حمل و نقل وین (قسمت 1)

حمل و نقل وین (قسمت 1)

تور اتریش

حمل و نقل وین

حمل و نقل وین:

(قسمت 1)

حمل و نقل وین:

سیستم حمل و نقل شهر وین بسیار منظم و یکپارچه است. در حقیقت یکی از بهترین حمل و نقل های اروپا را وین دارد. بلیت های سیستم حمل و نقل وین در قطار، تراموا، اتوبوس و مترو قابل استفاده هستند. برنامه ی زمانی شبکه ی حمل و نقل عمومی وین نیز بسیار منظم است و بسیار کم و به ندرت رخ می دهد که بیشتر از ١٠ دقیقه در ایستگاه های این شهر معطل رسیدن وسیله نقلیه شوید. شبکه حمل و نقل وین هر روز از ساعت ٥ یا ٦ صبح فعالیت خود را آغاز می کند و خطوط اتوبوس (جز اتوبوس های شبانه) و تراموا تا ساعت ١١ تا ١٢ شب فعالیت دارند. خطوط مترو نیز تا ساعت ١٢:٣٠ یا ١ بامداد به کار خود ادامه می دهند.

بلیت و کارت عبور شبکه ی حمل و نقل عمومی وین در پایانه های مترو از دستگاه های خودکار فروش بلیت (با دستورالعمل انگلیسی) ارائه می شوند، برخی دفاتر فروش بلیتِ ایستگاه ها و برخی از مغازه های فروش دخانیات نیز بلیت می فروشند. پس از تهیه بلیت و پیش از سوار شدن، باید بلیت خود را وارد دستگاه آبی رنگی کنید که در ورودی پایانه مترو یا داخل اتوبوس و مترو جای گرفته. بدین منظور، لبه ی بلیت خود را وارد شیار دستگاه کنید تا صدای «دینگ » بشنوید. در ایستگاه های وین خبری از بازرسی بلیت در شبکه ی حمل و نقل عمومی نیست، ولی یادتان باشد اگر بدون بلیت سوار شوید و بفهمند، حتما ١٠٠ یورو جریمه خواهید شد. یک شنبه ها استفاده کودکان زیر ١٤ سال از هر وسیله حمل و نقلی رایگان خواهد بود. چنانچه چند روز در وین می مانید و از جاذبه های شهر و مرا کز خرید آن دیدن کنید، بهتر است که کارت تخفیف شهر وین را تهیه کنید.

قیمت برخی از بلیت های شبکه ی حمل و نقل عمومی وین به شرح زیر

است:

بلیتِ خرید اینکایوفسکارت 40 یورو، اعتبار: روزهای کاری هفته از ٨ صبح تا 8 شب بلیت ٧٢ ساعته: ٥٠ / ١٤ یورو، این بلیت تا ٧٢ ساعت بعد از تایید دست گاه اعتبار دارد.

بلیت هفتگی واچنکارت: 15 یورو، اعتبار: از دوشنبه تا یک شنبه .

تراموا:

خطوط تراموای وین را با یک حرف یا رقم مشخص می کنند. وین ٢٧ خط تراموا دارد که برای جابه جایی با سرعت کمتر و دیدار از مناطق بیش تر شهر انتخاب بسیار خوبیست. خط ١ و خط ٢ تراموای یمن را برای گرد شگرانی طراحی کرده اند که علاقمندند با تراموا در شهر گردش کنند. خط ١ از شوِدِن پلاتز به اپِر می رود و از

منطقه ی پراته هاپتاله می گذرد. خط ٢ هم از اپر به شوِدِ نپلاتز بر می گردد، ولی از

منطقه ی اتارکینگ می گذرد.

اتوبوس:

خطوط اتوبوس وین را با یک رقم و یک حرف الف با نشان می دهند. به علت گستردگی مترو، شاید کمتر از اتوبوس استفاده کنید، ولی لازم است بدانید که بلیت های ارزانتر خاص اتوبوس های خطوط B را می توانید به قیمت یک یورو تهیه کنید. البته بلیت معمولی هم می توانید استفاده کنید.

حمل و نقل وین (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on May 18Rating: 3.0حمل و نقل وین قسمت اولاگر مایلید که در تور اتریش تور وین را نیز تجربه کنید و جاذبه های اتریش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان اتریش را تجربه کنید.

اگر مایلید که در تور اتریش تور وین را نیز تجربه کنید و جاذبه های اتریش را از نزدیک ببینید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان اتریش را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی