جاذبه های مسیر تالاب میانکاله

جاذبه های مسیر تالاب میانکاله

جاذبه های مسیر تالاب میانکاله

مسیر تالاب میانکاله

جاذبه های مسیر تالاب میانکاله :

  • دشت ناز ساری: زیستگاه گوزن زرد ایرانی

برای دیدن زیستگاه گوزن ایرانی، باید از سمت ساری جاده سیاهکلرود به سمت مازندران حرکت کنیم و به طرف میانکاله برویم؛ ولی قبل از اینکه به تالاب میانکاله برسیم خوب است جاذبه های میان این مسیر راه هم که دیدن از نزدیکشان بر لذت سفر به میانکاله می افزاید را ببینیم. یکی از این جاذبه های بکر و حفاظت شده دشت ناز ساری در نزدیکی شهر ساری است این دشت خیلی از ساری دور نیست و همانند منطقه میانکاله یکی از زیست بوم ها و مناطق تحت حفاظت حیات وحش ایران محسوب می شود. اگر تابلوهای راهنمایی که در مسیر نصب شده اند را دنبال کنید خیلی راحت به پناهگاه حیات وحش دشت ناز خواهید رسید. این دشت زیبا حدود 55 هکتار وسعت دارد. دشت ناز یکی از منابع و مراکز اصلی تکثیر و مراقبت از شماری کمیاب از گونه های در خطر انقراض ایرانی به خصوص گوزن زرد خالدار که شهرتی جهانی دارد می باشد.

در این منطقه می توانید از پس حصارها گوزن های بزرگ و زیبای زرد را ببینید که با شتابی زیاد از کنار گردشگران می گذرند یا در مقابل شما می ایستند و با شما چشم در چشم می شوند. از جاذبه ها و زیبایی های دیگر این منطقه می توان به پرواز قرقاول های وحشی و کبوترهای جنگلی و بویژه پوشش جنگلی این منطقه که از درختان بلوط و کهنسال پدید آمده اشاره کرد.

دقت کنید که برای بازدید از این منطقه حفاظت شده از حیات وحش فقط با داشتن مجوز اداره سازمان حفاظت محیط زیست ساری می توانید وارد پناهگاه شوید. بنابراین خوب است که قبل از سفر این گواهی را بگیرید. در غیر اینصورت تحت هیچ شرایطی نمی توانید وارد پناهگاه شوید.

تالاب لپو زاغمرز :

طلوع و غروب زیبای آفتاب را تماشا کنید. بعد از عبور از دشت ناز به بهشهر می رسیم. در جاده ساحلی که از آن عبور می کنیم و در مسیر رسیدن به تالاب میانکاله نیروگاه حرارتی برق نکا را پشت سر می گذاریم و به تالاب دیگری می رسیم که دیدن آن را پیشنهاد می کنیم. تالاب زاغمرز یا مرداب زاغمرز یا به صورت صحیح تر تالاب لپو زاغمرز، منطقه ای است که جزیره میانکاله دور افتاده؛ ولی جاذبه های منحصربفرد خود را دارد. این تالاب در زمان های دور به خاطر اینکه به ساحل دریای خزر و میانکاله نزدیک بود، تبدیل به پناهگاهی برای پرنده های مهاجر بود که در آن رفت و آمد و زندگی می کردند؛ ولی متاسفانه شکار بی رویه و نبود کنترل موثر محیط زیست حواشی تالاب سبب شد که حالا فقط تعداد بسیار اتدکی از پرندگان این منطقه را برای گذران زمستان و زاد و ولد انتخاب کنند. ولی در آب های این تالاب هنوز آبزیان زیادی زندگی و زاد و ولد می کنند، توجه کنید که صید ماهی در این منطقه ممنوع است.

چرا از تالاب لپو زاغمرز دیدن کنیم:

 علت اصلی پیشنهاد ما برای بازدید از این تالاب دیدن منظره طلوع و غروب خورششید در این منطقه است که کم پیش می آید در جای دیگری چنین چشم اندازی بدست آورید. بهتر است به گونه ای برنامه سفرتان را تنظیم کنید که راحت بتوانید حداقل یا طلوع یا غروب را ببینید، ثبت تصاویر این مناظر را هم فراموش نکنید.

پس از دیدن تالاب زاغمرز زیبا به طرف بندر امیرآباد حرکت می کنیم. بندر امیرآباد را هم طی می کنیم و حدودا 5 کیلومتر به طرف شرق می رویم تا بالاخره به در ورودی پناهگاه حیات وحش میانکاله برسیم.

جاذبه های مسیر تالاب میانکالهReviewed by تور ارزان داخلی on Nov 11Rating: 3.0جاذبه های مسیر تالاب میانکالهجاذبه های مسیر تالاب میانکاله مازندران وصف ناپذیر است.

تالاب میانکاله در ایران از زیبایی های منحصر بفرد طبیعت ایران است، تور تالاب میانکاله از تقاط مختلف برگزار میشود.

2 دیدگاه ها

  1. امین گفت:

    جاذبه های مسیر تلاب واقعا خیلی خوبو زیاده

  2. اصغری گفت:

    من که عاشق این تالاب شدم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی