فرهنگ و دین اتریش

فرهنگ و دین اتریش

تور اتریش

فرهنگ و دین اتریش

فرهنگ و دین اتریش:

فرهنگ مردم اتریش:

اتریش حدود 8/ 5 میلیون نفر جمعیت دارد و بیش از هر چیز به ملتی با فرهنگ با استانداردهای مترقی زندگی شهرت دارند. یك چهارم از مردم کشور اتریش در وین، پایتخت اتریش و به نوعی پایتخت فرهنگی اروپا زندگی می کنند. نحوه لباس پوشیدن جمعیت فعلى اتریش بسیار به پوشش اهالی آمریکا شباهت دارد، به خصوص لباس هاى گرم آن ها.  

مردم اتریش فقط در مراسم و به مناسبت هاى بخصوصی لباس هاى محلی، سنتى و یا ملى خود را به تن می کنند. در بین آداب و رسوم فعلى این مردم، ویژگی هایی هم مشاهده مى شود که خیلی سنتى و قدیمی محسوب نمی شوند، اما به خوبی توانستند راهشان را در میان فرهنگ اتریش پیدا کنند و با زندگی مردم این کشور عجین شوند. عاداتی همچون روز پدر، روز مادر و عادات دیگر که از آداب و رسوم سایر کشورها تاثیر پذیرفته و یا چون جنبه تجارى دارند از طریق رسانه هاى عمومی به فرهنگ کشورها وارد و جاودان شده اند.

زبان:

زبان رسمی که مردم در این کشور با آن ارتباط برقرار می کنند، آلمانی است و ٪ ۹۸ اهالی اتریش به زبان آلمانی حرف می زنند. در کنار آلمانی اقلیتی به زبان هایکروات، اسلوونیایی و مجارستانی حرف می زنند. البته كوه های شگفت انگیز و با عظمت آلپ سبب پدید آمدن گویش ها و لهجه های متفاوتی از زبان آلمانی در مناطق كوهستانی اتریش شده. بیشتر اهالی اتریش به گویش اتریشی – باواریایی تکلم می كنند. دستور زبان آلمانی در اتریش با قواعد زبانی كه در آلمان به كار می رود، فرق هایی دارد كه خیلی قابل توجه نیستند. آلمانی در كنار زبان های انگلیسی، دانماركی، فنلاندی و هلندی به شاخه ی ژرمنی Germanic از خانواده ی بزرگ زبان های هندواروپایی تعلق دارد.

دین و مذهب:

دین غالب در اتریش مسیحیت کاتولیک است و در حدود 75 درصد از مردم کشور اتریش از کلیسای کاتولیک پیروی می کنند که البته این جمعیت روز به روز کمتر می شوند. 5 درصد جمعیت اتریش پیرو پروتستان هستند. جالب است بدانید بعد از ظهور و اوج اصلاحات مذهبی توسط لوتر و کالوین و وجود نهضت پروتستان در شمال و مرکز آلمان، اتریش و منطقه باواریا در قرن هفده و هجده به کانون مبارزات ضد اصلاحات علیه پروتستان ها مبدل گشت. با اینکه با ظهور امپراتور ژوزف دوم در اواخر قرن 18 و اعلام آزادی ادیان از افراط در حمایت کلیسای کاتولیک کاسته شد، اما کلیسای کاتولیک در اتریش حتی در زمان حال هم نفوذ زیادی دارد.

حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت ۸ میلیونی این کشور مسلمانان هستند که درصد قابل توجهی مهاجران ترکیه، شبه جزیره بالکان، ایران، کشورهای عربی، افغانستان، پا کستان و هند که از دهه هفتاد به این کشور سفر کرده اند را در بر می گیرد. جمعیت مسلمانان در این کشور در سال ۱۹۷۱ میلادی 23 هزار نفر بوده که این تعداد در سال ۱۹۹۱ به ۱۶۰ هزار مسلمان، در سال 2001 به ۳۳۵ هزار مسلمان و در سال ۲۰۱۰ به حدود ۵۰۰ هزار مسلمان رسیده.  این آمار و ارقام افزایش جمعیت مسلمانان و انتشار اسلام در اتریش در دهه های اخیر را نشان می دهد.

فرهنگ و دین اتریشReviewed by Yeganeh on May 18Rating: 3.0فرهنگ و دین اتریشاگر مایلید که در تور اتریش فرهنگ و دین اتریش را بهتر بشناسید و جاذبه های اتریش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان اتریش را تجربه کنید.

اگر مایلید که در تور اتریش فرهنگ و دین اتریش را بهتر بشناسید و جاذبه های اتریش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان اتریش را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی