مراکز خرید و خیابان های پکن

مراکز خرید و خیابان های پکن

دانستنی های شهر پکن (قسمت دوم )

دانستنی های شهر پکن

مراکز خرید و خیابان ها:


   پکن یکی از شهر های قدیمی در عرصه‌ی تجارت در کشور چین بوده است و امروزه چیزی نزدیک به 13000 فروشگاه بزرگ در خود دارد. در این فروشگاه های بزرگ هرچه بخواهید یافت می‌شود مانند صنایع دستی قدیمی چین و دیگر وسایل. اگر قصد خرید وسایل بسیار لوکس و مدرن و گران قیمت امروزی با برند های معروف دنیا را دارید به خیابان خیابان وانگ فو جينگ‌ (Wangfujing) بروید، فروشگاه های زنجیره ای  بزرگی که در این خیابان است مرکز این جور محصولات است.
   
   اگر علاقه به عتیقه جات دارید می‌توانید به خیابان ليولي چانگ (Liulichang). این خیابان جذابیت های خاصی دارد از جمله حضور خوش نویسان در گوشه و کنار گذرگاه های آن . مغازه های بزرگ و کوچک این ناحیه وسایل خطاطی مثل مرکب های خمیری و دیگر وسایل هنری که خیلی پر فروش هم هستندرا دارند. اگر به خوش نویسی خیلی علاقه دارید یا ذاتا خوش نویس هستید میتوانید به این خیابان بروید که هم خیلی نکات خوبی  از خوش نویسان یاد بگیرید و هم تمام وسایل مورد ناز این هنر را خریداری کنید.
   
   شاید شما از جمله افرادی باشید که خیلی علاقه به لباس های چینی و سنتی دارند. برای تهیه این لباس ها و یا گشتن در در بازار فروش ان محصوالت می‌توانید به خیابان جيوشويي(Xiushui) بروید. جالب است بداید معامله لباس و خرید و فروش در این مکان خیلی داغ است.
   
   یکی از خیابان های خیلی قدیمی شهر پکن که دارای بسیاری از فروشگاه های قدیمی است شيان من (Qianmen) نام دارد. در این فروشگاه ها خیلی از کالاهی قدیمی و سنتی چین به فروش می‌رسد. خیلی از مغازه های این خیابان به شکل دکه ها یا گاری هستند که در آن ها چای های اعلای چینی و پارچه های ابریشمی نرم و کفش های کتانی مرغوب است.
   
   مگر می‌شود که به خرید بروید اما گرسنه نشوید یا یک وعده غذا یا خوراکی در هنگام خرید یا بعد از آن میل نکنید؟؟؟بنابر این اگر خواستید در همان محل چیزی میل کنید بهتر است یک سری به فروشگاه هانگ شيائو (Hongqiao) درتيناتان دونگلو (TiantanDonglu) در ناحیه چونگ ون (Chongwen) بزنید. در این فروشکاه ها علاوه بر خوراکی های خوشمزه، غذاهای دریایی مرغوبی را میتوانید پیدا کنید.

   
   شاید شما یک فرد مارک باز باشید که خیلی به برند ها اهمیت می‌دهید. ورينت پلازا (Oriental Plaza) بهترین مرکز خرید پکن با محوطه‌ای 120000 متر مربعی از فروشگاه ها است که خیلی مدرن است و در کل کلکسیونی از برند ها و مارک های غربی است که در کنار هم به شکل یک مجموعه جمع آوری شده اند که این محیط را به شکل خیلی مدرن در آورده اند. برای مثال شرکت سونی در این محل یک موزه علوم سونی راه اندازی کرده است که بازدید کننده های زیادی دارد.

   شاید به ذهنتان رسیده باشد که ثروتمندان شهر پکن گاهی کدام خیابان را برای گذراندن اوقات یا خرید و یا پیاده روی انتخاب می‌کنند. چاينا ورد شاپينگ سنتر (China World Shopping Centre) یکی از گزینه های مردم ثروتمند چین است که با تمامی برنده های معروف طراحی شده است. از جمله این برنده ها میتوان از كرستين ديور (Christian Dior) گرفته تا گوچي (Gucci) را نام برد.

   شاید دلتان بخواهد از سفرکه بر‌می‌گردید برای عزیزانتان سوغاتی ببرید و آنها را خوشحال کنید. چه سوغاتی بهتر از چیزی که از آن دیار و فرهگ آن آورده اید. آرت اند كرفت ورد منشن (Arts and Crafts World Mansion) فروشگاهي است كه تقریبا همه جور محصولی را برای سوغات تهیه کرده است مانند تابلوهای نقاشی، عکس، سفال، چوب های حکاکی شده، چراغ پرسلن، یشم و بسیاری كالاهاي دیگر.

 

    از مراكز خريد ديگر پكن مي توان بازار هنگ كنگ ، فروشگاه بزرگ خونچيا ، مركز لوفت هانزا ، مركز شيدن در خيابان شيدن و فروشگاه فرند شيپ را یاد کرد.

مراکز خرید و خیابان های پکنReviewed by اول تور on Nov 7Rating: 3.5تمامی مراکز خرید و خیابان های اصلی و مهم شهر پکن که حتما باید به آنها یک سری بزنید.آنچه که قرار است در رابطه با مراکز خرید و خیابان های شهر پکن و جاهایی که حتما باید در سفر خود حتی شده به یکی از آنها سر بزنید.

در این راهنمای سفر به چین تمامی مراکز خرید و خیابان های اصلی و مهم شهر پکن که با تور ارزان چین حتما باید به آنها یک سری بزنید را آورده ایم .

1 دیدگاه

  1. ریحون گفت:

    ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی