پوشش های خاص کشور تایلند

پوشش های خاص کشور تایلند

پوشش خاص کشور تایلند-تور تایلند-تور ارزان تایلند

تور تایلند-تور ارزان تایلند-لباس مردم تایلند

پوشش های خاص کشور تایلند:

▪لباس سنتی مخصوص مردها در تایلند سوآفرا راتچاتانس است، که متشکل از یک شلوار بلند و یک لباس یقه بلند آستین  بلند یا آستین کوتاه است. در مراسم‌های رسمی آقایان از کمربند هم استفاده می کنند.

▪‌پوشش سنتی بانوان تایلندی، انواع مختلف و متنوعی دارد که در ادامه آن ها به شما معرفی می کنیم.

تای دوسیت:

پیراهنی پر گل،یقه پهنی دارد و بدون آستین است که بعضی اوقات آن را به صورت دامن و بلوز هم می‌دوزند. برای مهمانی ‌های عصرانه در جا‌هایی که پوشش‌های سبک اروپایی رایج است، کاربرد دارد. این پوشش دارای کمربند هم هست، این پوشش از پارچه مرغوب ابریشمی یوک دوخته می‎شود.

تای چاکرافات:

 بیشتر در مراسم های ملی و شاهی، مناسب است و کاربرد دارد. این لباس سنتی هم یک شال به همراه دارد و شبیه تای چاکری است. قسمت بالای آن، یک شال چین‌دار دارد که با یک شال قلاب‌دوزی شده کلفت‌تر، روی آن پوشیده شده. این لباس هم کمربند دارد.

تای جک گری:

این لباس رسمی از دو تکه‌ تشکیل شده، کمربند دارد، قسمت بالایی پوشش یک شال بلند دارد که روی شانه چپ جای می گیرد و تا روی پا کشیده می شود و شانه راست فاقد پوشش است.

تای چاکری:

لباس قشنگی است که در مراسم های رسمی استفاده می شود. غالباً از پارچه ‌های یوک- برای اینکه، ضخامت لباس بیشتر شود از تاپیک‌های اضافی است و بیشتر از تار و پودهای طلایی و یا نقره‌ای رنگ که سبب گرانقیمت شدن آن می‌شود- دوخته می‌شود دامن این لباس بلند است و تا روی پا کششیده می شود که دور کمر می‌بندند و پلیسه بزرگ در جلوی دامن دارد. در این نوع پوشش هم کمربند بکار می‌رود.

تای چتیلاد:

این لباس از جنس ابریشم است و طرح پر گل دارد. آستین این لباس بلند و جلوباز است، پنج دکمه طلایی یا نقره ای دارد. یک روبان گل‌دار هم به عنوان گل سینه رو آن دوخته می شود.

تای بورومفیمن:

این پوشش آستین بلند رسمی است و مناسب مراسم ها و جشنهاست؛ دکمه‌های لباس هم میتواند در جلو باشد و هم پشت آن. زیبایی این لباس از پارچه‌های نقش دار آن است. دامن لباس، تا روی قوزک پا کشیده می شود. در قسمت کمر شال کمر هم دارد.

تای سیوالای:

این پوشش تقریبا حالتی رسمی دارد و دقیقاً به بورومفین شباهت و نزدیکی دارد. یک شال بلند دارد که باید روی شانه قرار گیرد این پوشش را در مراسم‌های شاهی و یا مراسم‌های سنتی و رسمی به تن می کنند. یک کمربند هم دارد.

تای آمارین:

لباس ابریشمی پر گل است که بیشتر به عنوان لباس راحتی استفاده می شود. کمربند ندارد، بلوز لباس، هم میتواند یقه پهن باشد و هم یقه گرد و اندازهآستین هایش تا پایین آرنج است. همه قشنگی این لباس، به بافت و تزیینات زیبای آن است.

تای ریوئن تون:

تای ریوئن تون غیررسمی‌ترین پوشش مردم تایلند است خطهای پهن راه راه عمودی و یا افقی ابریشمی دارد قسمت سینه لباس گل دار است که بعضی مواقع، یک سمت آن پلیسه دارد؛ دو تکه دیگر این لباس یک بلوز فاقد یقه و یک دامن است که تا قوزک پا کشیده می شود. آستین‌هایش سه ربع است و بلوزش جلوباز و فاقد دکمه است در این پوشش برعکس  بقیه کمربند دیده نمی‌شود و برای مراسم های مذهبی استفاده می شود.

شما با یک تور ارزان تایلند میتوانید هم جاهای دیدنی تایلند را ببینید هم از غذاهای تایلند تجربه کنید.

پوشش های خاص کشور تایلندReviewed by اول تور on Dec 25Rating: 3.0پوشش های خاص کشور تایلند.پوشش های خاص کشور تایلند. معرفی ‌پوشش سنتی بانوان و آقایان تایلندی که انواع مختلف و متنوعی دارد.

پوشش های خاص کشور تایلند. تور ارزان تایلند و دیدنیهای تایلند معرفی ‌پوشش سنتی بانوان و آقایان تایلندی که انواع مختلف و متنوعی دارد.

1 دیدگاه

  1. sadaf.soheily گفت:

    مرسی خیلی خوبه که آدم با فرهنگگ هر کشوری آشنا بشه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی