گونه های جانوری تالاب میانکاله (1)

گونه های جانوری تالاب میانکاله (1)

جانوران تالاب میانکاله

گونه های جانوری تالاب میانکاله (1)

گونه های جانوری تالاب میانکاله (1)

   در این بخش دیگر می توانیم شروع کنیم و پرنده های این تالاب را از نظر بگذرانیم. هنگامی که برای دیدن پرنده ها میروید یا باید از کتاب راهنمای پرنده نگری استفاده کنید و یا اینکه برای پرنده نگری از یک راهنمای حرفه ای کمک بگیرید. چنانچه قصد دارید که تنها وارد تالاب شوید و خیلی نزدیک به پرنده ها نروید و فقط بوسیله دوربین های شکاری و دیدبانی آنها را از دور نگاه کنید. بنابراین دوربین خود را آماده کنید و با آن سعی کنید پرنده ها ببینید. در این بخش ما هم تلاش می کنیم تا برخی از پرنده های شاخص تالاب میانکاله را که در طول پرنده نگری می توانیم ببینیم را معرفی کنیم تا در طول سفر در تالاب میانکاله اطلاعات کامل تری کسب کنیم.
فلامینگوها: پرنده‌ای از راسته بال آتشی سانان و به رنگ سرخ و صورتی و سفید است، و معمولا با این ظاهر شناخته می شود. فلامینگو پاهایی دراز، نوکی منحنی، گردنی بلند و خمیده و بدنی ظریف و کشیده دارد.
عقاب دریایی دم سفید: عقاب از پرندگان بزرگ شکاری این تالاب محسوب می شود، هنگامی که کاملا به پرواز در می آید فاصله بین بالهایش به 182 تا 244 سانتی متر می رسد. این گونه جانوری چهارمین عقاب بزرگ دنیا محسوب می شود. جثه و بالهای بزرگی دارد که در آخر گرد می شود. سری بزرگ و پیش آمده دارد و به خاطر دم کوتاه سفید رنگ خود به این نام معروف است. منقاری کلفت و زرد رنگ دارد و سر آن به رنگ قهوه ای کمرنگ است.  
قوها: پرنده ای زیبا که جزو مهمترین مهاجرین منطقه میانکاله است. چند نوع از این پرتده همچون قوی گنگ، قوی مشکی، قوی سفید، قو کوچک، قوی گنگ، قوی فریادکش هر سال به تالاب میانکاله سفر می کنند.

پرندگان تالاب میانکاله

چارخو: چارخو در نیزارهای اطراف میانکاله سکونت می کند.  تقریبا شبیه به چنگر است و با اسم چنگر نوک سرخ را یدک می کشد. طول بدن چارخو حدود 33 سانتی متر است و شکمی سفید رنگ دارد، منقارش قهوه ای مایل به سبز، زرد و سرخ است. در زمان بلند شدن از آب، اول روی آب می دود و بعد از شتاب گرفتن به آسمان می رود.
چنگر: پرنده ای آبزی که با نام پرلا هم شناخته می شود. این پرنده سیاه رنگ است و رنگ سر و گردنش بُراق تر و نوک و پیشانی اش به رنگ سفید می باشد. بین انگشتانش می توان پرده ای را دید که آن ها را به هم متصل می کند.
خوتکا: نوعی اردک مهاجر که هر سال به تالاب میانکاله سفر می کند. این پرنده در اوراسیا تخم گذاری می کند و در فصل سرما نیز ایران را برای سکونت انتخاب می کند. خوتکا کوچکترین گونه از انواع اردک هاست، این پرنده حدودا 35 سانتی متر طول دارد. رنگ سرشان بلوطی تیره است. خوتکا را با نوار پهن سبز رنگ حاشیه چشمانش می شناسند.
پلیکان: پلیکان را با اسم مرغ سقا هم معرفی می کنند. این پرنده جثه درشت و نوکی بزرگ دارد که باعث می شود از سایر گونه ها متمایز شود. بزرگترین پلیکان، پلیکان پا خاکستری است که در نزدیکی تالاب میانکاله زندگی می کند.

گونه های جانوری تالاب میانکاله (1)Reviewed by تور ارزان داخلی on Nov 16Rating: 3.0گونه های جانوری تالاب میانکاله (1)تالاب میانکاله دارای انواع گونه های جانوری آبزی است که موجب جذب گردشگران بسیار زیادی به این منطقه در مازندران شده است. در این مقاله گونه های جانوری تالاب میانکاله را معرفی می کنیم.

تالاب میانکاله دارای انواع گونه های جانوری آبزی است که موجب جذب گردشگران بسیار زیادی به این منطقه در مازندران شده است.

2 دیدگاه ها

  1. امین گفت:

    خیلی پردنده های زیبا و جذابی داره این تلاب

  2. علیرضایی گفت:

    من که یک سر به این تلاب سفر مینکنم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی