آداب و رسوم و خصوصیات کارناوال ونیز

آداب و رسوم و خصوصیات کارناوال ونیز

تور ایتالیا

کارناوال ونیز

آداب و رسوم و خصوصیات کارناوال ونیز:

آداب و رسوم لباس پوشیدن در کارناوال ونیز:

حتما وقتی کارناوال ونیز را ببینید، علاوه بر تاریخچه و فلسفه ی این فستیوال، ماسک ها و پوشش های عجیب و غریبش نظرتان را جلب کند. تمام شرکت کنندگان این مراسم از این ماسک ها و لباس ها به تن می کنند. در کارناوال ونیز این رسم همواره پابرجاست که یک زوج یعنی یک مرد و زن باید پوشش های هم شکل داشته باشند و حتی ماسک های آن ها نیز هم شکل باشد و تا نمایشی از شخصیت های تمثیلی را از خود ارائه کنند.

پوشش هایی که حالا شرکت کنندگان به تن دارند در مراسم کارناوال ونیز ممکن است شما را به یاد نمایش های شکسپیر بیندازد، ولی این لباس ها باید باشند تا هویت کارناوال ونیز حفظ شود.

چیزی که پوشش های خاص این روز را تکمیل می کند، ماسک هایی هستند که شرکت کنندگان به صورت خود خواهند زد. تمام ماسک های مورد استفاده در کارناوال ونیز طراحی و نام های خاص خود را دارند. ماسک های مورد استفاده در کارناوال انقدر با ارزش هستند که بعضی وقت ها کارناوال ونیز را با نام جشن ماسک ها معرفی می کنند .

ماسک های کارناوال ونیز در تاریخ:

تقریبا قسمت اعظم و البته اصلی کارناوال ونیز به ماسک ها تعلق دارد. البته این ماسک ها در جاهای دیگری نیز استفاده دارند. مثلا مردم در قرن سیزدهم نیز از این ماسک ها استفاده می کردند.

آن ها این ماسک ها را می زدنند تا طبقه ی اجتماعی شان را مخفی کنند و کسی نتواند غنی و فقیر را از هم تشخیص بدهد، به همین علت در طول تاریخ چندین بار استفاده از این ماسک ها ممنوع و استفاده از آن ها فقط برای اعیاد و مراسم های خاص مجاز می شد. در قرن چهاردهم میلادی دولت ونیز قانون منع زدن نقاب را وضع کرد. ولی به تدریج این ماسک ها به قسمتی اصلی از کارناوال ونیز تبدیل گشت.

مردم اجازه داشتند که در زمان فستیوال سنت استفان یعنی بزرگداشت نخستین شهید مسیحی  سنت استفان در ۲۶ دسامبر تا نیمه ی شب زیوبا گراسو یعنی سه شنبه پیش از چهارشنبه توبه ماسک به صورت بزنند.

درضمن می توانستند از ماسک ها در طول  عید معراج (مراسمی که به بزرگداشت عروج عیسی مسیح در کلیساها در تاریخ ۵ اکتبر ) تا کریسمس آزاد استفاده کنند.

ساختن ماسک های کارناوال ونیز:

اولین ماسک ها از جنس چرم یا خمیر کاغذ و با طرح و تزئینات ساده ساخته می شدند ولی حالا با وجود همه محدودیت های موجود درباره استفاده از ماسک ها، فروشگاهی در دهه ی ۸۰ میلادی شروع به فعالیت کرد که تنها ماسک های عرضه می کرد.

ماسک های جدید از بتن و ورق طلا هستند. تزئینات این ماسک ها بسیار چشمگیر و زیباست و موادی همچون ورق طلا و پرهای زیبا و جواهرات بدلی یا اصل در ساخت آن ها بکار برده می شود.

حالا ماسک ها به قسمتی از صنعت گردشگری ونیز تبدیل گشته اند  و فروشگاه هایی هم در ونیز این ماسک ها را عرضه می کنند.

البته این ماسک ها با نمونه های اصلی ماسک های کارناوال بسیار تفاوت دارند.

آداب و رسوم و خصوصیات کارناوال ونیزReviewed by Yeganeh on May 14Rating: 3.0آداب و رسوم و خصوصیات کارناوال ونیزاگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی سفر به کشورهای دیگر را نیز تجربه کنید، پیشنهاد اول تور تور ایتالیا و بازدید از جاذبه های معروف این کشور است.

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی سفر به کشورهای دیگر را نیز تجربه کنید، پیشنهاد اول تور تور ایتالیا و بازدید از جاذبه های معروف این کشور است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی