وسایل مورد نیاز کویر نوردی

وسایل مورد نیاز کویر نوردی

مهم ترین وسایل مورد نیاز کویر نوردی

وسایل مورد نیاز کویر نوردی

در تورکویرنوردی لازم است برخی وسایل همواره همراه فرد باشد که در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار میگیرند. مناطق کویری به علت دارا بودن طبیعت خشن قابل پیش بینی نیستند. چه بسا سفری که برای 2 روز برنامه ریزی شده به دلیل شرایط نامناسب جوی یا زمینی تا یک هفته به درازا بکشد.
یسری وسایلی هستند که جدا از مدت زمان سفر و منطقه مورد بازدید همواره باید همراه هر طبیعت‌گردی باشند .بقیه تجهیزات سفر به کویر وسایلی هستند که در سفرهای طولانی و حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند که درسایت اول تور به پاره‌­ای از این تجهیزات اشاره می‌کنیم.

  • از کرم ضد آفتاب حتما استفاده کنید. هرجایی از بدنتان را که در معرض نور آفتاب است کرم ضد آفتاب بزنید و هر یک ساعت و نیم تا دو ساعت کرم را تجدید کنید.
  • یک قمقمه آب که آب را مدت‌ها خنک نگه میدارد همراه داشته باشید. هنگام تشنگی حتما آب بنوشید و از نوشیدنی‌های دیگر مثل آبمیوه یا نوشابه‌های انرژی زا استفاده نکنید.
  • از کلاه دولایه لبه‌دار و عینک‌های مخصوص کویر استفاده کنید.
  • از روسری‌های بزرگ نخی برای پوشاندن گردن و دستمال سر نخی برای مواقعی که گرد و غبار بلند می‌شود برای پوشاندن دهان و بینی خود استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز کویر نوردی

  • از لباس‌های نخی و الیاف پنبه که نازک و سبک هستند استفاده کنید. برای محفوظ ماندن از آفتاب و گرما و گرد و غبار و حشرات و کنترل تعرق بدن بهتر است مانند افراد بومی منطقه، چند لایه لباس نخی و نازک را روی هم بپوشید. لباس آستین‌دار با رنگ روشن و شلوارهای ارتشی که کاملا الیاف پنبه هستند و دارای چند جیب هم می‌باشند بهترین گزینه است. شلوار گتردار بپوشید. ممکن است در شب با افت شدید دما مواجه شوید، لباس گرم هم به همراه داشته باشید.
  • مناسب‌ترین کفش برای کویر نوردی پویتین است که حتی‌الامکان مچ پا را بپوشاند البته همراه با یک جفت جوراب ضخیم نخی. با پوتین مناسب قدم‌های بهتری برمیدارید و از قرار گرفتن پا در حالات نامناسب و آسیب دیدگی پیشگیری می‌کنید. می‌دانید که حساس‌ترین عضو بدن در سفر پا است و با کفش مناسب، سفر سالم و با نشاطی خواهید داشت. همچنین از گزیدگی حشرات و برخی جانوران صحرایی در امان خواهید بود. توجه داشته باشید هیچ وقت روی شن‌ها پیاده راه نروید زیرا باعث سایش پوست پا و سوختگی سطحی خواهید شد و از ادامه راه بازمی‌مانید.
  • اگر در سایر مواقع از برخی مچ بندها یا بعضی لباس‌های مخصوص یا دارو استفاده می‌کنید حتما آنها را به همراه داشته باشید.
  • یک بیلچه و وسیله ابزاری کوچک چند منظوره همراه داشته باشید. شاید دچار طوفان شن و گرد و غبار شوید و برای پناه گرفتن لازم باشد چاله روباه حفر کنید.

وسایل مورد نیاز کویر نوردی

توجه: با توجه به توصیه‌های فوق ترس به دلتان راه ندهید. اگر نکات ایمنی را رعایت کنید، با برنامه پیش بروید و راهنمای خبره‌ای داشته باشید، کویر نوردی نه تنها سخت و خطرناک نیست بلکه تجربه شیرین و خاطره انگیزی را برای شما خواهد ساخت.

وسایل مورد نیاز کویر نوردیReviewed by کویرنوردی on Nov 6Rating: 4.5وسایل مورد نیاز کویر نوردیمناطق کویری به علت دارا بودن طبیعت خشن قابل پیش بینی نیستند. چه بسا سفری که برای 2 روز برنامه ریزی شده به دلیل شرایط نامناسب جوی یا زمینی تا یک هفته به درازا بکشد.
در تور کویر نوردی لازم است برخی وسایل همواره همراه فرد باشد که در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار میگیرند – راهنمای تور کویر – وسایل مورد نیاز کویر نوردی

3 دیدگاه ها

  1. بهناز عبدی گفت:

    سلام. شما وسایل کویرنوردی برای فروش دارید؟

  2. الناز بانو گفت:

    الان فصل کویرنوردی و تور کویر واقعا به به

  3. سارا گفت:

    ممنونم بابت راهنماییتون عالی بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی