سفر به اتریش

سفر به اتریش

تور اتریش

سفر به اتریش

سفر به اتریش:

اتریش:

جمهوری اتریش یک سرزمین کوچک واقع در اروپای مرکزی می باشد؛ اتریش در حقیقت وصل کننده اروپای شرقی و اروپای غربی به لحاظ تاریخ و فرهنگی غنی است. این کشور وسعت زیادی ندارد ولی، نقش به سزایی در تاریخ سیاسی، فرهنگ و هنر اروپا ایفا کرده و خوش درخشیده. اتریش را کانون موسیقی کلاسیک اروپا و زادگاه موسیقی دانهای اسطوره ای قاره اروپا می دانند. در ضمن سبک معماری این کشور بسیار جذاب و خیره کننده است و در کنار چشم اندازهای طبیعی کوه های آلپ هر بیننده ای را مجذوب خود می کنند.

مردم این کشور به زبان آلمانی صحبت می کنند، ولی گروهی در برخی از مناطق اتریش به زبان های ترکی، صربستانی، کروات و مجارستانی نیز صحبت می کنند. حدودا یک چهارم جمعیت این کشور ساکن وین هستند، وین پایتخت و بزر گترین شهر؛ اتریش محسوب می شود. فرهنگ و هنر این شهر زبانزد دنیاست و سطح بالای زندگی در آن از علل شهرت آن است.

حدود ٤٥٠ سال قبل از میلاد اقوام سلتی پا به سرزمینی گذاشتند که بعدها اتریش نام گرفت. پانزده سال قبل از میلاد، رومی ها هم از کوه های آلپ عبور کردند، وارد اتریش شدند و در جنوب رود دانوب فرمانروایی خود را آغاز کردند، این حکمرانی در قرن پنجم از بین رفت و ژرمن ها، باواریایی ها و سپس امپراتوری کارولنژی ها در اتریش برسرکار آمدند.

در سال ٩٧٦ میلادی، حکومت اتریش به دست بارنبرگ ها افتاد که از اشراف زادگان باواریایی بودند، اما در سال ١٢٤٦ آخرین دوک بارنبرگ در جنگ با مجارها کشته شد و خاندان هابسبورگ قدرت را بدست گرفت. هابسبورگ ها تا اوایل قرن بیستم در اتریش حاکمیت داشتند، ولی در این دوره هم اتریش فراز و فرود زیادی داشت. هابسبورگ ها در این چند قرن بحران های زیادی همچون پیامدهای ظهور  پروتستانیسم، اشغال وین توسط ترک های عثمانی، جنگ هفت ساله با امپراتوری پروس، رشد روشن فکری و جمهوری خواهی در اروپا، انقلاب فرانسه و جنگ با ناپلئون را از تجربه کردند و با این که از تمام این اتفاقات جان سالم به در بردند، ولی خیلی از سرزمین هایشان را به دولت های دیگر واگذار کردند.

انقلاب فرانسه:

زمانی که انقلاب فرانسه پیروز شد، تب جمهوری خواهی و مشروطه خواهی، همچون کشورهای دیگر اروپایی، در اتریش نیز بالا رفت و در ١٨٤٨ نخستین نشستِ پارلمان اتریش برگزار شد. هنگامی که در ١٩١٤ ، یک ملی گرای صرب، ولیعهد اتریش و همسرش را در سارایوو ترور کرد، جنگ جهانی اول شروع و امپراتوری اتریش مجارستان کنار آلمان و حکومت عثمانی وارد جنگ شد. بعد از جنگ در ١٩١٨ ، آخرین شاه خاندان هابسبورگ استعفا داد و جمهوری اول اتریش پدید آمد. در سال ١٩٣٨، هیتلر با انجام همه پرسی جعلی، اتریش را به حکومت رایش هیتلر ملحق کرد. جنگ جهانی دوم که تمام شد و هیتلر خودکشی کرد، متفقین، اتریش را میان خودشان تقسیم کردند، در ١٩٥٥ اتریش استقلال یافت و در ١٩٩٥ به اتحادیه ی اروپا پیوست. این کشور از نظر سرانه ی تولید ناخالص داخلی در رتبه ی دوازدهم دنیاست و از اقتصادهای توسعه یافته محسوب می شود. درآمد توریسم ٩ درصد تولید ناخالص داخلی اتریش را تشکیل می دهد و جایگاه دوازدهم جهان در توریسم را دارد.

سفر به اتریشReviewed by Yeganeh on Jun 23Rating: 3.0سفر به اتریشاگر مایلید که در تور اتریش سفر به اتریش را تجربه کنید و جاذبه های اتریش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان اتریش را تجربه کنید.

اگر مایلید که در تور اتریش سفر به اتریش را تجربه کنید و جاذبه های اتریش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان اتریش را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی