستند: پودینگی پفکی که از تخم مرغ، آرد و شکر تهیه می شود. پیشنهاد می کنیم شیرینی های خوشمزه ای همچون زاخرتورته را برای دسر سفارش دهید که نوعی کیک شکلاتی با مربای زردآلوست. کراپفن کلوچه ای پرشده با مربای زردآلو یا مرباهای دیگر است و تاپفنشترودل هم اشترودلی که با پنیر تاپفن پر شده. میلیرامشترودل یا اشترودل خامه هم از شیرینی های محبوب مردم اتریش است. شکلات موتزار تکوگلنِ اتریش نیز نظیر ندارد و از شکلات تلخ، پسته و بادام تهیه می شود.

ولی چیزی که همیشه جای خالی اش محسوس است یک نوشیدنی داغ است، یعنی قهوه اتریشی... در بخش های بعدی از جایگاه قهوه و قهوه خوری در کافه های اتریش خواهیم گفت.

فرهنگ غذایی اتریشReviewed by Yeganeh on Jul 4Rating: 3.0فرهنگ غذایی اتریشاگر مایلید که تور اتریش با جاذبه های اتریش و فرهنگ غذایی اتریش آشنا شوید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان اتریش را تجربه کنید.  

اگر مایلید که تور اتریش با جاذبه های اتریش و فرهنگ غذایی اتریش آشنا شوید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان اتریش را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی