جاذبه های گردشگری وین (قسمت 1)

جاذبه های گردشگری وین (قسمت 1)

تور اتریش

جاذبه های گردشگری وین

جاذبه های گردشگری وین:

(قسمت 1)

جاذبه های معروف شهر وین:

اشتفان پلاتز:

اشتفا نپلاتز در حقیقت مرکز تاریخی وین محسوب می شود؛ اصلی ترین پیاده راه ها و خیابان های شهر از این میدان گذر می کنند و کلیسای اشتفاندوم نیز در همین میدان واقع شده است. در ضمن جز کلیسای اشتفاندوم، کاخ الیزابت نیز در این میدان جای دارد و حالا به موزه ی کلیسای جامع و اسقف نشینِ وین تغییر کاربری داده و ساختمان مدرن هاس هاوس را نیز در میدان اشتفا مپلاتز خواهید دید. این میدان یکی از گزینه های عالی برای آغاز گردش در شهر وین خواهد بود و در هر فصل سال که به این میدان بروید می توانید هنرمندان را در حال اچجرای برنامه های متنوع و جالب ببینید.

این میدان معمولا حال و هوایی شلوغ دارد بنابراین اگر بخواهید از هیاهوی آن فرار کنید می توانید با کمی پیاده روی خودتان را به محله های و خیابان های آرام اطراف برسانید. پشت میدان چند خیابان زیبا وجود دارد که برای ساعتی کافه نشینی عالی هستند.

کلیسای جامع سنت اشتفان یا اشتفاندوم:

سنت اشتفان معروفترین و البته باشکوه ترین سازه وین است و شکوه هنر و سبک گوتیک را به نمایش می گذارد. این کلیسا در قرن ١٢ میلادی ساخته شده، ولی حالا تنها دروازه ی عظیم غربی و برج های کافران یا هاید نتورمه بقایای آن دوره هستند وهر دو به سبک رومانسک ساخته شده اند. در سال ١٣٥٩ میلادی تغییر دادن کلیسا به سبک گوتیک آغاز شد. برج جنوبی 136متر ارتفاع دارد و ٧٥ سال خت آن به طول انجامید. این برج ٣٤٣ پله دارد و بالا رفتن از آن خیلی راحت نخواهد بود اما مناظر بالای آن ارزش این را دارد که سعیتان را بکنید برای پیمودن این پله ها.

قصد داشتند که برج شمالی را نیز هنچون این برج بسازند، ولی بودجه کافی برای اینکار وجود نداشت. البته علت دیگری نیز داشت که از مد افتادن سبک گوتیک بود. به همین علت، قبه ی برج شمالی را در سال 1579 به سبک رنسانس ساخته شد و در سال ١٩٥٢ هم عظیم ترین ناقوس اتریش را بر فراز این برج نصب کردند که  خدا را شکر  آسانسور دارد.

موزه ی کلیسای جامع و اسق فنشین وین:

این بنا قبلا کاخ الیزابت بود، ولی یکی از بزرگترین موزه های آثار هنریِ مذهبی در جهان بشمار می رود و آثار برجسته ای را حفظ و نگهداری می کند. دیدن این موزه را باید حتما در سفر اتریش در برنامه خود داشته باشید.

اشلوس بِلوِدیره:

بِلوِدیره از قشنگ ترین کاخ های باروک دنیاست. این کاخ برای شاهزاده یوجینِ ساوُی ساخته شده بود، کسی که با پیروزی در سال ١٧١٨ مقابل ترکهای عثمانی به قهرمان اتریش تبدیل شد. این کاخ از دو بخش تشکیل شده: اونترس بلویدره (بلویدره ی

سفلی) که در سا ل های ١٧١٤ تا ١٧١٦ ساخته شد و ابيرس بلویدره (بلویدره ی

علیا) که به سال های ١٧٢١ تا ١٧٢٣، یعنی پس از پیروزی های بزرگ یوجین، تعلق دارد.

جاذبه های گردشگری وین (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Jun 16Rating: 3.0جاذبه های گردشگری وین قسمت اولاگر علاقمندید تور اتریش و تور وین را تجربه کنید و جاذبه های وین را ببینید، برای تجربه تور ارزان اتریش اول تور راهنمایی تان می کند تا اطلاعاتی را پیش از شروع سفر کسب کنید.

اگر علاقمندید تور اتریش و تور وین را تجربه کنید و جاذبه های وین را ببینید، برای تجربه تور ارزان اتریش اول تور راهنمایی تان می کند تا اطلاعاتی را پیش از شروع سفر کسب کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی