مجموعه های موزه تاریخ ارمنستان قسمت دوم

مجموعه های موزه تاریخ ارمنستان قسمت دوم

بهترین مجموعه های موزه تاریخ ارمنستان قسمت دوم

مجموعه های موزه تاریخ ارمنستان قسمت دوم

مجموعه های موزه تاریخ ارمنستان قسمت دوم

  • مجموعه سکه شناسی:

همانگونه همه می دانیم نقش سکه ها در تاریخ و زندگی انسان بسیار  پررنگ و تاثیرگذار بوده. محققان و باستان شناسان با تحقیق و مطالعه برروی سکه ها اطلاعات خوبی از خصوصیات مردمانی که از سکه ها استفاده می کردند بدست می آورند. کشور ارمنستان در قدیم به لحاظ تجاری از رتبه بسیار بالایی در منطقه برخوردار بود، بنابراین  عجیب نیست که سکه های زیادی در این سرزمین ضرب می شده و مورد استفاده مردم و بخصوص تجار بوده.

اغلب سکه هایی که در این مجموعه می بینید متعلق به قرن های پنجم قبل از میلاد تا قرن بیستم هستند و به یونانی ها، رومی ها، اقوام هلنیستی، عرب ها، مغولان، بیزانسی ها، ساسانیان، ارامنه قرون وسطی، روس ها، گرجی ها، صلیبی ها، سلجوقیان، عثمانی ها و ... تعلق دارند.

 مجموعه سکه ها در زمان افتتاح موزه کوچک ترین قسمت مجموعه محسوب می شد ولی کم کم و پس از سپری شدن 10 سال تعداد این سکه ها به چند برابر افزایش یافت.  بیشتر شدن تعداد این سکه ها و گسترش یافتن این بخش از مجموعه حاصل تلاش های مستمر پژوهشگری به نام لالایان (Y. Lalayan) است. لالایان از سال 1922 تلاش  خود را کرد که بتواند مجموعه های متفاوت موزه تاریخ قویتر و جامع تر شوند. در سال 1926 میلادی او موفق شد شمار سکه های این مجموعه را به 1700 برساند. در سال های 1960 و 1980میلادی هم شمار قابل توجهی دیگر به مجموعه اهدا شد. در سال 1930 میلادی هم کاوش هایی صورت گرفت که تاثیر چشمگیری بر رشد این بخش داشت. اکثر سکه های این مجموعه از روستای دوین کشف و جمع آوری شده اند.

اسکناس ها:

علاوه بر سکه ها که مجموعه ای بزرگ را در موزه به خود اختصاص داده اند، مجموعه ای قابل توجه از اسکناس ها هم در موزه تاریخ هست که به سال 1920 به بعد تعلق دارد. سالی که  دولت اسکناس و تمبرهای نو چاپ کرد.

تمبرها:

خیلی از مردم دنیا دوست دارند که تمبرهای متفاوت از کشورهای مختلف را جمع آوری کنند و ببینند و در این بین تمبرهای قدیمی از جذابیتبیشتری برخوردار بوده اند به همین علت یک مجموعه از تمبر هم در این موزه وجود دارد که به سال های 1918-1922 و 1921-1923 تعلق دارند. در واقع تمبرهایی که در این موزه تاریخی می بینید چاپشان به قرن نوزده و بیست میلادی برمیگردد.

مدال ها:

اگر به مدال ها و نشان های افتخار علاقمند هستید در موزه تاریخ ارمنستان هم می توانید مجموعه ای از مدال ها را ببینید. این مدال ها در مناسبت های متفاوت به شخصیت های مهم ارمنی داده شده. حدودا 900 مدال نقره که به قرن های 13 تا 20 میلادی تعلق دارند در این بخش قابل مشاهده  هستند.

  • مجموعه آنلاین:

چنانچه برای بازدید از این مجموعه فرصت زیادی ندارید و یا دوست دارید که تمام اشیای این مرکز را با جزییات ببینید، خوب است به وب سایت غنی این مجموعه نگاهی بیاندازید و خصوصیات هر یک از اجسام را مطالعه کنید. در وبسایت مجموعه هر شی یک صفحه جداگانه دارد که بصورت مفصل در مورد آن  صحبت شده است. 

مجموعه های موزه تاریخ ارمنستان قسمت دومReviewed by مهدی on Jun 8Rating: 3.0مجموعه های موزه تاریخ ارمنستان قسمت دومدر یک تور ارزان ارمنستان ، میتوانید از مجموعه های موزه تاریخ دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ارمنستان است .

در یک تور ارزان ارمنستان ، میتوانید از مجموعه های موزه تاریخ دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ارمنستان است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی