جاذبه های دیدنی وین (قسمت 1)

جاذبه های دیدنی وین (قسمت 1)

تور اتریش

جاذبه های وین

جاذبه های دیدنی وین:

(قسمت 1)

پارک و مرکز تفریحی پراته:

بوستان ها و پارک ها در دسته جاذبه های معروف محله لئوپولدشتات جای دارند. پراته کلمه ای است که اهالی وین برای اشاره به وورشتل پراته، یکی از معروف ترین پارک های تفریحی وین، و پارک جنگلی بسیار زیبایی که در حاشیه اش واقع شده است بکار می برند. پراته یا وورشت لپراته، یا فولک سپراته، پارکی است با انواع سرگرمی های جالب که از هر نقطه شهر مردم را به سوی خود جذب می کند.

دستگاه های اعصاب سنج، ماشین برقی، ماشین های مسابقه ای، تونل وحشت و چرخ و فلک از جمله سرگرمی های این پارک هستند. در پارک پراته چند کیوسک برای فرو ش هات داگ و پشمک نیز وجود دارد. مینی قطاری نیز در این محل هست که مردم را به استادیوم ارنشت هاپل در ٤ کیلومتری پارک میبرد. قیمت بلیت بازی ها بین ١ تا ٥ یورو متغیر است.

پارک جنگلی قشنگ ترین قسمت این پارک است و بازدید از آن رایگان. پارک جنگلی پراته ٦٠ کیلومتر مربع وسعت دارد و در گذشته شکارگاه سلطنتیِ جوزف دوم بوده و از سال ١٧٦٦ مردم عادی نیز از آن می توانند استفاده کنند. حالا مردم در این محل قدم می زنند، دوچرخه سواری و اسکیت سواری می کنند. اینجا امکان آفتاب گرفتن نیز فراهم است. البته پارک پراته گوشه های دنج و ساکت نیز دارد.

هرگسکیشتلیکس موزیوم (موزه ی تاریخ نظامی):

پس از اقدامات آزادی خواهانه مردم اتریش در ١٨٤٨ ، فرانتز جوزف اول تصمیم گرفت توان نظامی خود را افزایش دهد. بنابراین ساخت مجموعه ی آرسنال را که شامل چند سربازخانه ی بزرگ و انبار مهمات بود را در دستور کار قرار داد. مجموعه آرسنال در ١٨٥٦ به سبک و سیاق بیزانسیِ نو ساخته شده و ظاهری قلعه مانند دارد. فرانتز جوزف همان هنگام موزه ی تاریخ نظامی را نیز در این مجموعه ساخت که حالا قدیمی ترین موزه ی عمومی وین محسوب می شود. در این موزه انواع جنگ افزارهای دوره های متفاوت تاریخی به نمایش در آمده اند.

کتاب خانه ی ملی:

این کتاب خانه دوره ای کتابخانه امپراتوری بود و حالا بزرگترین کتابخانه ی وین محسوب می شود. سالن بزرگ پرونکسال اصلی ترین بخش این کتابخانه است که دستور ساختش را کارل ششم داده بود. در آغاز پروژه، معمارش این کتابخانه، فیشر فون ارلاخ، از دنیا رفت و پسرش جوزف کار ساخت آن را بدست گرفت و آن را در سال ١٧٣٥ تکمیل کرد. حدودا دویست هزار جلد کتاب در این کتابخانه وجود دارد که وسعت آن را نشان می دهند؛ کتاب هایی بسیار بزرگ با جلدهای فاخر و چرمی. اغلب کتاب های این کتابخانه بسیار نایاب و قدیمی هستند و عمر بیشترشان به قرن پانزدهم باز می گردد، که پشت ویترین های شیشه ای قابل مشاهده هستند. مجسمه ای از کارل ششم نیز زیر گنبد مرکزی کتابخانه جای گرفته.

جاذبه های دیدنی وین (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on May 27Rating: 3.0جاذبه های دیدنی وین قسمت اولاگر مایلید که در تور اتریش و تور وین جاذبه های وین را بیشتر بشناسید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان اتریش را تجربه کنید.

اگر مایلید که در تور اتریش و تور وین جاذبه های وین را بیشتر بشناسید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان اتریش را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی