موزه هنرهای دینی امام علی تهران

موزه هنرهای دینی امام علی تهران

بهترین موزه هنرهای دینی امام علی تهران

موزه هنرهای دینی امام علی تهران

موزه هنرهای دینی امام علی:

   موزه امام علی در خیابان ولی عصر، بعد از خیابان ظفر، بلوار اسفندیار پلاک 35 در ساختمانی ۴ طبقه در خرداد ماه سال 82 بازگشایی شد. 

همانطور که از اسم این مکان برمی آید این موزه همه فعالیت هایش در زمینه های آثار دینی و مذهبی ایران و نقاط مختلف آن است که انواع تابلوهای نگارگری نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای و و دیگر آثاری مرتبط با پرده خوانی که در قدیم ترسیم شده اند را در خود جای داده. بجز نقاشی ها و پرتره های قدیمی و مذهبی، نسخه های خطی هنرمندان بنام و معروف ایران که در زمینه های مذهبی و فرهنگ دینی بوده هم در این موزه در معرض دیده عموم قرار داده شده است.

این موزه بزرگ از چهار طبقه تشکیل شده که هر طبقه شامل چندین بخش مختلف با موضوعات متفاوت هستند:

طبقه همکف موزه: شما با ورود به طبقه همکف موزه نمایشگاه‌های دوره‌ای و زمان بندی شده و مناسبتی دینی و مذهبی را مشاهده می کنید که در همین اواخر پرده خانه خدا هم که به کشورمان تقدیم شده بود در این سالن به نمایش عموم گذاشته شده بود. این گالری به جز نمایشگاه مناسبی دارای بخش های متفاوت دیگری شامل سالن کنفرانس، کافه گالری، واحد اداری موزه، کارگاه مرمت آثار و همینطور کتابخانه است که بصورت تخصصی بر مسائل دینی و مذهبی تمرکز دارد.

این کتابخانه بزرگ و همینطور با فضایی زیبا و منحصر بفرد ساخته شده است، دو سالن جدا از هم دارد با زیر بنای 150 متر مربع. شما در این کتاب خانه بزرگ مجموعه بی نظیر  8000 نسخه اسناد مربوط مسائل دینی و مذهبی را مشاهده می کنید. همینطور 6500 نسخه کتاب تخصصی درباره موضوعات متفاوت در زمینه های  وقایع پیرامون زندگانی حضرت علی (ع) و فضایل و مناقب ایشان- هنر دینی ـ کتب مرجع عمومی و تخصصی - اندیشه دینی ـ هنرـ علوم قرآنی ـ شرح و ترجمةهای متعددی از نهج البلاغه و «غررالحکم و دررالکلم » ـ شعر از شعرای معاصر و تاریخ اسلام و تعدادی از آثار هنرمندان مشهور است. بجز این ها مدارک و اسنادی مربوط به اطلاعات هنرمندان، نشریات و مجلات ادواری، و همینطور چیزی بالغ بر 1000 لوح فشرده هنری در این سالن گردآوری شده است.

 کارگاه مرمت این موزه از همان زمان تاسیس با همین عنوان شروع به کار کرده و آثار ارزنده قدیمی را مورد مرمت و تعمیر قرار می دهد. البته این کارگاه فعالیت رسمی خود را از سال 89 در حوزه های تخصصی وسیعی شروع کرده.

سالن کنفرانس این موزه، یک سالن صد نفره است که به زیبایی نور پردازی شده و همایش ها مجالس رسمی مانند کنفرانس های پژوهشی ، نقد و بررسی و کنفرانس های هنری در این سالن برگزار می شوند .

طبقات دوم و سوم موزه : در قسمت شاهد آثار بی نظیر دینی و هنرهای سنتی و قهوه خانه ای، نسخ خطی بصورت نقاشی، خوش نویسی های بسیار زیبا، تکنیک چاپ هستید البته در این قسمت آثار مدرن هم به چشم میخورد.

آثار بی نظیر و زیبای نگارگری قهوه خانه ای متعلق به نقاشان معروفی همچون اسماعیل جلایر، محمد مدبر، حسن اسماعیل زاده، حسین قوللر آقاسی و عباس بلوکی فر هستند که در این سالن در معرض دید عموم قرار داده شده اند.

طبقه آخر موزه: در طبقه آخر هنر و آثار زیبای هنرمندان عصر حاضر را مشاهده می کنید البته این نمایشگاه به شکل دوره ای عوض  می شود و آثار ارزنده مفاخری چون دکتر جواد حمیدی، جسین خسروجردی، حمید عجمی، امیرخانی و کرمعلی شیرازی به نمایش گذاشته می شود.

موزه هنرهای دینی امام علی تهرانReviewed by اول تور on Jan 16Rating: 3.0موزه هنرهای دینی امام علی تهران موزه هنرهای دینی امام علی تهران . موزه امام علی در خیابان ولی عصر، بعد از خیابان ظفر، بلوار اسفندیار پلاک 35 در ساختمانی ۴ طبقه در خرداد سال 82 بازگشایی شد

موزه هنرهای دینی امام علی تهران . این موزه همه فعالیت هایش در زمینه های آثار دینی و مذهبی ایران است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی