سفر به وین (قسمت 1)

سفر به وین (قسمت 1)

تور اتریش

سفر به وین

سفر به وین:

(قسمت 1)

وین شهر عاشقان موسیقی:

وین شهری کلاسیکِ اروپاییِ است که یکبار سفر به آن برای همیشه در خاطرتان جاودانش می کند. این شهر زیبا هم ردیف بارسلونا، پاریس، پراگ یا رم است. این جا چکیده ی تاریخ، فرهنگ و سنّتِ اروپا محسوب می شود و معماریِ خیره کننده ی شهر نیز راوی سرگذشتِ کم نظیر شهر وین است.

این شهر یادگاری از گذشته شاهانه را نشان می دهد که با سبک مدرن زندگی امروزی تلفیق شده است. وینِ حالا شهری مدرن بشمار می رود، ولی سنت های دل نشین و قدیمی خود را هنوز دارد. معماری این شهر به سبک گوتیک و باروک است، پیاده راه های سنگ فرش شده این شهر، بوی خوش قهوه و شیرینی هایِ کافه های پرهیاهو و رد پایِ تاریخ و هنر در حال و هوای این شهر زیبا و دیدنی جاریست.

کسانی به موسیقی علاقمندند عاشق وین نیز هستند. موسیقی قسمتی از هویتِ شهریِ وین و مردمان آن است. توی خیابان های شهر همیشه می توانید از پنجره های بازِ منازل و مدرسه ها صدای بچه هایی را بشنوید که سونات های موتزارت را تمرین می کنند یا نوازندگان خیابانی را ببینید که شاه کارهای موسیقیِ کلاسیک یا محلی را اجرا می کنند. شهر وین خانه ی شوبرت، اشتراوس، موتزارت، بتهوون، هایدن و برامس بوده و دیدن چنین فضایی در آن عجیب نیست.

یافتن جاذبه های تاریخی وین خیلی وقتتان را نخواهد گرفت. اینرشتات، یا شهرِ داخلی، قلب وین محسوب می شود و آب راه های دانوب قدیم و دانوب جدید هم، همچون دو شاه رگ، از میان شهر عبور می کند. میدان اشتفانپلاتز، در مرکز اینرشتات، بهترین نقطه برای شروع گردش در وین است؛ این میدان به پیاده راه های مهمِ کارنتنر اشتراسه، گرابن و کولمارکت راه دارد و جاذبه های زیادی را می توانید در حواشی آن مشاهده کنید. کلیسای اشتفاندوم، یا کلیسای جامع وین، کاخ الیزابت و مجموعه کاخ های هافبورگ را نیز در این میدان خواهید دید و هر وقت سال هم که این جا بیایید، می توانید از برنامه های متنوع هنرمندان خیابانی استفاده کنید. کافیست چند دقیقه پیاده روی کنید تا به خیابان های آرام و زیبای پشت میدان و کافه هایشان برسید و قهوه ای عالی با اشترودلِ سیب میل کنید.

بسیاری از گردشگران با مشاهده همین چند خیابانِ قدیمی، عاشق وین می شوند. ولی هر محله وین قصه خاص خود را دارد، بنابراین بهتر است در کارنتنر اشتراسه قدم بزنید تا به کارلزپلاتز، مرکز شبکه ی حمل و نقلِ کارآمد شهر، برسید و به محله های دیگر نیز سری بزنید.

بلوارِ پر درختِ رینگ اشتراسه یا رینگ دور اینرشتات حلقه زده است و مرز شهر قدیمی را نشانتان خواهد داد. محلی مملو از ساختمان های با شکوهِ قرن نوزدهمی که عظمتِ امپراتوریِ اتریش را نشان می دهند.

وین موزه های زیادی نیز دارد و موزه ی تاریخ هنر در رینگ اشتراسه از زیباترین موزه های اروپا و حتی جهان بشمار می رود. علاوه بر اهمیتِ آثار هنری موزه، خود بنا را نیز بصورتی ساخته اند که سزاوار زیبایی گنجینه هایش است.

سفر به وین (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on May 17Rating: 3.0سفر به وین قسمت اولاگر مایلید که در تور اتریش سفر به وین و تور وین را نیز تجربه کنید و جاذبه های اتریش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان اتریش را تجربه کنید.

اگر مایلید که در تور اتریش سفر به وین و تور وین را نیز تجربه کنید و جاذبه های اتریش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان اتریش را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی